מדדים ומחקרים

אירלנד, שוודיה והולנד: עלייה חדה בייצוא של ישראל לאיחוד האירופי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני הסחר של ישראל עם מדינות העולם. על פי הנתונים, ישנה עלייה של 45.9% בייצוא למדינות האיחוד האירופי, במהלך החודשים ספטמבר-נובמבר 2020, לעומת הייצוא למדינות אסיה שנמצא בירידה
ייצוא וייבוא סחורות (צילום pixabay)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (ראשון), את דוח הסחר בישראל לפי מדינות בחודש נובמבר. היקף ייצוא הסחורות הסתכם ב-13.1 מיליארד שקל, כאשר מסך הייצוא במהלך חודש נובמבר, 36% למדינות באיחוד האירופי, 23% לארצות הברית, 18% לארצות באסיה ו-23% למדינות בשאר העולם. הייבוא בישראל בחודש נובמבר עמד על כ-19.2 מיליארד שקל, כאשר 40% מהייבוא לישראל הגיע ממדינות האיחוד האירופי, 26% ממדינות באסיה, 11% מארצות הברית ו-23% משאר מדינות העולם.
בחודשים ספטמבר-נובמבר 2020 עלה ייצוא הסחורות (למעט אוניות, מטוסים ויהלומים), ב-8.8% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 14.4% בחישוב שנתי ביוני-אוגוסט 2020. ייצוא הסחורות לארצות האיחוד האירופי עלה ב-45.9% בחישוב שנתי בחודשים ספטמבר–נובמבר 2020 (עלייה של 3.2% בממוצע לחודש), בהמשך לעלייה של 2.7% בחודשים יוני-אוגוסט 2020. מתחילת השנה, העליות הגדולות ביותר בייצוא (ללא יהלומים) לארצות האיחוד האירופי, היו בייצוא לאירלנד, שוודיה והולנד.
ייצוא הסחורות לארצות הברית עלה ב-0.3% בחישוב שנתי בחודשים ספטמבר-נובמבר 2020, זאת, בהמשך לעלייה של 12.3% בחודשים יוני-אוגוסט 2020. ייצוא הסחורות לארצות אסיה ירד ב-10.5% בחישוב שנתי בחודשים ספטמבר-נובמבר 2020, בהמשך לירידה של 4.6% בחודשים יוני-אוגוסט 2020. מתחילת השנה, הירידות הגדולות ביותר בייצוא (ללא יהלומים) לארצות אסיה, היו בייצוא לירדן, אינדונזיה, פיליפינים והודו.
ייצוא הסחורות לקבוצת יתר ארצות העולם עלה ב-17.8% בחישוב שנתי בחודשים ספטמבר - נובמבר 2020. זאת, בהמשך לעלייה של 14.6% בחודשים יוני - אוגוסט 2020. מתחילת השנה, העליות הגדולות ביותר בייצוא (ללא יהלומים) היו בייצוא לקולומביה, מרוקו, ופרגוואי.
בחודשים ספטמבר - נובמבר 2020 עלה ייבוא הסחורות (למעט אוניות, מטוסים, יהלומים וחומרי אנרגיה), על פי נתוני המגמה, ב-17.3% בחישוב שנתי. זאת, בהמשך לעלייה של 12.8% בחישוב שנתי ביוני - אוגוסט 2020. הייבוא מארצות האיחוד האירופי עלה ב-13.1% בחישוב שנתי בחודשים ספטמבר-נובמבר 2020. זאת, בהמשך לעלייה של 2.8% ביוני-אוגוסט 2020. מתחילת השנה, העליות הגדולות ביותר בייבוא (ללא יהלומים) מארצות האיחוד האירופי היו בייבוא מליטא, לטביה, פינלנד ופורטוגל.
ייבוא הסחורות מארה"ב עלה ב-19.8% בחישוב שנתי בשלושת החודשים האחרונים. זאת, לאחר ירידה של 3.1% בחודשים יוני-אוגוסט 2020. ייבוא הסחורות מארצות אסיה עלה ב-16.1% בחישוב שנתי בחודשים ספטמבר-נובמבר 2020. זאת, בהמשך לעלייה של 14.3% בחודשים יוני-אוגוסט 2020. מתחילת השנה, העליות הגדולות ביותר בייבוא (ללא יהלומים) מארצות אסיה היו בייבוא מגיאורגיה, אינדונזיה, הונג קונג, וסין.
הייבוא מקבוצת יתר ארצות העולם ירד ב-6.8% בחישוב שנתי בשלושת החודשים האחרונים. זאת, בהמשך לירידה של 12.7% בחודשים יוני-אוגוסט 2020. מתחילת השנה, הירידות הגדולות ביותר בייבוא (ללא יהלומים) היו בייבוא מאוסטרליה, קוסטה ריקה, מקסיקו ונורבגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה