מדדים ומחקרים

האם עישון מגן מפני השפעות של זיהום אוויר?

מחקר חדש מצא קשר סיבתי בין זיהום אוויר להתקפי לב. מה שהיה מפתיע בממצאיו שהקשר התגלה רק בקרב חולים שלא מעשנים
מערכת ice | 
עישון והשפעות זיהום האוויר (צילום unsplash, pexels, pixabay)
מחקר חדש שפורסם בברצלונה מצא קשר סיבתי בין זיהום אוויר להתקפי לב. בעוד השפעת זיהום אוויר על הבריאות לא ממש מפתיעה, החוקרים מציינים כי הם מצאו קורולוציה בין שני הגורמים רק בקרב נבדקים שלא מעשנים. מה שאומר שמעשנים עשויים למעשה להיות גמישים יותר להשפעות הרעילות של ערפיח.
"הקשר בין זיהום אוויר להתקפי לב במחקר שלנו נעדר אצל מעשנים. זה עשוי להצביע על כך שאוויר מזוהם יכול למעשה לגרום להתקפי לב. מעשנים, המכניסים לריאות שלהם באופן רציף מזהמי אוויר, נראים פחות מושפעים ממזהמים חיצוניים נוספים", אומרת מחברת המחקר, ד"ר אינסה דה בוהר-סטוקבורגר מברלין.
 
המחקר התבסס על 17,873 חולים מברלין שעברו התקף לב בין השנים 2008 ל-2014. הצוות חילץ נתונים סטטיסטיים יומיים של התקפי לב של המטופלים מתוך מסד הנתונים של B2HIR הגרמני וגם מאפיינים בסיסיים שלהם כמו למשל, מין, גיל, מצב עישון וסוכרת. במקביל, הסנאט של ברלין סיפק מידע על ריכוזי PM10 ותחמוצת החנקן יומיים, המזהמים את האוויר. מידע על מזג האוויר (משך הזמן שהשמש מאירה, טמפרטורה מינימלית ומקסימלית, משקעים) הגיע מתחנת מזג האוויר ברלין, Tempelhof.
עורכי המחקר ניתחו את כל הקשרים בין שכיחות התקפי הלב לבין רמות הערפיח הממוצעות באותו יום מסוים, ביום הקודם, וממוצע של שלושת הימים שקדמו לו בקרב כל החולים ועל פי מאפייני הבסיס. הם ביצעו גם ניתוחים נוספים שהתמקדו בקשרים כלשהם בין שכיחות של שריר הלב החריף לדפוסי מזג האוויר. כל המחקר הזה הוביל מדענים לגלות שהתקפי לב היו נפוצים יותר באופן משמעותי בימים עם ריכוזים גבוהים של תחמוצת החנקן.
 
בנוסף נכתב במחקר כי שיעורי התקף הלב הראו קשר חזק לטמפרטורה המקסימלית, והראו ירידה של שישה אחוזים בשכיחות עבור כל עלייה של 10 מעלות צלזיוס (50 מעלות פרנהייט) בטמפרטורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה