ויראלי

ברק רביד טען: "גזענות נגד אשכנזים משתוללת" וספג אש

העיתונאי הגיב לטור ב'הארץ' לגבי צירופו של דודו אוואט לערוץ הספורט: "אנחנו מתעלמים ולא יוצאים נגדה בקול רם. הגיע הזמן להפסיק לשתוק", יאיר נתניהו השיב: "חחחחח", רן בוקר המחיש במשל, יבגני זרובינסקי שיתף בזכרונות הילדות
מערכת ice |  12
ברק רביד (צילום פייסבוק/ברק רביד, מסך חדשות 13)
אז עד כמה הנושא העדתי עדיין חשוב וצריך להיות השיח? ברק רביד הגיב לטור בעיתון הארץ של איתן לשם בנוגע לסוגיית צירופו של דודו אוואט לפאנל אולפן ליגת האלופות על רקע העובדה שהוא נוטה לשלב בציוציו מסרים זועמים על 'ישראל הראשונה' או השליטה האשכנזית בישראל, אבל זכה למקלחת קרה מאנשים בימין.
רביד כתב: "המאמר הזה של איתן לשם מספר על מה שחוויתי בצורה די טראומתית כילד ושבשנים האחרונות אני סובל ממנו בצורה חריפה עוד יותר. הגזענות כלפי "אשכנזים" משתוללת בישראל של 2021. לרוב היא עוברת בשקט. בעיקר כי אנחנו מתעלמים ולא יוצאים נגדה בקול רם. הגיע הזמן להפסיק לשתוק".
 
דנה ירקצ'י מכאן 11 השיבה על כך: "ברק עם יד על הלב- אם היו קוראים לך ברק אבוטבול אתה חושב שגם אז היית מתקבל להיות הכתב המדיני של הארץ?", רביד הגיב: "לא נולדתי הכתב המדיני של הארץ. עשיתי כמה תפקידים קודם לכן. אני חושב שנתנו לי את ההזדמנות בגלל שהבאתי סיפורים ולא בגלל שם המשפחה שלי. עם יד על הלב אני מקווה שגם את חושבת ככה".
משפיען הרשת יבגני זרובינסקי הגיב על כך: "ברק רביד כפרה, כשמי שגדל בקריות, רוב חיי הסתובבתי רק עם חברים ״מזרחים״ (גם בנות זוג לרוב), כשהיינו יוצאים בערב שישי למועדון לדוגמא תמיד לחלקם היה חשש ש״לא יעשו בעיות בכניסה״. לי משום מה, בתור אחד שהיה בצבע של קיר, אף פעם לא היה חשש כזה".
 
יאיר נתניהו, בנו של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, הגיב בעקיצה לטור של רביד כשכתב: "בתור אשכנזי מלא שחווה כל חיוו אהבה ותמיכה אדירה מהציבור המזרחי, ושנאה ורדיפה מטורפת מחלקים מהציבור האשכנזי הרשה לי להגיב לך: חחחחחחחחחחחחח".
רן בוקר עקץ: "חברה התלוננה פעם כשהעירו לה שהיא רזה מדי.אמרה שזה מעליב כמו לכנות אישה מלאה על השומן שלה.ואז היא סיפרה את זה לאישה שסובלת מהשמנת יתר והבינה שזה ממש אבל ממש לא אותו דבר.לחברה השמנה בכלל לא ניתנה הזדמנות להשתלב בחברה מאז שהייתה ילדה. לרזה העירו ״איזו שחיפית״, ״עפה ברוח״. המסר ברור?".
 
רביד השיב לו על כך: "האמת אנלוגיה די גרועה הבאת שלחלוטין לא רלוונטית למקרה עליו אני מדבר. אתה יכול להגיב ככה ולדחות על הסף אבל זה לא יהפוך אותך לצודק. הפתרון לגזענות אינו גזענות נגדית, השפלה ואלימות".
ערן סיקורל מרשת ב' כתב: "ברק רביד צודק. אשכנזופוביה היא מחלה קשה בחברה הישראלית ולעתים קרובות מידי אפשר להבחין בה בסימנים שלקוחים מנרטיבים גזעניים כלפי יהודי אירופה בתחילת המאה ה-20, שגם הובילו לרצח עם. נכון של יהודים אשכנזים היה ויש יתרון בבעלות על משאבים, אלא שהדרך לשוויון לא עוברת ברמיסת האשכנזים".
 
יערה זרד דווקא ביקרה: "כואב הלב על האשכנזים האלה ששינו להם את השם, גזרו להם פאות, ריססו אותם כמו ג'וקים והשוו אותם לקופים, העלימו את רכושם אבל יותר את בני משפחתם, ביקשו מהם לא לדבר בשפה שהם מכירים, מחקו להם היסטוריה בת 2000 שנה, את התרבות ואת המסורת מבית אבא. כמה בור יכול להיות ברק רביד?".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    יש רק גזענות נגד אשכנזים,המזרחים המציאו את הגזענות נגדם
    אביחי 10/2021/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כל דבר קטן הם הפכו ל"אפליה" והם שנאו את האשכנזים מהשניה הראשונה שהם הגיעו לארץ כי המזרחים מאוהבים בתרבות העלובה של עצמם וחושבים שהם יותר טובים מכל מי שהוא לא "עממי" עם תרבות ערבית כמוהם. כבר יותר מידי זמן שהמזרחים מנסים לדחוק הצידה את כל מי שלא שייך לתרבות המזרחית שלהם ועושים גלוריפיקציה לכל מה שקשור לתרבות העלובה הזאת.
    סגור
  • 6.
    ברק.....רביד
    קובי בן עזרא 10/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מציע לך לראות ולהקשיב לשידורך ומדם אולי תשכיל להבין שכבר שם הצבת את עצמך בעמדה מסויימת ולא אפרט כדי לא לפגוע , כי לא זאת כוונתי. ברגע שתבין שהנך איש תקשורת המשדר אמת ללא ניאוסים אישים , שם ישמר לך המעמד של איש תקשורת , זה אמור לתת מענה לכל אנשי התקשורת והמדיה שאמורים לשדר לנו את המצב לאשורו. את דעתם יביעו כרצונם ברשתות הטויטר , פיסבוק וכד' כפוסט אישי. ברגע שיבינו את ההבדל אולי תהיה לנו תקשורת מאוזנת יותר.
    סגור
  • 5.
    אני גאה להיות אשכנזי
    X 10/2021/02
    הגב לתגובה זו
    6 4
    ושייקפצו לי כל המזרחיים עם רגשי הנחיתות.
    סגור
  • כותבים ואומרים "מזרחים" לא "מזרחיים" ,זו לא תכונה...
    תהיה גאה בקולוניאליז 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה ודומיך מקרה בוחן במיקרו ,אולי יותר מעודן שמשתמש בנו כעלה תאנה, של פלישה במקרו ,גניבה, רציחה וירישה, של תרבויות ילידיות לא אירופאיות, מאוסטרליה, ועד הסאמי בצפון אמריקה, האפריקאים וילידי אמריקה.
    סגור
  • הינה מרוקקי חסר מוח שמנסה לשחק אותה כאילו הוא משכיל
    אביחי 10/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בזמן שהוא סתם מדקלם קשקושים של חולי נפש מהכת השמאלנית הקיצונית של אירופה וצפון אמריקה. הוא לא מודע לעובדה שהאירופאים לא המציאו את הקולוניאליזם ושלמעשה כמעט כל מדינות ערב הם תוצאה של קולוניאליזם ערבי שמחק תרבויות אחרות והחליף אותם בתרבות הערבית העלובה והמיותרת. המזרחים מנסים לעשות משהו דומה גם בישראל ולדחוק הצידה את כל מי שהוא לא "מזרחי" עממי וחסר מוח.
    סגור
  • טען עוד
  • 4.
    צודק
    חנה 10/2021/02
    הגב לתגובה זו
    2 4
    רביד צודק! התסכול של המזרחים שלא נולדו אשכנזים מעביר אותם על דעתם. לו אשכנזים היו מדברים כנד מזרחים כפי שהם עושים היה באלגן.
    סגור
  • 3.
    ברק רביד אוטו אנטישמי (ל"ת)
    שמו 10/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 2.
    הקוזק הנגזל
    פלד (סטאלין) 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    7 12
    ממש כואב הלב על הווזווז שסובל מאפליה, עושים לו קשיים בקבלה לאוניברסיטה, לא מקבלים אותו לעבודה בשירות המדינה, מפלים אותו בקבלת משכנתא, רחמנות על הקוזק הנגזל.
    סגור
  • 1.
    יש משהו בדבריו
    יובל 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    17 6
    כישראלי ממוצא מרוקאי ותימני יש משהו בדבריו של ברק. הביקורות כלפיו מעוגנות בהשוואה בין גזענות כלפי מזרחיים יחסית לגזענות כלפי אשכנזים. בשום מקום ברק רביד לא משווה. נוא פשוט אומר שישנה גזענות כלפי אשכנזים ויש כאמור משהו בדבריו. במיוחד בדיבור (להבדיל ממעשים שהם חמורים פי כמה ואשר מהם סבלו המזרחים) ובמיוחד בהתייחסות של המזרחים כלפי השמאל שבעיניהם נתפס כולו כאשכנזי.
    סגור
  • ביקורת נגד אשכנזים תמיד לגיטימית. ללא התנצלות והסתייגות
    ביקורת נגד אשכנזים 10/2021/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    וחלילה אף אחד לא יאשים את המבקרים ה"עדינים" האלה בגזענות. אם תישמע ביקורת הפוכה - אלוהים ישמור איזה קיטונות של כעס ותסכול. זה הרי ידוע לכל שהאשכנזים גזענים. בכלל לא הקימו את המדינה. אין להם זכויות. את האסי סתם לקחו בכוח. (גם זה במסגרת ה"מלחמה" של הפילוג והשיסוע בחסות מפלגת הדוצ'ה המודח מקיסריה)
    סגור
  • תימנים סובלים גם מהמגרבים הדרום אירופאים וגם מהאירופאים
    אל תבלבל בשכל 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואני חצי מרוקאי ורבע תימני ואשכנזי, כמויות הגזענות שנשפכה עליי משתי הצדדים מזעזעת, ברמת ה-KKK ,אבל היאמנים הם אדישים במקור גזעיים, הלוואי שהייתי כזה.
    סגור
  • אתם קולוניאליסטים, יש לבנים ששולטים בנמיביה ב50% מהאדמו
    האסי לא שלכם 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתם ילידי אירופה לא המזרח
    סגור