תקשורת ומדיה

משבר הנדל"ן הגיע גם לכלכליסט: עורך ו-2 כתבות במדור עזבו בחודש האחרון

עורך הנדל"ן טל פמסון והכתבות עינת פז-פרנקל ויעל דראל, החליטו לעזוב - והותירו את דותן לוי לבדו במדור. וגם: פרשן שוק ההון יניב רחימי עוזב גם כן
כלכליסט (צילום אלכסנדר כץ)
גל עזיבות בעיתון כלכליסט. לאייס נודע כי דסק הנדל\"ן התרוקן מרוב אנשיו, ובמקביל עוזב עובד נוסף בתחום התוכן. מי שנשאר כרגע לבדו במערכה, הוא כתב הנדל\"ן דותן לוי, אחד מוותיקי העיתון. גורמים בעיתון מציינים כי מדובר בעזיבות שאינן קשורות אחת לשניה, וכי הארבעה עשו זאת בצורה עצמאית.
עורך חלק ב\' - חלק המדורים של העיתון, טל פמסון עוזב את העיתון לאחר 7 שנים, מאז הקמת כלכליסט. לפני כן עבד ב-NRG ובעיתון ישראלי עליו השלום. בתחילת דרכו בכלכליסט היה ראש דסק שוק הון במשך 3 שנים, בהמשך שימש במשך שנתיים כראש דסק, ועם עזיבתו שי פאוזנר, מונה לממלא מקום עורך חלק ב\' של כלכליסט, במסגרתו גם ערך את מדור הנדל\"ן. פמסון אישר את הפרטים, אולם סירב להגיב להיכן מועדות פניו.
לפני כחודש התפטרה עינת פז-פרנקל מתפקידה ככתבת נדל\"ן, לאחר שנתיים בכלכליסט. לפני כן עבדה פז-פרנקל כ-3 שנים בגלובס. הסיבה לעזיבה היא תפקיד שקיבלה במרכז הבינתחומי בהרצליה - עורכת בכירה באתר החדשות הבינ\"ל NoCamels של המרכז הבינתחומי. פז-פרנקל אישרה את הפרטים.
כתבת התשתיות והנדל\"ן יעל דראל החליטה לעזוב את העיתון לאחר 9 חודשים בלבד. בעבר עבדה כ-5 שנים ב-ynet עד 2011, אז עברה למעריב עסקים, בו עבדה על לפירוק המערכת. דראל סירבה להגיב.
ובלי קשר למדור הנדל\"ן, פרשן שוק ההון יניב רחימי, יעזוב את העיתון השבוע, לאחר 3.5 שנים. רחימי הגיע לכלכליסט מבית השקעות בבעלות משפחתית, שנמכר באותה עת. את תגובתו לא ניתן היה להשיג.
העורכת הראשית של כלכליסט, גלית חמי, אמרה לאייס: \"אנו מצטערים על כל עיתונאי שעוזב את המקצוע, ומאחלים להם בהצלחה בהמשך דרכם\".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    גם עורך פרסום ושיווק עוזב
    יאנקי 02/2015/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עמיר קורץ. וגם עורכת המוספים המיוחדים מיכל פופובסקי. מה קורה בכלכליסט???
    סגור
  • 11.
    יעל דראל אחת העיתונאיות המוכשרות ביותר. חבל!! (ל"ת)
    הלה 12/2014/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 10.
    עיתון שלא סופר את הכתבים שלו
    כתב בעיתון 12/2014/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כלכליסט הוא עיתון כזה שאם הכתב הוא לא גולן חזני או שאול אמסטרדמסקי, לא סופרים את קיומו, דורכים עליו, מנצלים אותו, לא נותנים לו גב כשהוא צריך ובנוסף לזה גם מלכלכים עליו על ימין ועל שמאל בישיבות עורכים. פשוט מקום עבודה לתפארת.
    סגור
  • 9.
    באמת חמי?
    המשקיף 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גלית חמי-את גורמת לאנשים לוותר על קריירה בעיתונות. לא שום דבר אחר.יש כאן איזה קשר של שתיקה. כלכליסט הוא העיתון היחיד בו אנשים עוזבים מדי שבוע. כל שבוע יש שם מסיבת פרידה ממישהו. אתם רק עליתם על הקצה. מיום הקמת העיתון מעל 50% עזבו!!!!. זה לא ככה בגלובס ולא במארקר. עינת פז פרנקל עזבה כי היא לא יכלה לשאת יותר את ההתעללויות. חודש אחרי זה עיקר ה"מאמצים" של חמי ושות, מיילים מעליבים, מטלות מטורפות, הופנו ליעל דראל-שגם ברחה. זה נראה לכם מקרה?? יניב רחימי אותו סיפור, הוא הרי לא ממש רעב ללחם-ועדיין הוא גם עזב. טל פמסון עזב ממש בלית ברירה.נראה לכם שיום אחד אחרי 10 שנות עיתונות בן אדם סתם ככה הולך? התשובה של כלכליסט? אה. אוי, הם עזבו כי הם בטח לא רוצים להיות עיתונאים. גם שי פאוזנר, ענת ציפקין, הדר קנה,עומרי כהן ועוד עשרות (!!!!) ברחו כי הם לא בסדר. כלכליסט בסדר. לא חמי. הם לא רוצים להיות אצלך ואצל כלבת השמירה שלך. הם אנשים מבוגרים-לא ילדים נזופים. זה בסדר, תביאו ילדים בני 25 שלא יודעים איזה גיהנום לעבוד אצלכם, תתעללו בהם ואז הם יבינו מה מאוד מה קורה שם, ויתפטרו.
    סגור
  • 8.
    עוזבים בגלל שלא גומרים תחודש
    בוסי 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הם היו יכולים להתפרנס מעיתונות הם היו נשארים. מובן לגמרי שעוזבים את המקצוע, אנשים מצוינים.
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    סגירת ערוץ 10
    אמציה גיבורי 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דרוקר,לונדון,קירשנבאום ושות׳ נסו להתקבל לישראל היום או לערוץ הראשון
    סגור
  • 6.
    ככה זה כשדורכים על אנשים
    אחד מבפנים 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשלא מאיישים תקנים וכל העבודה נופלת על מי שנשאר; כדרך התקשורת המקובלת היא צעקות והשפלות; כשרומסים אנשים. אבל כמו שאומרת האמירה העממית: "הדג מסריח מהראש"...
    סגור
  • 5.
    עצוב מאד
    יאנקי 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שטובי הכתבים והעורכים עוזבים.
    סגור
  • 4.
    עזבו מרצונם... ממש. (ל"ת)
    עיתונאי קטן 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 3.
    חמי את חצופה או חיה בסרט
    בפנים 12/2014/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כי ברור הרי שאם מישהו עוזב את כלכליסט זה כי הוא עוזב את המקצוע... אין סיכוי שהוא בורח מקן הצרעות דאת מנהלת שם. מקום שדורך על הכתבים שלו, ולא יודע לפרגן בשיט, סופו שהכתבים הטובים יברחו. שיהיה בהצלחה.
    סגור
  • 2.
    ל-1
    חזקי 12/2014/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא לא עובד תחת מערכת החדשות - הוא עובד בצוותא
    סגור
  • 1.
    אבל עורך אתר האינטרנט נשאר (ל"ת)
    קורא פלילים 12/2014/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור