תקשורת ומדיה

הסולחה הגדולה במגזר החרדי: על הראיון של דרעי בקול ברמה

מאז הפיצוץ לפני בחירות 2015, ש"ס החרימה את קול ברמה מבחינת ראיונות והפניית תקציבים. בזכות ההתקרבות בין הרב מאזוז לש"ס, הבשילה גם הסולחה עם קול ברמה
אלכסנדר כץ |  2
אריה דרעי (צילום יעקב כהן)
כבר 5 שנים שאריה דרעי ומפלגת ש"ס מחרימים את רדיו קול ברמה. החרם כולל סירוב לעלות לשידור, העברת הדרשה השבועית של הרב הראשי הספרדי לישראל לתחנה המתחרה קול חי, ופגיעה בתקציבי הפרסום של המשרדים הממשלתיים שנמצאים באחריותם של שרי ש"ס.
היחסים העכורים בין ש"ס לבין הרדיו החרדי קול ברמה, החלו בגלל בגלל ההתרחקות בין הרב מאיר ניסים מאזוז לבין ש"ס, בעקבות הדחתו של אלי ישי - שהרב מאזוז הוא פטרונו, - מהנהגת ש"ס. לאחר שנים של נתק בין הצדדים, כולל קריאה של הרב מאזוז לחסידיו להצביע ליהדות התורה בבחירות באפריל השנה, היחסים הפשירו ובמוצ"ש כבר אמר הרב כי אנשיו יכולים להחליט לבדם למי להצביע, מה שלמעשה נתן הכשר להצביע ש"ס. 
אבל במקביל להפשרת היחסים בין הרב מאזוז לש"ס, גם התנהלו מאחורי הקלעים מגעים בין אנשי ש"ס לקול ברמה, בהובלתם של יענקי ביכלר, מי שהיה בעבר דוברו של דרעי ועדיין מקורב אליו מאד, לבין מנכ"ל קול ברמה, אריאל דרעי (אין קשר משפחתי בין 2 הדרעי, א"כ). ההודעה של הרב מאזוז נתנה אור ירוק למהלך הטכני של הסרת החרם מקול ברמה, ולאחר עוד כמה שיחות אתמול, הוחלט כי השר דרעי יעלה לשידור אצל משה גלסנר במהדורה המרכזית של קול ברמה, קצת אחרי 19:30 בערב.


המראיין משה גלסנר
צירוף הנסיבות - סיום הסכסוך הגדול, תחושת הכרזת המלחמה על המגזר החרדי והבחירות שבפתח, הולידה אתמול בערב את ההודעה הבאה מצד ש"ס: "בעקבות מצב החירום והסכנה לעולם התורה - הורה גדול הדור מרן נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן שליט"א ליו"ר ש"ס השר הרב אריה דרעי להתראיין לתחנת הרדיו קול ברמה ולעורר את הציבור לצאת מהשאננות, להצביע ולפעול למען תנועת ש"ס. מיד לאחר הבחירות ידון מרן גדול הדור בנושא שיתוף הפעולה עם תחנת הרדיו קול ברמה".
הריאיון אתמול עשה טוב ל-2 הצדדים: מבחינת ש"ס, מדובר על עוד אפיק להמריץ תומכים פוטנציאלים ללכת להצביע. מבחינת קול ברמה, סיום הסכסוך וחזרה לשגרה, שטובה לביזנס.
מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי סיפר לאייס על ההתקרבות המפתיעה בין הצדדים: "היה רצון לשים את המשקעים הרעים מאחורה, בלי שום תנאים וגבולות. יאמר לזכותו (של השר דרעי, א"כ) שהוא ידע לשים את המשקעים האלה מאחורינו. לנו בכל ברמה אין שום אינטרס להיות בעימות עם שום מפלגה. אנחנו כלי תקשורת ולא כלי פוליטי, וזו הייתה תמיד המדיניות של הבעלים צבי עמר. הרדיו שייך למאזינים והם זכאים לשמוע את כל המפלגות - בוודאי את ש"ס".
גורם בש"ס אמר לאייס כי מדובר בעידן חדש במערכת היחסים עם קול ברמה, שגורשת לשמחה רבה בקרב הספרדים.  

קיצור תולדות הסכסוך
 
הסכסוך בין ש"ס לרדיו קול ברמה לוקח אותנו אי-שם לסוף 2014 – למערכת הבחירות של 2015, אז הודח אלי ישי מראשות ש"ס לטובתו של דרעי, החליט בעידודו של הרב מאזוז להתמודד עצמאית וזכה לאוזן קשבת בקול ברמה. בעקבות כך, ש"ס "נדדה" לקול חי. הנתק בין הצדדים כלל התנתקות מלאה של ש"ס מקול ברמה, אז עוד התחנה המובילה במגזר החרדי על פי נתוני TGI (מאז התהפכה המגמה וקול חי עקפה את קול ברמה בנתוני החשיפה, א"כ). בזמנו פורסם באייס כי הנתק כולל את דרגי תנועת ש"ס, מרמת השרים וחברי הכנסת, חברי מועצות ערים, ועד הפקידים הבכירים והזוטרים יותר, לבין קול ברמה, וכי אנשי ש"ס אינן מתראיינים בתכניות השונות של התחנה המזוהה עם הציבור החרדי-ספרדי, ולמעט מספר קטן ביותר של חריגות שש"ס ידעה לגדוע בבוא העת. אפילו הרב הראשי הספרדי לקח צד במלחמה.
גורמים טענו כי מדובר בהנחיה של יו"ר התנועה דרעי, אחרים אמרו כי אין הוראה פורמלית כזו. בהמשך אף טען מנכ"ל קול ברמה דרעי כי גורמים פוליטיים שמו לעצמם למטרה "לחסל את קול ברמה".
לפני פחות משנה, בימים שלפני הבחירות המוניציפליות, נראה היה כי השר דרעי "דפק" לקול ברמה עימות עם המועמדים לראשות עיריית ירושלים. אותו עימות בוטל ברגע האחרון, וגורמים תלו זאת בכך שהשר דרעי לחץ על המועמד משה ליאון – בו תמכה גם ש"ס, לבטל את השתתפותו, וזאת בשל היחסים הטעונים בין דרעי וש"ס לבין קול ברמה. בשבועות שלפני העימות תואמו הפרטים בנוגע למשדר המיוחד, וזומנו 4 המועמדים המובילים בירושלים (מתוך שישה): ליאון, השר זאב אלקין, עופר ברקוביץ' ויוסי דייטש. התחנה העבירה למועמדים את נהלי העימות, זהות המשתתפים ושם מנחה העימות - משה גרסנר. כמו כן הוזמן ציוד טכני לטובת האירוע, ונשכרה חברת צילום שתתעד את האירוע, שאמור היה להיות משודר גם באתרי האינטרנט החרדיים בחדרי חרדים ואקטואליק.
אולם 3 שעות לפני העימות, הודיע ליאון לאנשי קול ברמה כי לא יגיע לעימות, וזאת כאשר שאר המועמדים כבר עושים את דרכם לאולפני התחנה בבני ברק. מנכ"ל קול ברמה אמר בזמנו לאייס כי דיבר עם ליאון מספר פעמים לאחר שהודיע כי לא יגיע, "וכל פעם היה תירוץ אחר לביטול - שהוא לא רוצה את המנחה שנבחר, גרסנר, למרות שמראש הם אישרו אותו. אחר כך אמר כי הוא רוצה שכל 6 המועמדים בבחירות לראשות העירייה ישתתפו בעימות, למרות שהוא ידע מראש שהוזמנו ארבעה. אחר כך אמר כי הם בכלל לא התחייבו להשתתף, וכי לא טוב לו לקחת חלק בעימותים בשלב זה של הבחירות". בש"ס הכחישו בזמנו כי היו מעורבים בביטול השתתפותו של ליאון בעימות של קול ברמה.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מקווה שש"ס יצליחו אמן. (ל"ת)
    דודי 09/2019/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    קול מפלג
    טוהר בת יעקב 09/2019/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קול ברמה התנכלו כל השנים לשס והעומד בראשה.. אלי ישי לא הודח, אלה פינה את מקומו כמו שבטיח בתחילת כהונתו כיו"ר שס. חבל שהציבור קונה נרטיבים של אלי ישי. שהזיק דרך הקול והשמיע את קולו ברמה נגד שס
    סגור