טלוויזיה

ארגוני היוצרים לראש הממשלה: הצל את הטלוויזיה הישראלית מפגיעה אנושה

היוצרים חוששים כי המלצות ועדת פולקמן תחסלנה סופית את היצירה הישראלית: "כבר כעת קיימה ירידה שנתית של כ-100 מיליון שקלים בכספים המושקעים ביצירה ישראלית מקורית. אי תיקון המצב באופן מיידי יביא לגזר דין מוות על היצירה בעברית"
כפיר אדר | 
הפקות קולנוע וטלוויזיה (צילום unsplash ,pixabay)
ארגוני היוצרים, אקט, שח"ם, איגוד התסריטאים ואיגוד הבמאיות והבמאים פנו הבוקר (ראשון) לראש הממשלה נפתלי בנט בדרישה להתערב ולהציל את שוק הטלוויזיה הישראלית מפגיעה אנושה.
"אנו, חברי כלל איגודי העובדים והיוצרים בעולם הטלוויזיה, פונים אליך ומבקשים את התערבותך האישית למניעת הפגיעה בשוק היצירה העברית בטלוויזיה, אשר מקורות התקציב המרכזיים שלה, על פי החוק, הן שיעור מתוך הכנסות גופי השידור בכבלים בלווין", כתבו לבנט.
"מאז שנחקק חוק התקשורת ב-1982 חלו שינויים טכנולוגיים משמעותיים וגופי השידור המשדרים כיום באינטרנט, אינם מחוייבים בהשקעה ביצירת מקור ישראלית. כבר כעת קיימה ירידה שנתית של כ-100 מיליון שקלים בכספים המושקעים ביצירה ישראלית מקורית. אי תיקון המצב באופן מיידי יביא לגזר דין מוות על היצירה בעברית. אנו חוששים כי המלצות ועדת פולקמן, שהוקמה על מנת לשפר את שוק התקשורת והיצירה הישראלית, בפועל תשיג את המטרה ההפוכה ותסייע לחסל אותה סופית".
"אנו מודעים לכך שהגופים שיידרשו להשקיע בהפקות מקור פועלים בכל החזיתות העומדות לרשותם על מנת להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות. מן הצד האחד עומדים בעלי ההון מהחזקים במשק המגלגלים מיליארדים בשנה מהצרכן הישראלי, ומולם אלפי עובדים ויוצרים בתעשייה המקומית שיישארו ללא פרנסה".
לסיום צוין: "אנו מבקשים את התערבותך האישית ולקבוע שהיצירה הישראלית היא אכן אחד מהיסודות עליהם מושתתת החברה הישראלית ולהכפיף את כל אמצעי השידור, כולל ערוצי האינטרנט, להעביר נתח מהכנסותיהם  לטובת יצירות מקור בעברית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה