שיווק ופרסום

האנשים שטווים את הרשתות החברתיות: החגים כבר כאן - אז בדקנו את 'גרופון'

פייסבוק או סלולר? מה תקציב פעילות הניו-מדיה? איזה פוסט יימחק? מיהו לקוח החלומות ולמי צריך לפרגן? והשבוע: עדי אברמוביץ, מנהל את תחום הדיגיטל בגרופון, הוא האורח שלנו במדור החדש של אייס בשיתוף עם iSOCIA
לכודים עדי אברמוביץ (צילום: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
חגי תשרי נמצאים ממש כאן, וזו בהחלט הזדמנות טובה לפנות לעדי אברמוביץ מגרופון, האורח השני שלנו במדור לכודים - המדור החדש של אתר אייס בשיתוף עם iSOCIA - חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי. ב\'לכודים\' נחשוף מדי שבוע את האנשים העומדים מאחורי דפי הפייסבוק השונים.
אברמוביץ, בן 33, נשוי ואב לילדה, עובד בגרופון כ-3 שנים, שם הוא מנהל את תחום הדיגיטל. בעבר ניהל את מחלקת המדיה החברתית בWebsense ועוד לפני כן ניהל את תחום הפרסום והיח\"צ אונליין ב-Blink.
הוא בוגר המסלול האקדמי של המכללה למנהל, בעל תואר בתקשורת וניהול עם התמחות במדיה דיגיטלית ותקשורת שכנועית. אברמוביץ מחזיק באייפון 4, ויש לו 738 חברים בפייסבוק. לא תבקשו ממנו חברות?
-באיזה פלטפורמות אתם פועלים?
הערוץ העיקרי שלנו היא עמוד הפייסבוק . בנוסף יש לנו גם חשבון טוויטר, ערוץ היוטיוב , אינסטגרם ופליקר.
-מי קהל היעד שלכם? עם כמה מהם יש לך \"מערכת יחסים\" קבועה?
הקהל מאד מגוון, היות ואנחנו מציעים עסקאות כמעט בכל תחום ובכל מקום בארץ, כך בהתאם מאופיין גם קהל היעד שלנו ברשת החברתית. יש גרעין קטן של אוהדים שהם ממש גרופים של העמוד, הם תמיד חוזרים להגיב, להצחיק, להציע הצעות ולבקש שנפרסם עסקאות שהם אוהבים במיוחד. אני כבר מכיר את הפרופילים שלהם ויודע איזה הצעות הם הכי אוהבים.
-מה התקציב שלך לחודש אוגוסט?
זה משתנה ותלוי ביעדי החברה. זה יכול להיות החל מכמה אלפים ועד עשרות אלפי שקלים.
-עד כמה אתה מעורב בתקציב המדיה החברתית הכולל?
מעורבות מלאה. התקציב מחולק לחודשים ורבעונים ולשמחתי הוא גדל בכל רבעון בהתאם ליעדי החברה.
-מה מקורות ההשראה שלך?
כשנכנסתי לתפקיד, פתחתי קבוצת פייסבוק מיוחדת לכל מנהלי המדיה החברתית של גרופון מכל העולם. בקבוצה הזו אנחנו משתפים רעיונות, מתייעצים ומפתחים קריאייטיבים לפעילויות. אני הכי אוהב לקבל השראה מחברינו במלזיה - שמאוד יצירתיים, צרפת, הולנד וארה\"ב.
-באיזו תדירות אתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק?
הוא מתעדכן בערך כל שעתיים ויכול להכיל בכל יום בין 10 ל-25 המלצות לעסקאות. רוב העדכונים מתבצעים באופן מפולח לקהלי יעד שונים לפי מקום מגורים, מגדר, גיל ומצב משפחתי.
-אסטרטגיה ארוכת טווח או פעילות מהבטן ובהתאם למה שמעסיק את הפיד?
לגרופון יש אסטרטגיה ארוכת טווח שנקבעת אחת לרבעון ומתבססת על נתונים סטטיסטיים של עמודי הפייסבוק של גרופון מכל העולם. פרסום הפוסטים בעמוד, מתבסס על שימוש במערכת מידע שיודעת לדרג ולפלח את כל העסקאות באתר לפי ביצועים, ובכך עוזרת לי לקדם בעמוד את העסקאות הכי חשובות ומצליחות - במטרה להגדיל את המכירות. מידי פעם אני גם משלב פוסטים משעשעים ומרעננים. בנוסף, גרופון פועלת לקידום אג\'נדות חברתית ותרומה לקהילה. אנחנו גאים לרתום את הכוח של גרופון לטובת עמותות וארגונים כגון יד ושם, לתת, בית קובי פתחון לב ועוד. בשנה האחרונה גרופון אימצה את עמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות ובסופי שבוע אנחנו מפרסמים בעמוד את פינת אימוץ של גרופון.
-מהי מטרת הפעילות ברשתות החברתיות?
עמוד הפייסבוק שלנו מתפקד כערוץ אי-קומרס לכל דבר ועניין. המטרה העיקרית של העמוד היא הגדלת מכירות ומענה ראשוני לפניות בנושא שירות לקוחות.
-איך אתה מניע לפעולה ולאיזה פעולה?
הקהל הישראלי אוהב מסרים קצרים, פשוטים שבהם הוא מבין מה הוא מקבל וכמה זה יעלה לו. כשאני רוצה להניע את האוהדים לרכישת עסקאות, אני משתדל לתאר אותן בצורה עניינית וקצרה. יחד עם זאת, שנינות והומור תמיד יכולים לעזור.
-איך היית מגדיר את התפקיד שלך?
כמנהל הדיגיטל בגרופון, אני אחראי על המדיה החברתית, תוכנית השותפים וגם מרכז את ערוצי הפרסום מול מחלקות השיווק והטכנולוגיה הבינ\"ל ושותף לבניית האסטרטגיה השיווקית של גרופון.
-איך אתה מתמודד עם השחיקה?
אני מקפיד להיות תמיד עם האצבע על הדופק, להתעדכן בכל החידושים ולהתנסות בטכנולוגיות ופלטפורמות חדשות. מאז שהתחלתי לעבוד בתחום האינטראקטיב והמדיה החברתית ב-2006, למדתי שבערך כל חצי שנה יש שינוי מגמה מרענן בתחום.
-מהם הקווים האדומים שלך?
עמוד הפייסבוק של גרופון מהווה מתחם שבו ניתן ואפילו מומלץ לשאול שאלות, לפתח דיונים, להצחיק ולצחוק והכי חשוב ליהנות. כאשר אני נפגש בהודעות בעלות שפה לא נאותה, אני מסיר אותן באופן מיידי. וגם כאלו שקוראות לי לנדור נדרים ולהעביר לעוד 10 אנשים - כי אחרת יקרה לי גם משהו רע.
-האם אתה מקדיש חשיבה מיוחדת לסלולר?
בהחלט! תחום הסלולר נמצא במגמת עליה מתמדת. אחוז גדול מאוד מהטארפיק בעמוד, מגיע מהמובייל. לגרופון יש אפליקציה לאייפון ולאנדרואיד. לאחרונה השקנו אתר מותאם למובייל, שהביא לשיפור ביצועי עמוד הפייסבוק באופן ניכר.
-עד כמה לדעתך העיצוב חשוב?
העיצוב מאד חשוב! חברה בינ\"ל כמו גרופון חייבת להקפיד על שפה גרפית אחידה בסטנדרט גבוה.
דף הפייסבוק של גרופון
דף הפייסבוק של גרופון
-מה השתנה מאז אוגוסט שעבר?
עד השנה האחרונה חברות השקיעו המון כסף ומאמץ ביצירת אינטראקציה של האוהדים עם עמודי הפייסבוק באמצעות אפליקציות ייעודיות לתחרויות נושאות פרסים יקרי ערך, וזאת במטרה להגדיל את כמות האוהדים. בשנה האחרונה השוק כולו התבגר טיפה, לאוהדים בעצמם קצת נמאס מתחרויות ומנהלי השיווק הבינו שהפרסים תמיד מתחלקים בין אותם 30 אנשים, שכל מנהל תוכן מכיר את השמות שלהם בעל פה. התרומה של תחרויות כאלו למותגים, היא מוגבלת ולרוב לא עונה על ערכי המותג. כתוצאה מכך, המגמה הזו הצטמצמה והיום אנו רואים הרבה פחות תחרויות באפליקציות. בנוסף, לאחרונה, פייסבוק אף הודיעו שיותר אין צורך באפליקציות ייעודיות לתחרויות ושאפשר לקיים תחרויות באופן ישיר בפיד . למרות הקלת התנאים מצד פייסבוק, התחרויות ילכו ויצטמצמו עוד יותר בשנה הקרובה. התקציבים שהופנו לגיוס אוהדים באמצעות אפליקציות ותחרויות, יופנו ישירות לכלי הפרסום של פייסבוק.
-מה יהיה באוגוסט הבא?
אני מעריך שנראה יותר כלי פרסום שישלבו פרסומות לא רק בפיד ובצידי המסך, אלא גם באלבומי התמונות, בסרטונים ועוד. גם אפשרויות הפילוח יהיו ממוקדות יותר מאלו קיימות כיום. אבל, מה שבטוח זה שממשק הניהול של הפרסומות יישאר מעצבן ולא ידידותי למשתמש.
-פרגן לקהילה המקומית: מה העמוד הישראלי הכי טוב בעיניך?
לדעתי, אחד העמודים שמנוהלים הכי טוב במדיה החברתית כיום הוא העמוד של משטרת ישראל . העמוד מעדכן על אירועים חשובים וחדשותיים בצורה עניינית ולא דרמטית, כפי נוהגים לעשות אמצעי התקשורת המסורתיים. בנוסף, ראוי לציין לשבח את התפקוד של העמוד במקרי חירום לאומיים שבהם ידעו להעביר מסרים מדויקים בזמן אמת ולנצל את כוחה של הפלטפורמה בצורה המיטבית. אגב, גם בשגרה העמוד נותן מענה מהיר ויעיל לעשרות פניות של אזרחים מידי יום.
-מה הכי מעצבן אותך ברשתות? הייתה משנה משהו?
השימוש המוגבר בכוח של הפייסבוק למלחמות אישיות כנגד גופים וארגונים, גורמים להתקהות חושים והופכים לפחות אפקטיביים. הייתי ממליץ לכל אחד לחשוב פעמיים האם באמת יש עניין לציבור במאבקו האישי, והאם הוא משתמש בפלטפורמה בצורה נכונה.
-השלם את המשפט: הלקוחות עדיין לא מבינים ש...
אם הלקוחות לא הבינו משהו אז כנראה שלא הסברתם להם מספיק באופן ברור. זה נכון גם ללקוחות גרופון וגם לסוכנויות מדיה חברתית שמנהלים עמודי מותגים.
-אם היה לך תקציב בלתי מוגבל - מה היית עושה?
הייתי מגדיל את תקציבי הפרסום ברשתות החברתיות, במטרה להגיע ליותר אנשים באופן יותר ממוקד עם הצעות רלוונטיות למיקום ולתחומי העניין שלהם.
-מי לקוח החלומות שלך?
לקוח החלומות שלי יהיה עמותה שמטפלת בבעלי חיים ומעודדת אימוץ. הייתי רוצה ליישם את כל הניסיון שצברתי בגרופון, על מנת לסייע לעמותה להגדיל את כמות האימוצים שלה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לגרופון יש נכס ביד!
    אלירן 09/2013/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהכרות אישית עם עדי - הוא מקצוען וכיף לראות איך העמוד מתנהל. זה עמוד לא פשוט לניהול והאופן בו הוא מתמודד איתו ראוי להערצה! שאפו!
    סגור
  • 3.
    ממ"ח בשקל (ל"ת)
    אנונימי 08/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אז מה התובנה פה? (ל"ת)
    ניצן 08/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מבלי לקרוא את כל הכתבה
    עידן 08/2013/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרופון חייבת לקבל ניעור רציני. שירות לקוחות מזעזע, גם בפייסבוק. יושב לו נציג אחד ועונה לטלפונים.
    סגור