בארץ

משרד הביטחון בהחלטה דרמטית: ממי ירכוש עשרות אלפי נשקים?

אחרי שקנדה החליטה לבטל משלוח של רכבים מוגנים לישראל, וגרמניה וארה"ב עושות סימנים דומים, במשרד הביטחון קיבלו החלטה לא להסתמך על יבוא ופרסמו מכרז לרכישת 20,000 נשקים אישיים  מסוג M4A1 מתוצרת ישראלית, עם אופציה ל-20,000 נוספים
מערכת ice | 
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צה"ל)
על רקע מלחמת "חרבות ברזל", עוד ועוד מדינות מנסות להטיל סנקציות כאלה ואחרות, ביניהן למשל קנדה, שהחליטה שלא להעביר משלוח של כלים משוריינים לישראל בעקבות הרצון של נתניהו לצאת למבצע צבאי ברפיח.
גם גרמניה עשתה סימנים כאלה, כמו גם ארצות הברית, שאף לא הטילה וטו על ההחלטה באו"ם להפסקת אש ועוררה סערה ענקית כאן בישראל, ובעיקר חשש גדול מקרע ביחסים ואי תמיכה של בעלת בריתנו הגדולה ביותר.
 
עושה רושם שבצה"ל ובמשרד הביטחון מבינים שאסור להסתמך על צבאות ומדינות אחרות בכל הנוגע לנשק וציוד לחימה, וב-YNET פורסם היום (חמישי) כי משרד הביטחון פרסם מכרז לרכישת נשק אישי מסוג M4A1 מתוצרת ישראלית, כאשר מדובר למעשה על 20,000 נשקים אישיים מסוג M4A1, עם אופציה לרכוש עוד 20,000 נשקים מנוספים מסוג זה בהמשך.
עד כה, צה"ל רכש נשקי M16 ו-M4 מארצות הברית, כך שמדובר במכרז ראשון מסוגו המחייב ייצור מקומי של 51% מחלקי הנשק, ושהרכבתו כולה תתבצע כאן בארץ. מחיר נשק מן הסוג הזה מוערך בכ-4,000 עד 5,000 שקל ליחידה, דבר שיהווה שיקול מרכזי בבחירת היצרן במכרז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה