מדדים ומחקרים

הפייסבוק או הטלוויזיה? זה אמצעי התקשורת המשפיע ביותר

השקפת העולם של הישראלים מושתתת ברובה על הרשתות החברתיות כ-27.2% בעוד שערוצי הטלוויזיה אחריהן עם 25.8%. מבין הרשתות החברתיות: פייסבוק היא הרשת שזוכה לשימוש הרב ביותר בכל הקשור לנושאים מדיניים-ביטחוניים (41.2%) וזאת בפער גדול על הרשתות האחרות
כפיר אדר |  1
צילום pixbay edit ice
מחקר רחב היקף חדש של המכון למחקרי ביטחון לאומי שבאוניברסיטת ת"א מצא כי אמצעי התקשורת המשפיע ביותר על השקפת העולם של הישראלים הם הרשתות החברתיות (יותר מערוצי הטלוויזיה ושאר אמצעי התקשורת).
חצי מהציבור טוען שהפייק ניוז פוגע בהבנתו את המציאות;  חלק ניכר מהציבור סבור כי גוף ממשלתי מטעם ממשלת ישראל הוא הגורם שצריך להכריע באשר להסרת מידע ברשתות החברתיות.
על פי המחקר, אמצעי התקשורת המשפיע ביותר על השקפת העולם של הישראלים הם הרשתות החברתיות-27.2% . ערוצי הטלוויזיה אחריהן עם  25.8%. מבין הרשתות החברתיות: פייסבוק היא הרשת שזוכה לשימוש הרב ביותר בכל הקשור לנושאים מדיניים-ביטחוניים (41.2%) וזאת בפער גדול על הרשתות האחרות.
התופעה שמדאיגה ביותר את הישראליים ברשתות חברתיות היא בריונות והתבטאויות של שנאה – 45.7%. רק מיעוט זניח לא מודאג מהרשתות החברתיות – 6.7%. עם זאת, כמות כמעט שווה של משיבים מקרב המגזר הערבי השיבו שלצד הבריונות והתבטאויות השנאה (28.9%) היעדר הפרטיות ובטחון המידע(28.1%) היא תופעה לא פחות מדאיגה ברשתות החברתיות- לעומת כ-17.8% מקרב המגזר היהודי.
רוב גדול בקרב הציבור הישראלי תומך בחיסונים לקורונה – 86.8%. המומחים המקצועיים שהופיעו באמצעי התקשורת הם הגורם המשפיע ביותר על עמדת הציבור הכללי ביחס לחיסונים – 23%, לאחר מכן ההסברה של משרד הבריאות – 17.2% והאחריות החברתית – 17.1%. למרות כוחן העצום של הרשתות החברתיות, ניכר כי דווקא ביחס לחיסונים, המידע שהגיע מהן השפיע במידה זניחה על הציבור – 1.5%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הטלוויזיה הלינארית סיימה את דרכה
    Anj 10/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התעשייה מנסה לשמר את מה שנשאר מהמדיום הזה. תחרויות, הפרסומות האהובות, פרומואים חוצי רצועות…. שום דבר כבר לא יעיל נגד היעלמותה. מחקרים בארצות הברית מראים שצעירי הילידים הדיגיטליים תופסים מותג שמפרסם בטלוויזיה כמותג מיושן. מה שנקרא מותג בומר…..
    סגור