קריירה ולימודים

האם שכר הפוליטיקאים ירד לשכר מינימום?

ח"כ ומייסד "אני שולמן" הגיש הצעת חוק מעניינת הנוגעת לשכר הפוליטיקאים. האם הצעת החוק תעבור וקארה יגרום לשלית השכר של חברי הכנסת? | צפו בהצעת החוק של קארה
אביחי דלאל | 
אביר קארה (צילום מיכאל גלעדי פלאש 90)
מייסד "אני שולמן", ח"כ אביר קארה מימינה הגיש אתמול (שני) ליו"ר הכנסת הצעת חוק, תיקון סעיף 11 בחוק-יסוד הממשלה וביקש להוסיף סעיף של שלילת שכר בגין אי הקמת ממשלה, או ליתר דיוק הורדת השכר לשכר מינימום.
כזכור, קארה הביע תמיכה בצעדים של ראש המפלגה, נפתלי בנט, בחבירה ללפיד להקמת ממשלה והתבטא בנושא. בהצעת החוק שהגיש הוא ביקש תיקום סעיף 11 לחוק-יסוד: הממשלה וביקש להוסיף סעיף ג' שבו נכתב: "על האף האמור בכל דין, נקבע מועד לבחירות לפי סעיף קטן (ב) לאחר שחלפו פחות מ-24 חודשים ממועד הבחירות האחרונות לכנסת, יעמוד שכרם של ראש-הממשלה, השרים, סגני השרים וחברי הכנסת על שכר המינימום כהגדרתו בחוק שכר המינימום, התשמ"ז-1987, ללא שום תוספות, מענקים, הצמדות, תנאים מיוחדים או החזרי הוצאות, עד להקמתה של ממשלה חדשה". 
בדברי ההסבר הוסיף קארה: "בחירות חוזרות ונשנות פוגעות באמון הציבור במערכת הפוליטית ובתפקודה, ומטילות עלות כבדה על הציבור. לפיכך, מוצע כי גאשר מתקיימות בחירות בשל כישלון בהרכבת הממשלה לאחר שחלפו פחות משנתיים ישללו כל תנאי היתר והטבות להם זכאים חברי הכנסת, ראש הממשלה, השרים וסגני השרים עד למועד הקמתה של ממשלה חדשה לאחר הבחירות העוקבות, והם יקבלו שכר מינימום בלבד". הצעת החוק הונחה על שולחן הכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה