מדדים ומחקרים

עושים קניות באינטרנט במקום לעבוד? הסקר המלא נחשף

סקר חדש שנערך על ידי גיאוקרטוגרפיה עבור חברת אדמוניס (Admonis) מראה כי כ-20% מבצעים קניות אונליין במהלך שעות העבודה
מערכת ice | 
צילום unsplash
סקר חדש שנערך על ידי גיאוקרטוגרפיה עבור חברת אדמוניס (Admonis), אשר פיתחה פלטפורמת אוטומציה לניהול ותפעול זירות מסחר וחנויות אונליין, בדק את הרגלי הצריכה של ישראלים בכל הנוגע לקניות ברשת. הסקר כלל מדגם מייצג של 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.
מנתוני הסקר עולה כי בכל הנוגע לשעות הקנייה של ישראלית ברשת: כ-20% מבצעים קניות אונליין במהלך שעות העבודה. מבין אלו המבצעים קניות אונליין במהלך העבודה עושים זאת בעיקר גילאי 35-44 (כ-30%) ובעלי השכלה אקדמית (כ-20% לעומת כ-18% בעלי השכלה תיכונית למשל). לעומתם, כ-40% יעדיפו לעשות זאת בשעות הערב; 14% בשעות הלילה, ורק 12.5% בסופי שבוע. בסופי השבוע קייםן הבדל גדול בין רווקים (מעל 15% לבין גרושים מעל 5%). מעט מאד מספיקים להזמין באינטרנט בשעות הבוקר, לפני העבודה (2.5%).
 
בנוסף, הסקר בחן מבין אלו הנוהגים לרכוש באינטרנט, אילו קטגוריות יעדיפו לרכוש רק בחנויות פיזיות ולא אונליין. 48% השיבו הנעלה ו-40% ביגוד. במקום השלישי צוינה קטגוריית הריהוט עם כ-37%. קטגוריית אמנות ודברי נוי צוינה במקום האחרון עם כ 13% ואילו כ-4% מהנשאלים ענו שאין להם קטגוריה כזו ומוכנים לרכוש כל דבר באינטרנט. בכל הנוגע למזון 32% יעדיפו שלא לרכוש באמצעות האינטרנט. בכל הנוגע להבדל בין נשים וגברים, ההבדל המובהק הוא ברכישת מוצרי ספורט (כ-20% מהגברים יעדיפו לרכוש פיזית בלבד לעומת 9% מהנשים).
ניל אדמוני, מנכ"ל אדמוניס: "מנתונים שאספנו בשלש השנים האחרונות בכל הנוגע להתנהגות הצרכנים ברכישות אונליין, ניתן להסיק כי הקורונה האיצה תהליכים שהיו אמורים לקרות באופן אורגני - היא הרגילה צרכנים "חדשים" לרכוש באונליין. לדוגמא, בשנת 2023 עד כה העיר שהכי הרבה רכשו בה באונליין היא ירושלים, לעומת שנים קודמות שהייתה תל אביב מובילה בנושא הזה. זה מעיד על המגמה כי במגזרים החרדי והערבי התרגלו לרכוש באונליין עקב מגיפת הקורונה. אנחנו רואים מתנוני הסקר שעדיין, אוכלוסייה זו קונה הכי פחות באינטרנט ויש להניח שאם הסקר היה נערך עוד טרם הקורונה האחוזים הינו גבוהים יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה