ויראלי

דרושים "בוטים": מי עומד מאחורי המודעה שמגייסת תועמלנים לתקשורת הימנית?

במודעה שפורסמה בפורומים ברשתות החברתיות קראו לגייס מתנדבים לפרסום "תקשורת הימין" - ערוץ 20, ישראל היום וגלי ישראל. ליאור חורב: "כך פועלת השיטה המאפיוזית של ביבי"; יוזם המודעה: "אין לי קשר לליכוד"
מערכת אייס |  2
מודעת דרושים מתנדבים לפרסום תקשורת הימין (צילום מתוך טוויטר, פייסבוק/שרון גל, מסך ערוץ 20)
מודעת דרושים לא שגרתית מופצת בימים האחרונים ברשתות החברתיות, בה מגייסים מתנדבים לפרסום תקשורת הימין. מפירוט תיאור התפקיד עולה כי מדובר במעין "בוטים" אנושיים שאמורים "להעתיק ולהדביק" גושי טקסט. דרישות התפקיד לא מסובכות: "אין צורך בניסיון, כישורים, מיומנות או השכלה" נכתב במודעה. היו כאלה שסברו כי המגייסים הם כלי התקשורת עצמם - ערוץ 20, ישראל היום וגלי ישראל. 

מימין מודעת הדרושים, משמאל חלק מהתעמולה שהמתנדבים נדרשים להעביר
יועץ התקשורת ליאור חורב טען בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר בעדות ללחץ של נתניהו: "רוצים להבין עד כמה לחוץ ראש הממשלה. שימו לב. ערוץ 20, גלי ישראל ובטאון הקוזה נוסטרה מגייסים תועמלני תודעה. לא עיתונות. בוטים. בגלוי. העיקר מביאים את רב בוט ביסמוט לאולפנים. כך עובדת השיטה המאפיוזית של ביבי. שתפו בכל הכוח. שולחים את המושחתים הביתה!!!".
 
מנגד, מפרסם המודעה טוען כי ראש הממשלה או הליכוד לא עומדים מאחורי מודעת "הבוטים" הזאת. מי שעומד מאחורי המודעה, המוזרה הזאת, שפורסמה גם באתרי הדרושים האינטרנטיים הם זוג פנסיונרים מאשקלון שמחה והילה קבלה שמם, שניהם ציירי קריקטורות שמציירים ועוסקים בהפעלות יוגה ומפריע להם שהימין לא מקבל מספיק חשיפה תקשורתית: "אני לא מזוהה עם אף מפלגה" אומר לנו שמחה " המטרה שלי היא לחבר את הציבור לתקשורת הימין. יש הרבה תקשורת ימנית טובה בישראל והציבור לא מודע אליה". שמחה מתייחס לשאלה אם מישהו מאמצעי התקשורת מודע ליוזמה ואומר "לא, אפילו התקשרו אלי מישראל היום לברר מי אני ולמה אני עושה את זה".

שמחה והילה קבלה: "לא קשורים לליכוד". צילום אישי. 
שמחה קבלה מסר בתגובה: "אין לנו שום קשר למפלגה או לגוף פוליטי מממן. הבאנו את היוזמה כדי שאנשים יבינו שיש הומור, צחוק, ותקשורת ימנית. בתגובה לדברי ליאור חורב, החלטנו להגיש נגדו תביעת לשון הרע (תמ"ש 20076-08-20) והדברים יידונו בבית המשפט".
לאחר שנתבע על ידי שמחה קבלה, נאלץ ליאור חורב להתנצל בפומבי בחשבון הטוויטר שלו ואף לשלם פיצויים בהסכם פשרה על סך 1,500 שקל, וזאת לאחר שהודה כי היה בדבריו כדי להבין שיש טעות סבירה שעלולה להוביל ללשון הרע.
לאחר פסק הדין שנערך בסוף 2021, מסר שמחה קבלה מנהל אתר H4UH.COM ל-ice כי "פסק הדין בו הכריע השופט על 1,500 שקל פיצוי, הגיע רק מכורח הנסיבות של תקופת הקורונה בה לא יכולנו להעמיד נציג מטעמנו להגיע לבית המשפט ובמקום הומה עם חשש להידבקות, ולכן סוכם על פיצוי מועט זה, וייתכן כי אם הצד השני היה מאשר את בקשתנו לדחות  את הדיון בשנה - הפיצוי היה גבוה הרבה יותר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בועז כהן הנוכל
    סיגל 07/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד יתגלו הדברים...
    סגור
  • 1.
    אפשר לחשוב שחסרים גופי תקשורת ימניים...
    גל 07/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשוט יש להם פחות נוכחות בטלוויזיה, שאמורה להיות ניטרלית ולא לייצג צד אחד במפה הפוליטית, זאת בלי לדבר על גופי תקשורת לא מקצועיים ולא עיתונאיים שצצים ברשת, ואמינותם מוטלת בספק, סביר יותר שהם כלי תעמולה.
    סגור