נדל"ן ותשתיות

איגוד מהנדסי הערים תוקף: "התעלמות מרעידות אדמה - הזנחה פושעת"

יו"ר איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים, צחי כץ, אמר היום בפתיחת כנס "דיור מואץ" כי העובדה שאין אזכור בחוק ההסדרים התייחסות לנושא רעידות האדמה, היא הזנחה פושעת, "ומישהו יצטרך לתת את הדין על כך, כשהאסון בוא יבוא"
מערכת ice | 
רעידת אדמה קודמת בסין
יו"ר איגוד מהנדסי ואדריכלי הערים צחי כץ, תקף היום את התנהלות הממשלה בנושא רעידות האדמה, בעקבות המאורעות האחרונים בטורקיה וסוריה.
בנאומו בפתיחת כנס "דיור מואץ" של האיגוד, דיבר כץ על חוסר התייחסות הממשלה לרעידות האדמה בחוק ההסדרים: "אחרי האסון הכבד בטורקיה ועוד ורעידות האדמה בישראל, ואצל מקבלי ההחלטות - דממה. כאילו שמדובר בעולם אחר, בלי שמץ אזכור לנושא בחוק ההסדרים. המדינה ממשיכה להזניח את הנושא ומדובר בהזנחה פושעת, בעיקר כלפי היישובים על השבר הסורי אפריקאי, כמו בית שאן. ומישהו יצטרך לתת את הדין על כך, כשהאסון בוא יבוא".
 
ברעשי האדמה בשבועות האחרונים בטורקיה ובסוריה נספו למעלה מ-50 אלף בני אדם, ועוד עשרות אלפים עדיין נעדרים. הרעידות הורגשו גם בלבנון, בקפריסין, ביוון, ברוסיה, ברומניה, בגאורגיה, בעיראק, בירדן, במצרים ובישראל.
הרעידה החמישית והאחרונה בינתיים שהורגשה בטורקיה ארעה הבוקר (שני), בעוצמה של 5.7 בסולם ריכטר הורגשה הבוקר (שני) במחוז מלטיה שבמזרח טורקיה. הפעם, בניגוד לרעידות הקודמות, היא לא הורגשה בישראל.
על פי פיקוד העורף, מקור הסיכון העיקרי לרעידות אדמה בישראל הוא מערכת העתקי ים המלח, המוכרים בשם "השבר הסורי-אפריקאי". העתקים אלו מהווים גבול בין שני לוחות, הנעים אחד אל מול השני: הלוח הערבי (שעליו נמצאת רבת עמון והשטח שממזרח לירדן), שנע צפונה יחסית ללוח של סיני-ישראל (שעליו נמצאים ירושלים והשטח ממערב לירדן). גבול לוחות זה עובר בחלקה המזרחי של ישראל לאורך מפרץ אילת, הערבה, ים המלח, בקעת הירדן ואצבע הגליל.
על פי כל ההערכות, צפויה להתרחש בישראל רעידת אדמה חזקה, אולם לא ניתן לצפות מתי ובאיזו עוצמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה