השוק

הכנסות GoTo זינקו ב-28%, גידול של 150% ברווח התפעולי: "שנת מפנה"

חברת התחבורה האלטרנטיבית מדווחת על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023. על הפרק: נתוני שיא בגזרת ההכנסות, צמצום מ-117 מיליון שקל בהפסד הנקי בשנת 2022 ל-5 מיליון שקל - והתקרבות משמעותית לאיזון תזרימי. המנכ"ל גיל לייזר: "אנו מצפים להרחיב את פעילותנו בתחום ה-B2B בישראל"
מערכת ice |  1
גיל לייזר (צילום גלעד בר שליו)
חברת GoTo Global, מחלוצות תעשיית התחבורה האלטרנטיבית בארץ ובעולם, דיווחה אמש (חמישי) על תוצאותיה הכספיות למחצית השנייה ולשנת 2023, המשקפות המשך צמיחה. הכנסות החברה בשנת 2023 הסתכמו ב-88.5 מיליון שקל, גידול של 28% בהשוואה להכנסות בשנת 2022.
הכנסות GoTo, הגידול בהכנסות הושג ממגזר מכירות הטכנולוגיה, וכמו כן, הושפע מרכישת חברת Felyx בגרמניה ומיזוגה עם פעילות חברת emmy שנרכשה קודם לכן על ידי GoTo. במחצית השנייה לשנת 2023 הסתכמו ההכנסות החברה בכ- 47 מיליון שקל, גידול של כ-15% ביחס להכנסות במחצית הראשונה של 2023.
 
GoTo מיישמת מזה כשנה וחצי, תוכנית אסטרטגית למיקוד עסקי באופטימיזציה של נכסי החברה. במסגרת זו, ביצעה החברה מהלכים עסקיים להאצת הצמיחה ומקסום היתרונות התחרותיים בכל פעילויות החברה, לצד פעולות התייעלות משמעותיות והפחתת הוצאות, הניכרות היטב בתוצאות 2023.

חברת GoTo (צילום: אלכס ליפקין)
פעילות GoTo בישראל שמרה על רמת הכנסות גבוהה של כ-48 מיליון שקל עם גידול של 150% ברווח התפעולי ל-8 מיליון שקל, בין היתר גם על רקע מהלכים להתייעלות ומיקוד בשירותים רווחיים. במקביל, GoTo החלה להיכנס גם לשוק ה- B2B בישראל ולספק מענה ייעודי טכנולוגי לצרכיי לקוחות עסקיים ורשמה הכנסות ראשונות. החברה מצפה כי שוק ה-B2B ישמש מנוע צמיחה מרכזי לפעילות החברה בשוק הישראלי. 
פעילות GoTo בגרמניה צמחה להכנסות של כ-24.2 מיליון שקל, גידול של 22% בהשוואה להכנסות ב-2022. החברה מעריכה כי לאור תנאי השוק ומיצובה העסקי בגרמניה, לאחר השלמת המיזוג בין emmy ו-Felyx, צפויה הפעילות להמשיך ולצמוח. GoTo מצפה כי במהלך 2024 תעבור הפעילות בגרמניה לרווח גולמי ותקטין את ההפסד הנקי.     
 
ה-EBITDA של GoTo הסתכמה בשנת 2023 ב-10 מיליון שקל בהשוואה להפסד EBITDA של כ-27 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2022. השיפור הניכר נובע בעיקר מצמצום מבנה ההוצאות התפעוליות, בין היתר מסגירת הפעילות במלטה, מכירת הפעילות בספרד, אופטימיזציה של ציי כלי הרכב בישראל ובגרמניה ורה-ארגון של המבנה הניהולי בחברה.
בנוסף, חברת Trinity Audio (שאינה מאוחדת בדוחות הכספים של החברה), פלטפורמה מבוססת AI שבבעלות GoTo, עברה תהליך הבראה מקיף ורשמה גידול של 511% בהכנסות מ-2.7 מיליון שקל ב-2022  ל-16.5 מיליון שקל ב-2023. ב-2023 השלימה GoTo את מכירת הפעילות התפעולית בספרד וכן חתמה על עסקה ראשונה למסחור הטכנולוגיה עם חברת ASTARA הספרדית תמורת 17.1 מיליון שקל. 

אפליקציית GoTo (צילום: אלכס ליפקין)
לדברי החברה, GoTo מתכוונת להמשיך ולהגדיל את מגוון השירותים שהיא מציעה ללקוחות החברה, בין היתר באמצעות קידום שיתופי פעולה חדשים בעלי ערך. החברה תמשיך ותתמקד בהגדלת הצעת הערך ללקוחות תוך הקפדה על החזר השקעה מהיר. גיל לייזר, מנכ"ל GoTo מסר בעקבות התוצאות הכספיות כי "2023 מהווה שנת מפנה בפעילות החברה".
לדבריו, "המשכנו לצמוח במהירות, תוך ביצוע מהלכים למיקוד עסקי, מינוף היתרון הטכנולוגי שלנו וחיזוק הצעת ההערך ללקוחות, כפי שמשתקף מהשיפור המשמעותי בכל הפרמטרים הפיננסיים של החברה. שיתוף הפעולה עם ענקית האוטומוטיב ASTARA הניב לנו הכנסות משמעותיות ב-2023 ובעיקר אפשר לנו לפתח מודל להמשך מסחור הטכנולוגיה שלנו ויצירת אפיק צמיחה חשוב נוסף לחברה".
 
"אנו מציגים לראשונה מגזר פעילות חדש בדוחות הכספיים, מגזר הטכנולוגיה, ומצפים להמשיך ולקדם עסקאות מסחור נוספות. במקביל, הפעילות התפעולית שלנו מתקדמת בשני שווקי יעד מרכזיים: ישראל, בה אנו שחקן מוביל ורווחי עם נתח שוק משמעותי, וגרמניה, הנחשבת לשוק התחבורה השיתופית הגדול באירופה בה הצלחנו לבצע שתי רכישות אסטרטגיות של מתחרות, למזג ביניהן ובתקופה האחרונה אף להתרחב מעבר ל-3 הערים הראשונות בהן בחרנו לפעול.
"במבט ל-2024, אנו מצפים להרחיב את פעילותנו בתחום ה-B2B בישראל, GoTo מציעה כעת לשוק זה פתרון טכנולוגי ראשון מסוגו הכולל כלי ניהול ובקרה ייחודיים שיאפשרו ללקוחות העסקיים גמישות מרבית בניהול ציי הרכב וחיסכון כספי. לקוח עסקי יוכל לשתף רכבים עם כלל העובדים בעסק וגם עם לקוחות GoTo, ובכך יושג ניצול מקסימאלי של הרכבים והכל באמצעות ארנק תחבורתי שיעניק ערך לעובדים, יקטין את הצורך ברכב צמוד, יחסוך בחניות וישתלב עם מדיניות החברות לחסכון באנרגיה.
"השנה, החלטנו, צוות מנהלים בכיר בחברה לצד חלק מחברי הדירקטוריון, להביע את האמון המלא שלנו בפעילות החברה ובתוכנית העסקית גם באמצעות רכישה של כ-15% מהון מניות החברה. אנו מחויבים להמשיך ולפעול כדי להוביל את החברה להמשך צמיחה, חזרה לרווח ולהשיא ערך לבעלי המניות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כבר 10 שנים שנת מ9נה
    דוד 03/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה. מספיק יחסי ציבור. תתחילו להרוויח כסף. מספיק טחנתם תמשקיעים. אלופים עלאק
    סגור