שיווק ופרסום
שילוח ברמז עבה לעובדיו בעניין הקוטג': "הימנעו מכל התבטאות נגד הלקוחות"
חופש הביטוי מול לויאליות למקאן ותנובה? במייל לעובדים נכתב: "תגובות באינטרנט נגד הלקוחות עומדות בסתירה מוחלטת למחויבות כלפיהם"
\"מי שנכווה ברותחין, נזהר בצוננין\", כך אומר הביטוי המקראי ומקאן אריקסון הוא משרד למוד ניסיון במקרים בהם עובדים יצאו כנגד לקוחות החברה (מקרה אורן פרנק ושירה מרגלית לפני מספר שנים). ביום חמישי האחרון שיגר המשרד לעובדיו מייל, שהגיע לידי אייס, בו הוא \'מזכיר\' לכלל העובדים את חשיבות לקוחות החברה.
למרות שלא נכתבה במייל לעובדים אף מילה מסגירה אודות תנובה או קוטג\' מיותר להניח כי ההודעה שהופצה לעובדי הקבוצה נועדה להציג בפניהם את מדיניות השמירה ההרמטית של מקאן על אחד מלקוחותיה הבולטים - תנובה, שנמצאת כמו שאר המחלבות בישראל בעין הסערה מאז האמיר מחיר הקוטג\' לשיא של 8 שקלים.
המאבק נגד מחיר הקוטג\' הפך במהרה לעוולה הצרכנית הבולטת ביותר על סדר היום בישראל. בפייסבוק נפתחה קבוצה כנגד מחיר הגבינה וזו הצליחה לעשות גלים במהרה. שיאה של הפרשה הגיעה למעשה היום (א\') כאשר הנושא הובא לדיון בכנסת אליו הגיעו נציגי המחלבות שהציגו את עמדתם.
מקאן כאמור \'הזכיר\' לעובדיו את רגישות הנושא ובמייל בעל נימה משפטית אלגנטית פירט בפניהם את כללי ההתנהגות במקרה זה ואת מחויבותם לנהוג ב\"לויאליות כלפי הלקוחות באשר הם\".
תוכן המכתב: \"עובדים יקרים, כפי שבוודאי ידוע לכם, לקוחות החברה הינם הנכס החשוב ביותר של קבוצת מקאן. אנו מחויבים לפעול מול לקוחותינו במיומנות ובמקצועיות ולתת להם את השירות הטוב ביותר, כמצופה מחברת הפרסום הגדולה בישראל. לצד המקצועיות אנו מחויבים בין היתר, לשמור על סודיות, להימנע מניגוד עניינים ולגלות לויאליות ללקוחותינו באשר הם\".
\"אמירות או תגובות ברחבי האינטרנט, ובין היתר ברשתות החברתיות השונות המכוונות נגד לקוחות החברה עומדות בסתירה מוחלטת למחויבות החברה כלפי לקוחותיה באמור. אנו שבים ומזכירים לכם כי כעובדי חברה מחויבות החברה כלפי לקוחותיה, הינה מחויבות אישית של כל עובד ועובד בחברה\".
\"חופש הביטוי הינה זכות יסוד של כל אדם לרבות עובד באשר הוא, ואולם שימוש בזכות זו כעובד החברה באופן הפוגע בחברה, אינו עולה בקנה אחד עם זכות זו. ועל כן אנו מבקשים מכם להימנע מכל התבטאות נגד לקוחות החברה, כל עוד הנכם עובדי החברה\".
כזכור, לפני כ-4 שנים פיטר אילן שילוח את מנכ\"לי מקאן, אורן פרנק ושירה מרגלית (אז בת זוגו וכיום אשתו) מניהול המשרד לאחר שהתבטאו כנגד הלקוח המוביל של המשרד, נוחי דנקנר.
פרנק בזמנו כתב בבלוג דה-מרקר קפה, בעקבות כתבת תחקיר בכלבוטק כנגד טיב טעם כי \"לא סביר שתמצאו בכל 28 שנותיה ואלפי תחקיריה (נא לשאוג בבס פומפוזי) אף תחקיר שראה אור ועסק באחד מהגורמים החזקים והמשפיעים בחתוליה שלנו - בדיוק כמו שלא היה בדעתו של גינת להוציא חוזה על שופרסל במקום על טיב טעם. להסתבך עם נוחי? לא בגן של גינת. ילדים חכמים בגן של רפי, מתעסקים רק עם מי שחלש מהם ומלחכים פינכות במסעדות פאר עם כל השאר\".
ממשרד הפרסום מקאן אריקסון נמסר: \"אין תגובה\".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(30):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
27.בן עלי -> מובראכ -> קדאפי -> ?? (ל"ת)נקסט פליז 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
26.זה אותו שילוח שתקף את סמי עופר בפרשת אירן?מי שלא לקוח-חוטף... 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0ומי שכן לקוח-מקבל ליקוק והגנה. צבוע עלוב נפשסגור
-
25.בוא כולנו נחרים את מקאן אריקסון!מני 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0מספיק ללקק תחת. שילוח חי טוב. האנשים שעובדים תחתיו סובלים כמו גם כל מדינת ישראל שאוכלת חרא בגלל אנשים כמוהו!סגור
-
מסכים מאוד!בושה 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0שילוח מחזיק אותנו לתקופה סטליניסטיתסגור
-
24.חבורת נוכלים מושחתים - נמאסתם עלינוירון 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0חשוב מאוד לשמור על המומנטום - להתאפק ולא לקנות קוטג' וגבינות ומעדנים. ככה נוכל להביס את החברות הגדולות שעושקות אותנו יום יום. צריך להמשיך במאבק בכל הכח, כדי להשיג את התוצאות הטובות ולגרום לקריסה ופשיטת רגל שלהן ,כך שילמדו את הלקח. אנו נראה להן - מאיפה משתין ומחרבן הדג.סגור
- טען עוד
-
23.דיקטטוררון.ר 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0לך מעל פנינו חוץ מזה אפשר לתבוע אותו על מניעת חופש הביטוי כך את זה בחשבון עלוב שכמותךסגור
-
22.זה כבר לא יעזור לא קונה קוטגיוסי 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0ולא גבינה לא חסר מה לאכול שישארו בסופר.סגור
-
אני כמוך זוה השבוע השני שלא קונה קוטג וגבינהרון.ר 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0כ- 3 יח מכל אחד בשבועסגור
-
21.אילן שילוח בולשביקליאור 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0המחויבות של העובדים שלך זה לעצמם ולחופש המחשבה שלהם. כל עוד הם לא מנהלים ובעלי תפקיד בכיר אין להם שום עניין בליקוקי ישבן שלך. הם יכולים לכתוב, לחשוב ולעשות מה שבא להם. אם יש לך בעיה עם זה לך לפסיכולוג. אם אתה חושב שבית משפט יגן עלייך שתפטר מישהו שהתבטא נגד זה שקוטג' עולה 200 ש"ח אתה חי בסרט....סגור
-
20.לידיעת שילוחבני 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0זה שאתה סותם פיות לעובדים שלך לא יעזור לך. חבל שמשרד "דיגיטאלי" שבראשו אתה עומד לא מצליח להבין שאתה לא חי בעידן בו אתה יכול לסתום פה למישהו!סגור
-
19.שילוח תבדוק במקררים של העובדים שלךדינה 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0אולי חסר שם קוטג'. אולי, חלילה וחס, יש שם משהו של טרה. אין גבול למשטרת המחשבות של מקאןסגור
-
18.גם משרד פרסום אפשר להפילבוגי 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0לידיעתך שילוח!סגור
-
17.יכולה להבין בהחלט מאיפה זה מגיעאילנה שמול 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0אנחנו כלקוחות (לא מפרסמים) של המוצר עצמו ברשתות השיווק, ברור שכל המחירים הללו מרתיחים אותנו ובצדק. יכולה להבין בהחלט מהיכן נובעת אותה מדיניות של הפרסומאי, במקרה הזה שילוח. (בין היתר, שימו לב פרסומאים, שהולכת ומתפתחת כאן מגמה רצינית של כוח של הצרכן לא רק להשפיע, אלא בהחלט להכריע) מדיניות זו נובעת מהרצון המאוד בסיסי של משרד פרסום, להראות למפרסם שאתה כפרסומאי מאוד מחוייב לו, מאוד בעדו, מאוד לטובת רווחיו. אני משערת שגם אם שילוח ועובדים בכירים בענף הפרסום, מסכימים הסכמה מלאה עם הלקוחות הזועמים.. ידיהן די כבולות בנושא, האינטרס הוא ברור והוא נקבע מלכתחילה, עוד לפני כל מחאה אפשרית. מקווה שיורידו את מחיר הקוטג' והגבינה הלבנה ל- 2.5 ש"ח, המחיר האמיתי והנכון וההוגן שהיא ראויה להימכר בו.סגור
-
אני צריך אחת כמוך, צלצלי אליי (ל"ת)שילוח 06/2011/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
16.הנה דוגמא לבולשביק מחראה אריסוןפרולטריון 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0מחראן אריסוןסגור
-
15.זו רק ההתחלה אנחנו ניגרום לקריסה של כל החברותבוקר טוב מציאות 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0שעושקות אותנו. צמצמו את סל הקניות שלכם, תוותרו על מותרות כגון גלידות, מעדנים, חטיפים ותוך חודש המחירים ירדו. ארטיק מגנום עולה 10 שקלים ??? מה המחיר המטורף הזה.. מחירי הפירות והירקות חייבים להחרים גם אותם. לאט לאט נהיה עם ממושמע עם מודעות צרכנית ככה שיפסיקו לחלוב אותנו.סגור
-
14.הכשרה-מתי ההודעה??????????????????????? (ל"ת)אא 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.כמו כל זבלן מצוי בעד כושים רק שלא במשפחתו (ל"ת)חופש הביטוי =הרבה כס 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
12.אין גבול לחוצפה מר שילוח..כמה קטן ככה מגלומן (ל"ת)חופש הביטוי =הרבה כס 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.חכם מאד מצידו. גם יצא טמבל וגם פגי בלקוח שלו. (ל"ת)גדול 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
10.שילוח, נראה לי שהתבלבלת: צאוצסקו מת. תלו אותו (ל"ת)מקאן רקובים מזהבית 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.ניסיון לרצוע את זכות הדיבור של העובדים ! בושה (ל"ת)אילן שילוח דיקטטור 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.אפשר להבין שמקאן יותר גרועים מתנובה. גועל נפש (ל"ת)צריך להחרים אותם 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
7.מר שילוח, עובד או יכתוב ויאמר כאוות נפשו מחוץטל 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0מחוץ לשעות העבודה. אין בסמכותך לכפות שום דעה על עובדיך. מחר תכפה עליהם לעשות לייק בפיסבוק על מקאן או על מה מהקמפיינים.סגור
-
6.שתנובה שטראוס יחד עם המפרסם יתביישו (ל"ת)אנונימי 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0סגור
-
5.מוצרי חלבדודו 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0וכך במחירים מוגזמים ומנופחים עושים את המלירדים שלהם בכל שנה,פשוט גונבים אותנו באור יום.סגור
-
4.גם עיתונאים מהחזירון העליוןמשה 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0מגוייסים למען המשפחות ומנהלי הקוזה נוסטרה, מושחתים נמאסתם..סגור
-
3.למי ששכח - בביהמ"ש שילוח מגן על חופש הדיבור..גבינה רזה 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0בפרשייה עם בניהו במקאן היו מאוד בעד חופש הדיבור...סגור
-
2.פריקהתנהגות הנהלת מקאן 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0קודם שהנהלת מקאן תתנהג בצורה נאותה ללקוחותיה למתחריהסגור
-
1.הדאגה שלהם לתנובה היא פשוט מחחמת לברועי 06/2011/19הגב לתגובה זו0 0רק חבל שלהמשיך ולהרוויח על חשבונם עמלות ללא פרופורציה, אם זה אין להם בעיהסגור


