TOP 5

אלו המדינות בעלות מספר המתים הגבוה ביותר מזיהום אוויר

ברית המועצות השאירה מורשת כל כך מפוארת של תעשייה מזהמת, עד שגם היום המדינות הניזוקות ביותר מזיהום הן מדינות שהיו תחת שלטונה. מי המדינה בעלת מספר המתים הגבוה ביותר מזיהום אוויר?
מערכת ice | 
זיהום אוויר (צילום יוסי זמיר פלאש90)
דו"ח של האו"ם הזהיר בעבר כי פליטת מכוניות, תחנות כוח ומקורות אחרים של זיהום הורגים שלושה מיליון אנשים ברחבי העולם מדי שנה. 16 מדענים משמונה מוסדות בינלאומיים עבדו עם ארגון הבריאות העולמי על הניתוח, שאסף נתונים מ-3,000 מקומות, תוך שימוש במנטרי זיהום על הקרקע וזיהוי ע"י לוויינים.
ברחבי העולם, 92% מהאוכלוסייה נושמת אוויר שנמצא על הגבול של מה שהגדיר ארגון הבריאות העולמי, אך מפת העולם לפי מקרי מוות הנגרמים כתוצאה מזיהום, משתנה כאשר מסתכלים לפי נפש. בדירוג לפי מספר ההרוגים לכל 100,000 איש, אוקראינה עומדת בראש הרשימה עם 120 איש.
 
אחריה 2 מדינות מזרח אירופה שהיו לשעבר בברית המועצות – בולגריה, עם 118 מתים, ובלארוס, עם 100 מתים ל-100,000 איש. במקום הרביעי באופן לא מפתיע היא רוסיה עצמה, שהנחילה אצלה ואצל בנותיה בתקופת ברית המועצות את מורשת התעשייה הגרעינית. סין, שנחשבת למדינה המזהמת בעולם, נמצאת במקום העשירי, עם 76 מתים ל-100,000, והודו עומדת במקום ה-27, עם 49 ל-100,000.
רוב זיהום האוויר מגיע ממכוניות, מפעלי פחם ושריפת פסולת אך לא כולו נוצר על ידי בני אדם. סופות אבק במקומות קרובים למדבריות תורמות גם הן לאוויר המלוכלך, מה שמסביר בחלקו מדוע איראן נמצאת במקום ה-16 בגובהו במספר מקרי המוות הכולל, עם 26,000 בשנה.
רוב מקרי המוות הכוללים ברחבי העולם – שני שליש - מתרחשים בדרום מזרח אסיה ובמערב האוקיינוס ​​השקט, הכולל את סין, וייטנאם, יפן, אוסטרליה, דרום קוריאה ומדינות איים קטנות באוקיינוס ​​השקט. מנגד, מדינות האוקיינוס ​​השקט ברוניי דארוסלם, פיג'י ונואטו הן בעלות המספר הנמוך ביותר של מקרי מוות מזיהום אוויר, כך מצא ארגון הבריאות העולמי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה