נדל"ן ותשתיות
זה הבנק שמגייס מיליארד אירו לפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן
נחתמה הסגירה הפיננסית למימון הקו הסגול של הרכבת הקלה בגוש דן: הבנק הבינלאומי HSBC בשיתוף בנק לאומי יעמידו לשותפות שפיר-כאף מימון של מיליארד אירו
הקו הסגול של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב המקודם על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נת"ע זוכה לאמון בינלאומי. בנק HSBC הבינלאומי ובנק לאומי יעמידו לזכיין הפרוייקט מימון של מיליארדי אירו. היום (יום ג') נחתמה הסגירה הפיננסית של הפרויקט בטקס שהתקיים במשרדי נת"ע, בהשתתפות יו"ר נת"ע עו"ד מיה ליקוורניק, מנכ"ל נת"ע חיים גליק, משנה למנכ"ל ומנהל הקו הסגול דן ארי, נציגי משרדי התחבורה והאוצר, נציגי בנק HSBC ונציגי הזכיין משותפות שפיר ו- CAF הספרדית.
עם הסגירה הפיננסית, תוכל שותפות שפיר- כאף להתחיל בעבודות ההקמה של התשתיות והמערכות הטכנולוגיות הרכבתיות ולהזמין את קרונות הרכבת, זאת לאחר שזכתה במכרז ההקמה לפני כשנה.
יצוין כי לסגירה הפיננסית, המהווה הבעת אמון של בנק HSBC הבינלאומי, בנק לאומי וסוכנות האשראי הספרדית ליצוא CESCE, חשיבות רבה והבעת אמון בכלכלה הישראלית. המימון שיעמידו הבנקים נעשה במסגרת 'מימון ירוק', בו הבנק מממן פרויקטים בעלי אופי סביבתי, במטרה להוריד רכבים מהכביש ולעודד תחבורה ציבורית. שותפות שפיר-כאף עמדה בפני קריטריונים רבים ומורכבים על מנת לעמוד בדרישות לזכייה 'במימון הירוק' הזה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "מרגש ומעודד לראות בימים אלה כי גורמים פיננסיים בינלאומיים מובילים מצאו את הרכבת הקלה בגוש דן כפרויקט אמין ויציב לטווח הארוך. עברנו היום משוכה נוספת בדרך להשלמת רשת הרכבות הקלות בגוש דן.״
השרה הוסיפה "השלמת הקווים של הרכבת הקלה ובתוכם הקו הסגול, תגרום לאנשים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת תחבורה אמינה ונגישה. העשור הקרוב הוא עשור מוטה תשתיות והסעת המונים, ברגע שנדביק את הפער בהשקעות החייבות להתבצע בתשתיות המדינה, נגרום להפחתת הגודש בכבישים, לפיזור אוכלוסייה, פיזור תעסוקה והורדת יוקר המחיה. מערכת התחבורה בישראל תעבור מהסתמכות על רכב פרטי לשימוש יומיומי בתחבורה ציבורית. הקו הסגול, יחד עם פרויקטים נוספים כגון חיבור מדינת ישראל שמצויים בשלבי תכנון וביצוע, הם סיבה לאופטימיות ולראייה חיובית של העתיד. יחד נצלח את תקופת העבודות ונגיע בעזרת השם אל היעד עוד לפני המועד המתוכנן".
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "מדינת ישראל נמצאת בפיגור גדול בכל הנוגע לתשתיות תחבורה והסעת המונים. הממשלה שלנו החליטה להסתער על האתגר הזה, שהוא אחד החשובים כלכלית וחברתית. העברנו במסגרת חוק ההסדרים את חוק התשתיות הלאומיות שיאפשר לקצר בצורה דרמטית את זמני התכנון והביצוע ואנחנו משקיעים סכומי עתק ברכבות, רכבות קלות, מטרו, ועוד. אני מודה לשרת התחבורה על שיתוף הפעולה. יחד נחבר את ישראל".
עוד ב-
הקו הסגול צפוי להיפתח לציבור במהלך שנת 2027, ולהסיע כ-256 אלף נוסעים ביום, בתדירות שיא של 4 דקות, שהם כ-70 מיליון נוסעים בשנה. התוואי באורך של 29 קילומטרים כולל 46 תחנות ומחבר את החלקים המזרחיים של מטרופולין תל אביב, יהוד-מונסון, אור יהודה וגבעת שמואל, דרך רמת גן וגבעתיים, למרכז תל אביב. בתל אביב יעבור הקו בין היתר ברחובות אלנבי, בן יהודה וארלוזורוב, שבהם כבר מבוצעות עבודות הכנה והעתקת תשתיות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.מירי רקב היא אסון לישראלנולית 07/2023/05הגב לתגובה זו0 0סרה בממשלה שהיא בהמה גסה ועילגת. מטיילת בעולם ומשתינה מהמקפצה על מיליוני אנשים. רקב הבהמית היא עילה לתביעה נוספת נגד הפושע שמינה אותה ומשאיר אותה בתפקידים אחראיים שרחוקים מהיכולת שלה, כמו שחמור רחוק מניהול חברת הייטק.סגור



