כסף וצרכנות

הסופרמרקטים משתוללים: פערי מחירים קיצוניים במוצרים האהובים לחג

חג הפסח ידוע כחג בעל אופי צרכני ייחודי, שהושרש במהלך השנים בעקבות מנהגי החג השונים והמוצרים הייחודיים שמיוצרים לטובת שומרי הכשרות. באיזו רשת תמצאו את הסל הזול ביותר לחג?
שירה יום טוב | 
פערי מחירים במוצרים האהובים לחג (צילום vecteezy)
חג הפסח מתקרב בצעדי ענק, וכחג שידוע במיוחד בקניות הרבות שדורש, מדובר בתקופת השיא של הרכישות ברשתות השיווק. באופן מסורתי, הכשרות המיוחדת לפסח גוררת פסי ייצור שלמים ייחודיים לתקופה, שחלקם אהובים במיוחד על הישראלים, גם על אלו שלא מקפידים על כשרות פסח בבתיהם.
כך נוצרה סביב תקופת החג תרבות צרכנית שמזכירה טרנד, עם צמיחת פופולאריות של מוצרים מסוימים לצד תקופת שוק מוגבלת למוצרים שמאפיינים את החג. במידה מסוימת כמו שבחנוכה יש סופגניות ובפורים אוזני המן, לפסח חוץ מהמצה יש מגוון מוצרים שמבוססים על הצורך בהימנעות מקמח דגן לצורך כשרות פסח, והפכו במהלך השנים לסמל טעם של התקופה.
בתקופה שמקדימה את החג, המוצרים שנרכשים בהיקפים משמעותיים הם מוצרי וחומרי ניקיון, גם כאן בשל הניקיונות שנטמעו כמנהג התקופה בעקבות הצורך להכשיר את הבית לפסח. דווקא לקראת החג, לצד מוצרי החג האיקוניים, נרכשים בכמויות גם מוצרי עוף, בשר ודגים ויינות, שרוכשים הישראלים לצורך סעודות החג בהן במקרים רבים מארחים או מתארחים.
 
המכון לחקר הקמעונאות בשיתוף אתר אייס בדק היכן תמצאו את הסל המשתלם ביותר לחג, אז הרכבנו לכם סל לחג הפסח שכולל עופות טריים, דגים טריים וקפואים, מוצרי בישול מרקים, אורז, שמן, ירקות קפואים, עוגיות לפסח, ירקות ופירות טריים, חומרי ניקיון וכביסה, ממרחי שוקולד וריבות, שתייה קלה, יינות ועראק, נקניקים, עוגות, חטיפים, תחליפי חלב ולחם, מוצרי טיפוח לגוף, מוצרים לתינוק, שימורים, מוצרי חלב ומעדנים ועוד מוצרים שרובנו מכניסים לעגלת הקניות רגע לפני ערב החג, הסל כולל סה"כ 116 מוצרים שכיחים מהמותגים הידועים.

רגע לפני ערב החג, סקרנו 7 רשתות שיווק מובילות הפער בין הסל היקר לזול עומד על 23%, פער לא מבוטל.
ד"ר חזי גור מזרחי, מנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות התייחס לנתונים ואמר, "רגע לפני שאנחנו מתרגשים מהפרסומות ומהחשיפות ברשת על יתרונות הרשתות ודגש על מבצעים חסרי תקדים, חשוב מאוד לתכנן היטב את הוצאות החג, לבחון את המוצרים ברשת בין הרשתות רגע לפני שיוצאים לגיהוץ משמעותי ערב החג".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה