מדדים ומחקרים

עזרו למצוא אותם: עמותת 'בלעדיהם' בקמפיין ארצי ראשון מסוגו

העמותה, בשיתוף חברת 'מטרופולין', עולים בקמפיין ארצי ראשון מסוגו במטרה לשנות את המציאות ולסייע במציאת הנעדרים. בישראל ישנם כיום יותר מ-600 נעדרים אזרחים, מספר ההולך וגדל מידי שנה
מערכת ice |  2
דניאל מיניביצקי הנעדר (צילום עמותת בלעדיהם)
יש כיום למעלה מ-600 אזרחים נעדרים בארץ, והמספר גדל כל שנה.  עמותת 'בלעדיהם' בשיתוף חברת 'מטרופולין' תחבורה הציבורית עולים בקמפיין ראשון מסוגו במטרה לשנות את המציאות ולסייע במציאת הנעדרים. הקמפיין החדש קורא לעזרת הציבור באיתור נעדרים ותמיכה בבני משפחותיהם. המודעות הציבורית הנמוכה והיעדר המשאבים הציבוריים המוקצים לטובת הטיפול בנושא מעמידה את בני המשפחה שנותרו מאחור בסיטואציה קשה של חוסר ודאות.
"בלעדיהם", העמותה הלאומית הפועלת לאיתור נעדרים, מבקשת את עזרת הציבור לסייע בחיפוש אחר נעדרים ולתמוך בהסדרת מעמד משפחותיהם. במסגרת הקמפיין יתנוססו תמונותיהם של עשרות נעדרים מהשנים האחרונות על גבי האוטובוסים בפריסה ארצית של חברת "מטרופולין" תחבורה ציבורית, כאשר בכל אחד מהשלטים יובא פרטיו של נעדרת או נעדר אחר, והוא צפוי להביא לחשיפה גבוהה. בימים אלו העמותה מקדמת הצעת חוק נעדרים אזרחיים, המגדירה לראשונה את המעמד הרשמי והחוקי של הנעדרים ומייצרת מנגנון סיוע למשפחות, וכן מסירה חסמים חוקיים הנוצרים עקב היעדרותם, לדוגמא הסדרת הבעלות על נכסים שעל שמו של הנעדר, חשבונות בנק ועוד.
 
ורדה ושוקי מיניביצקי הקימו את עמותת 'בלעדיהם' בשנת 2015, מספר חודשים לאחר שבנם דניאל מיניביצקי נעדר בנסיבות מסתוריות ועד כה טרם נמצא. "זו אינה גזירת גורל, זו קריאה לציבור למצוא את הילדים שלנו, ההורים שלנו והאחים שלנו. כהורים נמשיך לעשות הכל עד שנמצא את דניאל שלנו... בשבועות האחרונים נחשף הציבור הישראלי לקצה הקרחון של המציאות הבלתי נתפסת, בעקבות החיפושים אחר ספיר נחום ז"ל שלצערנו הסתיימו בתוצאות טרגיות והחיפושים אחר מוישי קליינרמן הנמצאים בשיאם." אומרת ורדה מיניבצקי.
ורדה הוסיפה: "הניסיון מלמד שבמרבית המקרים, מהר מאוד העניין הציבורי והסיקור התקשורתי יורד, דבר המשפיע באופן ישיר על מאמצי החיפושים של המדינה, בראשם משטרת ישראל. העמותה, שנולדה בעקבות היעלמותו של בננו דניאל, מבקשת לשנות את המצב הבלתי נתפס הזה עבור מאות משפחות הנעדרים בישראל" עוד היא מוסיפה "משפחות אלו שיקיריהן נעדרים, נותרות לבד בחוסר אונים, אל מול המציאות הבלתי אנושית ואטימות המדינה. אנו מלאי תקווה שהקמפיין החדש, שטרם נעשה כמותו בישראל, יעלה למודעות את הסוגייה הכואבת שאותה אנו מאמינים שבכוחו של הציבור לשנות, ואולי אף יצליח להביא לקצוות חוט חדשים לגבי גורל חלק מהנעדרים, אולי אף לגבי דניאל שלי". 
 
להלן סיפורים אישיים של הנעדרים שפרטיהם ותמונותיהם מופיעים במסגרת הקמפיין:
דניאל מיניביצקי, בן 35 ביום היעלמותו, תושב תל אביב, נעדר מ-11 באוקטובר 2014. נצפה לאחרונה באזור דיזנגוף סנטר בתל אביב. דניאל יצא מבית הוריו שברמת אביב גימל ביום שבת בשעה 06.00 ואמר להוריו שהוא "יורד לעשן". מאז נעלמו עקבותיו. ומשאחר לחזור פנו הוריו לתחנת המשטרה. המשטרה הצליחה לאתר צילומים של דניאל ליד כספומט באזור דיזינגוף בתל אביב, אבל מעבר לכך לא עלה בידה להביא מידע נוסף על מקום הימצאו. לדניאל קעקוע קטן בצורת תו נגינה על גב יד שמאל קרוב לאגודל.
מוטי להב, בן 49, תושב עכו, נעדר מ-14 בדצמבר 2010. היה נהג מונית ומוניתו נמצאה נטושה בפקיעין. נראה לאחרונה בעכו.
משה אליעזר אילוביץ, בן 37, תושב מבוא מודיעים, נעדר מ 17 במאי 2019, כמה ימים לפני ערב ל"ג בעומר. משה נשוי ואב לחמישה, נעלם בגזרת הר מירון - שם נראה לאחרונה בליל השבת שלפני הילולת הרשב"י. עקבותיו נעלמו בערב ל"ג בעומר, 17/05/2019, מאזור דרך בורמה, בין ציון הרשב"י לבין בית הכנסת העתיק.
רוני יפרח, בן 38, תושב יד חנה, נעדר מ-26 באוגוסט 2009. נראה לאחרונה בבית קפה בפרדס חנה-כרכור. לרוני צלקת בצד שמאל של הסנטר וצלקת בצד ימין של המצח. כמו כן, קעקוע של פרצוף ג'וקר על הכתף השמאלית.
זושא (משולם) ברנדויין, בן 30, תושב בת עין, נעדר מ-5 במרץ 2020. נראה לאחרונה באזור הישוב תקוע, בשעות הערב, בתאריך 5.3.2020. זושא ברנדויין יצא לטייל, לקבל השראה ולנגן במדבר שליד הבית, ונעלם במדבר יהודה. בגדיו וחלק מהגיטרה שלו, נמצאו לאחר זמן מה בתוואי נחל דרגות מתחת למצפה מכוור.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הלוואי ויימצאו עבור משפחותיהם הדואגות (ל"ת)
    ניר 08/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כנראה נרצחו על ידי ערבים.פשוט כואב (ל"ת)
    אסתר 07/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור