מדדים ומחקרים

רוצים להתקין בריכה בחצר הבית? אולי כדאי שתחשבו שוב

מחקר חדש מצא כי שכונות עניות בערים המרכזיות והגדולות ביותר בעולם נפגעות אנושות בעקבות שימוש היתר של האוכלוסייה העשירה במים. איך זה מתבטא? בהתקנת בריכות יוקרתיות, שטיפת רכבים וטיפוח גינות נוי
מערכת ice |  1
בריכה (צילום freepik)
מי מאיתנו לא חולם על בית עם בריכה וחצר רחבה ומפנקת? ובכן כעת מומחים מאוניברסיטת רדינג בבריטניה טוענים במחקרם החדש כי הבריכות והגינות היוקרתיות הללו פוגעות באופן ניכר בשכונות העניות באזורים שונים.
לפי המחקר, אותם מתקני מותרות צורכים מים יתר על המידה ולמטרות אישיות וכך שכונות עניות לא מקבלות גישה מספקת לשירותי מים בסיסיים. הדבר חמור במיוחד במדינות כמו דרום אפריקה ובפרט בבירה קייפטאון. המחקר התמקד ב-80 ערים, בהן מיאמי, לונדון, סידני, רומא, מקסיקו סיטי ועוד.
"משבר האקלים והגידול באוכלוסייה הביאו לכך שמים הפכו להיות משאב יקר ודליל יותר בערים גדולות, והוכחנו כי אי שוויון מעמדי הוא הבעיה הגדולה ביותר עבור האוכלוסייה הענייה", אומרת פרופסור האנה קלואוק. היא מעידה כי יותר מ-80 ערים ברחבי העולם סבלו ממחסור במים בעקבות בצורות ובזבוז יתר, במשך יותר מ-20 שנה. המצב לדבריה  רק יחמיר ככל שיהיה יותר פער בין המעמד העשיר והעני, אך בסופו של דבר המחדל ישפיע על שני הצדדים ולרעה.
 
המחקר מצא למשל כי האוכלוסייה העשירה בקייפטאון מהווה רק כ-14% מהאוכלוסייה כולה, אך היקף השימוש שלה במים הוא הגבוה ביותר ביחס לשאר, ועומד על 51% מסך כל המים בעיר. לעומתם, השכבה הענייה מהווה 62% מסך האוכלוסייה בעיר, אך היקף השימוש במים עומד על 27% מסך כל המים בעיר.
החוקרים אומרים כי מציאת פתרונות יותר "ירוקים" ואיכותיים לשיפור השימוש במים בערים הוא לא פתרון טוב. במקום הם מציעים למצוא דרך לצמצם את בזבוז היתר בקרב האוכלוסייה העשירה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קנס על שימוש יתר במים
    אנונימית 04/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכול לעבוד ואם לא יעבוד יעשו איסור גורף כמו בבריטניה
    סגור