שיווק ופרסום
מנכ"ל בנק הפועלים מגיב לראשונה פומבית על הליהוק של הילה קורח
ידין ענתבי מפקח אישית בעצמו על הקמפיין החדש שמלווה את השינוי באסטרטגיה השיווקית של הבנק והגיע לסט הצילומים עם מסר מאוד ברור לאיך הפרסומת צריכה להיות. מנכ"ל בנק הפועלים מאמין שהמהלך החדש ישנה את כללי המשחק בתפיסת השירות - או במילים אחרות: מהפכת השירות של בנק לאומי עם יריב חדש על הכתר
בנק הפועלים בניהולו של ידין ענתבי מוציא לדרך השבוע שינוי באסטרטגיה השיווקית שלו מקצה לקצה: שינוי תפיסתי רחב בו הבנק כביכול יוזם עבור הלקוח ולא רק מחכה שהלקוח יגיע אליו - או במילים אחרות: הבנקאות היוזמת.
עם כל הכלים העומדים ברשותו, בבנק הפועלים החליטו להילחם שיווקית ראש בראש עם ההצלחות של הבנקים המתחרים בשנים האחרונות: מעומר אדם אצל בנק לאומי ועד רותם סלע אצל דיסקונט, בדמותן של כוכבת ארץ נהדרת ליאת הר לב, והליהוק המפתיע והמסקרן: מגישת חדשות 13 לשעבר, הילה קורח, ובקמפיין חזק ואגרסיבי מבית היוצר של גיתם BBDO.
על הפרק: הומור, הומור, הומור. ליאת הר לב שידועה בשנינות ובחן של דמותה של אירנה מארץ נהדרת, כאשר על פי הבנק, השילוב עם הילה קורח אמור להביא "שילוב ייחודי של חדות, אינטלקט וקריצה, במטרה לפנות אל לקוחות הבנק בגובה העיניים, בשפה הומוריסטית, נגישה, חכמה, מפתיעה ויצירתית".
ענתבי, כמו הרבה פרויקטים בבנק הפועלים, מלווה באופן אישי ומוביל את השינויים לא מרחוק, אלא ממש בשטח. דוגמא לכך הוא בכך שבעוד יוצא הקמפיין עבור הציבור הכללי בטלוויזיה ובדיגיטל, הוא הגיע בעצמו היום יחד עם ישראל דקלבוים, מנהל המגזר החרדי בבנק הפועלים, מירב בן שושן כהן, הממונה על חטיבת ניהול סיכונים, וענבל טל, מנהלת מחלקת משאבי אנוש, לסניף בבני ברק עם המון אמירות חיוביות כלפי הציבור החרדי והעסקים החרדיים: "בני ברק מתברכת ברוח יזמית שממשיכה להיות מנוע צמיחה כלכלי חשוב".
ענתבי, כמו הרבה פרויקטים בבנק הפועלים, מלווה באופן אישי ומוביל את השינויים לא מרחוק, אלא ממש בשטח. דוגמא לכך הוא בכך שבעוד יוצא הקמפיין עבור הציבור הכללי בטלוויזיה ובדיגיטל, הוא הגיע בעצמו היום יחד עם ישראל דקלבוים, מנהל המגזר החרדי בבנק הפועלים, מירב בן שושן כהן, הממונה על חטיבת ניהול סיכונים, וענבל טל, מנהלת מחלקת משאבי אנוש, לסניף בבני ברק עם המון אמירות חיוביות כלפי הציבור החרדי והעסקים החרדיים: "בני ברק מתברכת ברוח יזמית שממשיכה להיות מנוע צמיחה כלכלי חשוב".
נחזור לקמפיין החדש: שמנכ"ל בנק מגיע לסט הצילומים זה בטח לא דבר שכיח. על פי יודעי דבר, גם בשיחה הקלילה עם הפרזנטוריות החדשות, הדגש היה - שהפרסומת תהיה מצחיקה וכובשת - והוא ביקש זאת בעצמו מהן. הקלילות וההומור הפכו להיות שם המשחק בשנים האחרונות אצל המוסדיים הגדולים, בנוסף להזדהות עם דמויות ידועות, ובנק הפועלים משנה את ה-"ישראליות" שהייתה נעוצה אצל עמוס תמם (כמו חנן בן ארי באל-על) למכנה המשותף: קלילות והומור.
כך, יחד עם סמנכ"ל השיווק יגאל ברקת, נראה שבנק הפועלים עולה על המסלול הנכון שיווקית אל לב הקהל הישראלי. בהודעה שיצאה מטעם הבנק, סמנכ"ל השיווק התייחס ארוכות למהלך האסטרטגי עבור הבנק, אך לא נגע באף נקודה שקשורה למהלך השיווק והפרסום, והשאיר את המושכות לכך כמעט באופן בלעדי למשרד הפרסום גיתם.
מנכ"ל בנק הפועלים עצמו, שאינו מרבה להתבטא פומבית, החליט להוביל את המסר אף הוא ועם תמונה שלו לצד הר לב וקורח, כינה את השתיים "המוכשרות שמובילות את הקמפיין", וזאת לצד מה שהוא מכנה "השקנו שפה תקשורתית חדשה".
לדברי ענתבי, תפיסת השירות החדשה שמציע בנק הפועלים "משנה את כללי המשחק: לא רק להגיב, אלא להקדים, לזהות את הצרכים של הלקוחות שלנו ולפעול". בכך נכנס בנק הפועלים לזירה שכמעט נכבשה לגמרי על ידי בנק לאומי ששם דגש בשנתיים האחרונות במיוחד על שירות הלקוחות. לא עוד דגש על דיגיטלי, לא רק AI, לא פיקדונות חדשים ומסקרנים או הלוואות ועמלות - אלא שירות לקוחות, שירות לקוחות, שירות לקוחות.

ליאת הר לב והילה קורח בצילומי הקמפיין לבנק הפועלים. המנכ"ל ביקש: שהפרסומת תהיה מצחיקה. צילום: גבע טלמור
בנק הפועלים ובנק לאומי הפכו בחודשים האחרונים לחברות הגדולות והמובילות בבורסה בישראל. טבע ואלביט במקום השלישי והרביעי אבל לא מתקרבות. שני הבנקים שברו את השיאים של עצמם כאשר שווי השוק שלהם חצה את רף ה-80 מיליארד שקל, ומאז לאומי כבר חצה את רף ה-90 מיליארד שקל. מבין שבע החברות הגדולות והמובילות בבורסה הישראלית ניצבים ארבעת הבנקים הגדולים - וזה כבר לא אומר דורשני.
במשך תקופה ארוכה השאיר בנק הפועלים את הזירה השיווקית למאבקי כוחות בין בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות, כאשר בנק דיסקונט התניע לאט אבל בסוף פרץ בשנית. עתה הוא הולך על כל הקופה.
עוד ב-
ענתבי שהוביל את הבנק במהלכים חדשים ומסקרנים בחודשים האחרונים מאז שנכנס לתפקידו, לא שוכח לפרגן: "זה מהלך שכולו עבודת צוות, יצירתיות ומחויבות של אנשים מצוינים מכל חלקי הבנק. תודה גדולה לכל מי שלקח בזה חלק!".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.פרסומת בנק פועלים . עם קורח והר לב..אורה 08/2025/01הגב לתגובה זו1 0פרסומת ..להקיא...לכאורהסגור
-
9.לא משכנעות. פרסומת גרועה והן בכלל לא מתאימותאגד 07/2025/31הגב לתגובה זו3 0ולא משדרות את העניין שלשמו הן מופיעות.סגור
-
8.רוסיהריני 07/2025/28הגב לתגובה זו1 0העוזרת נשארת רוסייה. וזה אמור להצחיק? מה בדיוק מצחיק בזה? מה מיוחד חוץ מהפרזנטריוסגור
-
7.הילה קורח כבר לא מגישה חדשותהילה אחרת 07/2025/27הגב לתגובה זו3 0למה היא מסתובבת בבית עם חליפה? מבשלת מנקה הולכת לפילטיס עם חליפה מחויטת, לקחה את זה קשה שהיא כבר לא מגישה חדשות? זה המסר של הפרסומת?למה לעשות ממנה צחוק? היא רופאה...סגור
-
6.שלא ניראה אותכם בקולדפי אה (ל"ת)הבוחר 07/2025/27הגב לתגובה זו2 0סגור
- טען עוד
-
5.יגאל ברקת הוא בדיחהידע מבפנים 07/2025/25הגב לתגובה זו10 0שום שיווק, מינימום מנהל תקשורת שיווקית בדרגה הנחותה ביותר לקרוא לו איש שיווק זה עלבון לעולם השיווק. אפס אינטלגנציה- אבל מלא בלה בלה. זהירות- לא כדאי לכם להפגש עם האיש כי יהיה לכם אחר כך כזה כאב ראש שתצטרכו לקחת חבילה שלמה של אספרין.סגור
-
איזה איש גועלי יגאל ברקתכל כך נכון 08/2025/09הגב לתגובה זו3 0חחח, לא יכול להיות תיאור יותר מושלםסגור
-
כל מה שנכתב פה הכי מדויק בעולםיגאל ברקת - אפס 08/2025/17הגב לתגובה זו2 0האיש צריך לפרוש לגמלאות- זקן, מיושן, טיפש, קשקשן - פרסומאי סוג… שמשחק אותה כיאלו הוא המציא את הדיגיטל אבל בפועל הוא חולה במחלה של כל הדינוזאורים שחושבים עדיין שפרסומת שלושים שניות זה החיים.סגור
-
איזה איש גועלימכיר אותו ממש טוב 08/2025/01הגב לתגובה זו3 0חסר יכולות, בברן, לא יודע כלום.סגור
-
מכיר טוב ממשיגאל ברקת פשוט טיפש 08/2025/24הגב לתגובה זו1 0זה איש עם אפס יכולות קשקשן שפשוט הצליח להגיע למקומות רחוקים רק כי הוא מצא אנשים שמאמינים לכל הבלה בלה שלוסגור
-
4.פרסומת גרועהאני 07/2025/25הגב לתגובה זו9 1למנכל המתענין, 2 המפרסמות נהדרות, אבל הפרסומת מבולבלת, לא ממוקדת ובקושי ניתן להבין מה רוצים מאיתנו. תלמד מבנק לאומי.סגור
-
3.בתחרות מי עובד עלינו מוצלח יותר. (ל"ת)אחות 07/2025/25הגב לתגובה זו1 0סגור
-
2.הפרסומת הזאת כפני המדינה- גועל גועל גועל. וולגריות. (ל"ת)מחריד 07/2025/24הגב לתגובה זו4 1סגור
-
1.פרסומת דוחיתרמי 07/2025/24הגב לתגובה זו4 3מה הקשר של בנק לדמות דוחה של לאת הר לב? לא מובן. בנק אמור להיות איכותי. אמין. בטוח. אךלצערי הדמות של ליאת משדרת אי אמינות. שרלטנות וערסיותסגור



