תרבות ופנאי

אוקראינה דורשת מהאירוויזיון: להדיח את רוסיה מהתחרות

אוקראינה פנתה באופן רשמי לאיגוד השידור האירופי בדרישה לא לאפשר לרוסיה להתחרות השנה באירוויזיון: "מערערת על הרעיון שעומד בבסיסו של התחרות, והוא עידוד של דיאלוג ואחדות."
מערכת ice |  1
נציגת אוקראינה לאירוויזיון אלינה פאש (צילום יוטיוב)
אוקראינה פנתה לאיגוד השידור האירופי בדרישה להדיח את רוסיה מתחרות השירה של אירופה. רק לפני שבועיים אוקראינה בחרה בתחרות קדם אירוויזיון את נציגתה אלינה פאש, אך הזמרת הואשמה מאוחר יותר בחציית גבול לא חוקית לרוסיה ופרשה מהתחרות.
רשות השידור האוקראינית פנתה לאיגוד השידור האירופי (EBU) וביקשה מהם לפסול את רוסיה מלהתחרות השנה באירוויזיון 2022. בהצהרה כתבה מיקולה צ'רנוטיצקי, יו"ר מועצת המנהלים של UA:PBC, שרוסיה היא "תוקפנית ומפירה של החוק הבינלאומי, ועצם נוכחותה באירוויזיון מערערת על הרעיון שעומד בבסיסו של התחרות, והוא עידוד של דיאלוג ואחדות."
 
בהמשך ציינה צ'רנוטיצקי שישנם כלי תקשורת רוסים שחברים באיגוד השידור האירופי, והם "שופרות של המדינה, ומספקים תמיכה אינפורמטיבית לפעילויות הבלתי חוקיות של הקרמלין המאיימות על השלום באירופה ובעולם."
הזמרת אלינה פאש, הנציגה של אוקראינה שנבחרה, הואשמה על ידי האתר האוקראיני Peacemaker, בחציה של הגבול לעבר רוסיה בצורה לא חוקית. בעקבות נסיעתה לשם צירפו אותה לרשימת 'תומכי רוסיה'. לאחר הסערה טענו נציגיה שביקורה שם היה חוקי וקיבל אישור רשמי לחצות את הגבול, אך לאחר מכן התברר כי המסמך זויף. בסופו של דבר הודיעה פאש באינסטגרם שלה שהיא פורשת מהתחרות.
 
כזכור, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הכריז לפנות בוקר (חמישי) על תקיפה בחבל דונבאס תחת ההגדרה "מבצע צבאי מיוחד". רגעים לאחר הכרזתו של פוטין, החל הצבא הרוסי להפציץ את אוקראינה, ובמקביל הודיעו הרוסים כי כוחות רגליים הונחתו במריופול ואודסה שבאוקראינה, דרך הים. בכך למעשה התממש החשש המרכזי של השבועיים האחרונים, לפיו פוטין תכנן פלישה לאוקראינה. יחד עם זאת הבהיר נשיא רוסיה כי הוא לא מתכוון לכבוש את אוקראינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אוקראינה תזכה בתחרות אם תשתתף (ל"ת)
    אוקראינה זוכה 02/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור