כסף וצרכנות

שטראוס, תנובה וטרה בצרות? ייחקרו בחשד לתיאום מחירים

שר הכלכלה ניר ברקת הנחה את ראש רשות התחרות לבדוק אם יש מקום לפתוח בחקירה לתאום מחירים בין יצרניות המזון; במקביל, הנחה את מנכ״ל משרדו להכין הצעת חוק לפירוק המונופולים בתחום המזון
כפיר אדר |  4
עליית מחירי מוצרי החלב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר הכלכלה ניר ברקת שוחח  היום (שלישי) עם ראש רשות התחרות מיכל כהן והנחה אותה לבדוק אם יש מקום לפתוח בבדיקה נגד חברות המזון הגדולות בשל העלאות המחירים שפורסמו בזו אחר זו למוצרי חלב במה שנראה כמהלך מתואם, המנוגד לחוק. תנובה, שטראוס וטרה עשויות לשלם מחיר על הודעות העלאות המחיר.
במקביל, שר הכלכלה ברקת הנחה את מנכ״ל משרדו להציג לו בהקדם הצעת חוק ממשלתית לפירוק המונופולים והקרטלים בתחום המזון בישראל. 
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת מסר: ״הגיע הזמן לטפל במונופולים של יצרני המזון הגדולים ולהגן על הציבור מהשתוללות המחירים שלהם. תנובה יושבת על המקרר שלנו בחלב, בעוף, בבשר ובירקות הקפואים. החברה המרכזית שולטת בתחום המשקאות הקלים וגם במוצרי החלב ושטראוס שולטת על מקטעי ייצור רבים".
 
עוד הוסיף: "הגיע הזמן לטפל בחוסר התחרות. שוחחתי עם ראש רשות התחרות וביקשתי שתבדוק אם יש מקום לפתוח בחקירה לתיאום מחירים. במקביל, הנחיתי את הדרג המקצועי במשרד הכלכלה להציג לי בהקדם הצעת חוק ממשלתית שתשים סוף לשליטה של המונופולים במקטעי ייצור רבים מידי. לא נאפשר למונופולים וקרטלים להמשיך לעשוק את אזרחי ישראל״.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תתעוררו
    יגאל 05/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיאום מחירים בוודאות! ממש במקרה מחיר הגבינה שווה בין כל החברות עד רמת האגורה?? חזירים
    סגור
  • 3.
    החברות בסכנה
    מוזי 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושב שאין תאום ,מחירים יש תאום אם הממשלה ושר האוצרעל גובה התוספת למחיר של כול אחד מהחברות , מתחילים עם כתבות לאחר השטויות של שר האוצר הילדון מהגבעות שביבי מינה אותו לני.ן לההבין את ביבי אם חלוקת ג'ובים לאנשים דפוקים הז עם זה טוב לו שימשיך לתמוך בהם.
    סגור
  • 2.
    פופוליזם זול של ממשלה כושלתת (ל"ת)
    מיכל 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עכשיו בואו נדמה את פסיקת שופטי ישראל הנאורים
    שופט דרגו 05/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם כל נבין את יחסי הכוחות. מגה חברות עשירות וחזקות תיאמו מחירים במשך שנים כדי לפדפוק ולפגוע כלכלית באזרח הקטן . שופטי ישראל הלוחמים חסרי הפשרות נגד כל פגיעה בכיסי העשירים ונכסי חברות גדולות יפסקו כצפוי עונש כספי מגוחך בצורה מעתה על החברות למכור את היוגורט ב-10 אגורות פחות למשך 20 ימים קלנדריים. הרי ברור שלו פסקו כמו בארהב לכל חברה קנס של 100 מיליון שח , תופעה זו הייתה נעלמת. אבל אמרנו שופטי ישראל תמיד יהיו לטובת החזקים והעשירים ותמיד יגפקו את החלשים והעניים. יאלה רפורמה. תעשו כבר ניקיון אורוות בשורות הקבוצה הזו שאבדה מזמן את יושרה וחוש הצדק שלה.
    סגור