נדל"ן ותשתיות

1,000 דירות יוקרתיות על הים: השכונה המבוקשת מתרחבת

החברות צמח המרמן ואלקטרה מגורים, הבונות במשותף את "שכונת הים אכזיב" בגליל המערבי, מדווחות לבורסה לניירות ערך כי התקשרו בהסכמים להגדלת כמות הדירות שיוצעו למכירה בפרויקט בעוד 296 יח"ד, לאחר שעד היום נבנו בו כבר 432 יח"ד, כך שהוא יגיע ל-1,044 יחידות דיור בסך הכל
מערכת ice |  4
שכונת הים אכזיב (צילום 3Dvision)
החברות צמח המרמן ואלקטרה מגורים, הבונות במשותף את "שכונת הים אכזיב" בגליל המערבי, מדווחות לבורסה לניירות ערך כי התקשרו בהסכמים להגדלת כמות הדירות שיוצעו למכירה בפרויקט בעוד 296 יח"ד, לאחר שעד היום נבנו בו כבר 432 יח"ד, כך שהוא יגיע ל-1,044 יחידות דיור בסך הכל, שכמעט מחציתן כבר אוכלסו. בנוסף, ייבנו גם שטחי המסחר ומבני ציבור בפרויקט.
החברות התקשרו בהסכמים לרכישת זכויותיהם העתידיות של צדדים שלישיים במקרקעין הסמוכים לפרויקט בשטח של 9 דונם, שעליהם יהיה ניתן להקים 170 יחידות דיור מעל קומת קרקע, מבני מסחר ומבני ציבור. בתמורה לזכויות ישלמו השותפות 60 מיליון שקל (30 מיליון שקל כל אחת) בתוספת מע"מ והצמדה למדד המחירים לצרכן, וכן בתוספת עלויות מס רכישה ועלויות נלוות מקובלות. 
 
להערכת החברות, היקף המכירות בפרויקט שיוקם במתחם זה, המשויך ל-120 יחידות דיור וללא מע"מ, צפוי לעמוד על כ-225 מיליון שקל. בנוסף, ביחס ל-50 יחידות הדיור הנותרות קיים כבר הסכם קומבינציית תמורות, והחברות מעריכות כי היקף המכירות בגינן, ללא חלק המוכרים, צפוי להיות כ-74 מיליון שקל. בכוונת החברות לממן את הרכישה ממקורותיהן העצמיים באמצעות הון עצמי שיעמידו וכן באמצעות הלוואה מגורם מממן או גיוס חוב מהציבור. 
בד בבד עם הסכמים אלו, צמח המרמן ואלקטרה התקשרו עם המוכרים גם בהסכם קומבינציית תמורות ביחס למגרש נוסף במקרקעין בשטח כולל של 8.72 דונם, שעליו, בהתאם לתוכנית החדשה, ניתן יהיה להקים 176 יחידות דיור מעל קומת קרקע שתכלול מבני מסחר, תעסוקה ומבני ציבור. לפי הסכם זה, השותפות התחייבו להקים את הפרויקט על חשבונן ולשלם למוכרים סכום השווה ל-35% מתקבולי מכירת יחידות הדיור ו-30% מתקבולי מכירת שטחי המסחר שייבנו בו.
להערכת החברות, היקף המכירות בפרויקט שיוקם במתחם זה ללא החלק של המוכרים, צפוי להיות 223 מיליון שקל. שני ההסכמים מותנים בכניסתה לתוקף של התוכנית החדשה לשכונת אכזיב, שאושרה בוועדה המחוזית אך עדיין לא נכנסה לתוקף.
לדברי אלירן חזז, מנהל המכירות בפרויקט שכונת הים אכזיב, "שכונת הים אכזיב הינה שכונה הנהנית מייחודיות שאי אפשר למצוא בשכונות חדשות אחרות בארץ, עם קרבה מקסימלית לטבע ולחופים המרהיבים של אכזיב, ועם נגישות תחבורתית מעולה. אנו שמחים להמשיך ולפתח את השכונה - התקשרנו בהסכמים להגדלת כמות יחידות הדיור, כמו גם שטחי מסחר ומבני ציבור, ואין ספק כי עם הפיתוח כך תגדל גם קרנה בקרב הרוכשים הפטנציאליים.
"שכונת הים אכזיב בגליל המערבי, הנבנית על ידי החברות צמח המרמן ואלקטרה מגורים, ממוקמת בצמוד לחוף הים ושמורת הטבע אכזיב. השכונה משתרעת על פני 300 דונם ותכלול כ-30 בניינים. 16 הבניינים הראשונים שנבנו בשכונה כבר אוכלסו על-ידי כ-430 משפחות הנהנות מחיי קהילה, טבע וים. השכונה כוללת מדשאות רחבות ידיים, שבילי הליכה וגישה קלה לים, מתקני כושר, גני שעשועים, גני ילדים ובית כנסת. בקרוב יוקם מרכז מסחרי חדש".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין שם כלום ופקקים נוראיים לנהריה (ל"ת)
    דוד 03/2023/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 3.
    רחוב דוגית ממש על הים , עדיף קומות גבוהות
    מיקום מהמם 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המחיר בהתאם מעל 2 מיליון ש"ח ל 100 מטר
    סגור
  • 2.
    מאוד משונה לדעתי אולי מכרו 20 דירות (ל"ת)
    רן 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 1.
    כל כך מבוקשת דירות רפאים הכל נטוש (ל"ת)
    שרה 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור