תיירות

מהפכה בדיוטי פרי? זה המוצר שתצטרכו לשלם עליו מס

ועדת הכספים קיימה דיון נוסף בטיוטת הצו לביטול ההקלה במס על רכישת סיגריות בכניסה לישראל
מערכת ice |  1
דיוטי פרי (צילום משה שי פלאש 90)
ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני, קיימה היום דיון נוסף בטיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין. בנוסח הצו המקורי מוצע לבטל את הפטור הקיים ממס קנייה על הכנסת מוצרי עישון שונים לישראל על ידי ישראלים הנכנסים לישראל במעברי הגבול השונים, לרבות סיגריות, טבק וסיגריות אלקטרוניות.
הוערך כי הצו צפוי להכניס לקופת המדינה כ-100 מיליון שקל בשנה. במהלך הדיונים הקודמים טענו ברשות שדות התעופה ובחנויות הדיוטי פרי לפגיעה קשה מאוד בהכנסותיהם כתוצאה מהמיסוי, אשר תביא גם לקשיים במסגרת חוזים עליהם חתמו לשנים הקרובות.
 
ח"כ חנוך מלביצקי ציין בפתח הדיון היום: "הגענו להסכמות שמקובלות ע"י שר האוצר, לפיהן החוק יתקדם ב-2 פעימות, ביוני 2026 50 אחוז מההטבה הקיימת תתבטל, ומלוא הביטול של ההטבה יכנס לתוקף ביוני 2028. אז לא תהייה יותר הטבה". 
יעל לינדנברג, אגף תקציבים, משרד האוצר' הגיבה לדברים: "אני שמעתי שמדברים על כמויות של סיגריות ואז הדבר קצת יותר ניתן לאכיפה, המס נגבה בשערי הכניסה לישראל, אין משמעות למחיר בדיוטי פרי, לכן אני לא מבינה את ההצעה אופרטיבית ואיך רשות המיסים אמורה לאכוף זאת". 
ח"כ אליהו רביבו: "זה ספין כי היה נוח לצייר את הצו על רקע בחירה בריאותית, כאשר בכירי האוצר אומרים שזה כסף קטן. רשות שדות התעופה אינה מתוקצבת ויותר מזה, היא משלמת למדינה, הם תכננו את הרחבת הטרמינל, הוספת מסופים ומגדלים על בסיס אותה הכנסה, רצה הגורל ורק לפני שנה הם יצאו למכרז על 6 שנים, לבוא כעת ולהפר את החוזה באופן חד צדדי ללא זמן התארגנות, המדינה תצטרך לשלם הרבה יותר על המיסוי הזה". יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "אני מבקש מהצדדים להכין נייר, תגיעו להצעת פשרה ואותה נקדם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רק שלא יתמוטטו חנויות הדיוטי פרי (ל"ת)
    דוגרי 03/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור