השוק

מיתון? יצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם דווקא מעלה את התחזיות

פוקסקון הוציאה הודעה לפיה הכנסותיה ביוני שברו את שיאי כל הזמנים, למרות התחזיות הקודרות לאור המצב הכלכלי העולמי. המניה שלה עלתה ב-2% - אך היא עדיין נמצאת בירידה משמעותית מתחילת השנה

יאיר מור | 
מניות (צילום vecteezy)
הוֹן הַאי תעשיות מדויקות, המוכרת יותר בשם פוקסקון, הודיעה לפנות בוקר (שלישי) על זינוק מפתיע למדי של 31% במכירותיה בחודש יוני, שיוביל לדבריה להכנסות שיא של כל הזמנים לחודש הזה בדו"ח שלה, שיפורסם בהמשך הרבעון הנוכחי. זאת למרות המצב הכלכלי העולמי, שמוביל לתחזיות שליליות עבור רוב השווקים והחברות לשנה הנוכחית.
החברה הטייוואנית התגאתה בכך שהצמיחה המהירה התאפשרה בזכות ניהול נכון של שרשרת האספקה, כמו גם של העבודה במפעלים שלה בסין, שאיפשרו לה מצד אחד להתגבר על המחסור העולמי בשבבים ומצד שני לעקוף את גל סגרי הקורונה בסין על ידי יצירה של "קפסולות" במפעלים. כעת, צופה החברה "צמיחה משמעותית" לעומת השנה שעברה, לעומת תחזיות קודמות שלה ושל אנליסטים, לפיהן היא תסכם את 2022 בהכנסות דומות ל-2021.
 
פוקסקון היא לא סתם חברה – מדובר ביצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם, ואחד משני המעסיקים הגדולים ביקום, עם כ-1.3 מיליון עובדים. היא מייצרת כמות בלתי נתפשת של מכשירים – החל מאייפון, דרך קונסולות פלייסטיישן ואקס-בוקס ועד שרתים, תחום שבו היא ציינה עלייה חדה מאוד בביקוש בתקופה האחרונה לאור ההסתמכות ההולכת וגוברת על שירותי ענן.
לפי אנליסטים בחברת דאיווה הטייוואנית, הדרישה לשרתים בארה"ב מסייעת מאוד לתוצאות של פוקסקון, והם מצפים כעת שהחברה תרשום השנה צמיחה של 12% עד 19%. אנליסטים במורגן סטנלי אמרו כי ההודעה ממחישה שהדרישה למכשירים כמו אייפון נשארת יציבה, ואף עולה, למרות חוסר הוודאות הכלכלי העולמי.
כתוצאה מההודעה, סיכמה מניית החברה את יום המסחר בבורסת טייוואן, שנסגר בשעה 8:30 לפי שעוננו, בעלייה של כמעט 2%. עם זאת, מתחילת השנה היא נמצאת בירידה של יותר מ-28%.
הודעתה של פוקסקון קוטבית לחלוטין לזו של ענקית שבבי הזיכרון מיקרון מיום שישי, לפיה היא צופה הכנסות נמוכות משמעותית מהתחזיות הקודמות, בשל מה שהיא הגדירה כ"היחלשות משמעותית של השוק בפרק זמן קצר" – הודעה ששלחה את כל מניות חברות השבבים לירידות בסוף השבוע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה