תיירות

טסים לחו"ל: זה מה שאתם חייבים לעשות כדי להיות רגועים

עדיין מתכננים את החופשה הקרובה לחגים? מ-ChatGPT ועד ביטוח נסיעות בארנק דיגיטלי – הנה הכלים שאתם צריכים כדי לתכנן חופשה אידיאלית
מערכת ice | 
הזמנת חופשה באינטרנט (צילום shutterstock)
ראש השנה הגיע לסיומו, והחופשות והטיסות לחגים בשיאם. שוק הנסיעות משתנה ומשתדרג כל הזמן, על אחת כמה וכמה בכל הנוגע לתכנון הטיסות והטיולים ועד בחירת ביטוחי הנסיעות המתאימים ביותר עבורכם. אז רגע לפני שאתם סוגרים את החופשה הבאה, מה הם הדברים שחייבים לדעת בשלבי התכנון של החופשה לפני שמזמינים כרטיסים לחו"ל? איזה סוגי ביטוח הפכו אטרקטיביים ויעילים יותר עבור המבוטח? האם ChatGPT וכלי AI  אחרים שינו את עולם תכנון הנסיעות? והאם ביטוח הנסיעות הדיגיטליים תופסים את מקומם של הביטוחים המסורתיים?
הדבר הראשון שבדרך כלל מומלץ לעשות ברגע שסוגרים חופשה הוא לסגור גם את הכיסוי הביטוחי שילווה אתכם במהלכה. נתוני החיפוש בגוגל מראים כי ישנה עלייה ענקית בשוק ביטוחי הנסיעות, בעיקר בארה"ב, בזמן שבשנת 2023 חלה עליה של 50% בביקוש לביטוחי נסיעות בהשוואה לשנת 2022. כאשר משווים לדצמבר 2020 (שיא תקופת הקורונה) רואים גידול בהיקף של כ- 400% בשוק.
 
אורי חכים, דירקטור בחברת ההייטק נטורל אינטליג'נס, מובילה עולמית בתחום ההשוואות המקוונות, מציין כי זהו חלק משינוי משמעותי שעובר על עולם ביטוחי הנסיעות. לדבריו, "טרנד חדש שאנחנו רואים שבולט בשוק הוא הדיגיטציה - מבטחים שונים מציעים "ארנק דיגיטלי" באפליקציה, לשימוש מיידי בכספים במקרה של צורך ביטוחי". הוא מוסיף: "זאת לצד הטרנד המעט פחות חדש (אך עדיין מהשנים האחרונות) של אספקת כרטיס אשראי ביטוחי, לטובת חסכון "כאבי הראש" של התביעות עם החזרה לארץ המוצא. כלומר, הצרכנים פחות ופחות מוכנים להגיש בקשות לחברות הביטוח ולקבל את הכסף רק בדיעבד". 
אורי חכים (קרדיט: ענבל מרמרי)
אפקט נוסף שרואים בענף, שככל הנראה קשור לקורונה, הוא אופי החיפושים בגוגל - נרשמת עלייה ניכרת בשימוש במילות חיפוש הקשורות לעולמות התוכן של CFAR כלומר  - Cancel for any reason ביטול ביטוח מכל סיבה. אם בעבר חששנו בעיקר ממצב בריאותי שישפיע על הצורך לבטל טיסה, נראה שהיום ישנה מגמה לפיה הנוסעים רוצים להרגיש ביטחון שיהיו מכוסים גם במצבים לא צפויים ושאינם קשורים אליהם. לכן, אלמנט הביטול מכל סיבה מהווה שיקול בבחירת הפוליסה, וגם חברות הביטוח השונות מבינות זאת ומדגישות את האפשרות הזאת בפוליסות השונות.
מבחינה גיאוגרפית, לפי נתוני גוגל ניתן לראות שהבריטים (UK) מחפשים ביטוחי נסיעות יותר מכל אחד אחר, כאשר אחריהם ברשימה מגיעים האמריקאים, האוסטרלים, הגרמנים ואחריהם, אולי תתפלאו לשמוע - הישראלים. למרות שישראל היא מדינה קטנה, הישראלים, שידועים באהבה לטיסות וגם בהתמודדות עם אירועים לא צפויים ביומיום, הם ממובילי המחפשים של ביטוחי הנסיעות בכל העולם. 
כשמדובר בתכנון הטיול עצמו לחו"ל, לאחרונה יותר ויותר מטיילים בוחרים להשתמש בכלי AI וביניהם ChatGPT לבניית הטיול שלהם. יחד עם זאת, לפי סקר של חברת האינשורטק הישראלית Faye שנערך בקרב משיבים אמריקאים, 23% העידו שהם עדיין מעדיפים לעבוד עם סוכן נסיעות אנושי. 18% אמרו שהם משתמשים רק בכלים וירטואליים בתכנון טיול, ו-51% בוחרים לשלב בין השניים. כשמדובר ברשתות חברתיות, 28% מהמשתתפים בסקר העידו שהם נעזרים בפלטפורמות השונות, ומי במקום הראשון מבין הרשתות החברתיות? אולי תופתעו לשמוע שהאינסטגרם מוביל בקרב הגולשים בתכנון טיולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה