רכילות עסקית

ארה"ב ואיחוד האמירויות חתמו על הסכם היסטורי

שתי המדינות יצרו שיתוף פעולה למען עתיד ירוק יותר, שמטרתו העיקרית היא פיתוח של 100 ג'יגה וואט של אנרגיה נקייה עד שנת 2035
מערכת ice | 
הסכם חתום (צילום unsplash)
ארצות הברית ואיחוד האמירויות הודיעו היום (שלישי), כי חתמו על שותפות אסטרטגית שתגייס 100 מיליארד דולר לפיתוח 100 ג'יגה וואט של אנרגיה נקייה עד 2035. ההסכם, שנחתם במהלך ועידת האנרגיה של Adipec באבו דאבי, נקראת "שותפות להאצת אנרגיה נקייה" (PACE), כולל ארבעה עמודים עיקריים: פיתוח חדשנות ורשתות אספקה ​​של אנרגיה נקייה, ניהול פליטות פחמן ומתאן, אנרגיה גרעינית ופיחות בשימוש בפחמן בתעשיות ותחבורה.
"שיתוף הפעולה מגיע במסגרת הידידות הקרובה בין איחוד האמירויות וארצות הברית של אמריקה" ו-"מאשר את המחויבות של שני הצדדים לפעול לשיפור ביטחון האנרגיה וקידום התקדמות בפעולת האקלים", כך על פי הודעת ממשלת איחוד האמירויות. הבית הלבן תיאר את השותפות החדשה כהישג מרכזי באג'נדת האקלים של הנשיא ג'ו ביידן. "היום הנשיא ביידן שוב הפגין את מחויבותו העמוקה להבטחת עתיד אנרגיה נקייה עולמית וביטחון אנרגטי לטווח ארוך, כאשר ארה"ב ואיחוד האמירויות הערביות הכריזו על שותפות חזקה כדי להבטיח את המעבר המהיר וחלק לכיוון אנרגיה נקייה והרחק מדלקים מאובנים ללא הפסקה ", נאמר בהודעת הבית הלבן.
 
שתי המדינות יקימו קבוצת מומחים, כדי לזהות פרויקטים מועדפים, להסיר מכשולים פוטנציאליים ולמדוד את ההתקדמות של PACE בהשגת היעד שלה לזרז את הזרמת 100 מיליארד דולר במימון, השקעות  ולפרוס ברחבי העולם 100 ג'יגה וואט של אנרגיה נקייה. איחוד האמירויות היא יצואנית נפט גדולה אך השקיעה רבות בפיתוח מקורות אנרגיה שאינם דלק מאובנים, כולל בניית תחנת הכוח הסולארית הגדולה בעולם באתר יחיד ותחנת הכוח הגרעינית הראשונה בעולם הערבי. היא מתכננת לארח את פסגת האקלים COP 28 בשנת 2023.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה