ויראלי

איראן מבריחה סמים, אך מסתבר שהכסף לא מעניין אותם

הרשויות הירדניות מוטרדות: טונות של מים כבר הוברחו למדינתם ונראה שזה לא הולך לעצור בקרוב. לטענתם, האיראנים רוצים לסמם את הדור הצעיר במדינה ובכך לפרק את שלטונם; המלך הירדני הכריז מלחמה על מבריחי הסמים
מערכת ice | 
סחר בסמים (צילום דוברות המשטרה)
זה שנים שכוחות הביטחון בישראל נלחמים בהתפשטות האיראנית באזור. משאבים רבים מוקצים לשלוחות הטרור שאיראן מאמנת ומחמשת ונראה כי האזור כולו מושפע מהמלחמה במדינה האסלאמית הקיצונית. אבל מתחת לפני השטח מתנהלת מלחמה מקבילה, לא פחות מעניינת, שעליה מדברים פחות – מלחמת הסמים של איראן בשכנותיה.
 
חלק ניכר מהמימון של ארגוני הטרור מגיע מסחר בסמים, לאחרונה נחשף כי חיזבאללה לצורך העניין מחזיק קרטל סמים של ממש ועסוק בהרחבות סמים בכל העולם. כעת מסתבר שגם האיראנים מחזיקים ברשת סמים, אך לאו דווקא עבור מטרות רווח. על פי הרשויות בירדן שאליה מוברחים כמויות נרחבות של סמים על ידי האיראנים, נראה כי חלק מהמטרה היא לפגוע במרקם החברתי של יריבותיה, ולפורר את המדינות מבפנים. 
 
הסם המדובר יהיה – הקפטגון, אשר מעניק לצורכיו תחושת אופוריה, אנרגיה, מדכא עייפות ותיאבון, ובעיקר גורם לאדישות ואלימות - מתכון מושלם לטרוריסט. ואכן על פי דיווחים השימוש בסם בקרב לוחמי דאע"ש וחיזבאללה במלחמת האזרחים הסורית היה נרחב. כמו כן הסם בעל השלכות חמורות על בריאות הנפש והגוף.
 
כאמור לאיראנים יש תשתית טרור משמעותית באדמות סוריה, לכן הגבול הסורי-ירדני הפך להיות מוקד ההברחות האיראניות. יש לציין הסמים לא עוצרים בירדן כמובן, מטרת האיראנים היא לפזר את הסמים גם אל עבר מדינות המפרץ המסוכסכות עם מדינתם. למעשה הירדנים מאמינים כי המלחמה הזו אינה רק עניין של כסף עד כדי כך שהמלך עבדאללה עצמו טען זאת באופן ישיר והכריז מלחמה במבריחי הסמים. עד כה דיווחו הירדנים על יותר מ־40 מבריחי סמים שחוסלו, לצד מאות שנפצעו במלחמת הסמים בגבול סוריה. האירוע הביא לשינוי בתפיסת המבריחים וראייתם כמחבלים, ונהלי הפתיחה באש שונו בהתאם. כך או אחרת, נראה שבעיה זו תמשיך להטריד את הכוחות הירדנים ושהאיראנים לא בוחלים באף אמצעי במלחמתם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה