שיווק ופרסום
מסתמן: תקציב הפרסום של כלמוביל מסיים את דרכו בשלמור אבנון עמיחי
לאחר כעשור החליטה חברת כלמוביל להוציא את תקציב הפרסום שלה למכרז. ב-2011 עמד תקציב הפרסום על כ-28 מיליון דולר במחירי מחירון
קבוצת כלמוביל הכוללת את מותגי הרכב סמארט, מיצובישי, יונדאי ומרצדס הודיעה לאחרונה למשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי המלווה אותה מזה כעשר שנים על כוונותיה לסיים את ההתקשרות ולהוציא את תקציב הפרסום שלה למכרז - כך נודע לאייס.
כלמוביל מצטרפת לשורת תקציבים נוספים שעזבו את שלמור אבנון עמיחי בשנה החולפת, זאת במסגרת תגובת הנגד הקיצונית של לקוחות שלמור להעברת המושכות לדור הניהול החדש. בין התקציבים נמנים טורנדו ישראכרט, נביעות, אורנג\' וביטוח ישיר. משרד הפרסום מלווה את הקבוצה מזה כעשור ורשם איתה לא מעט הישגים שיווקיים, ובשנים האחרונות - בעיקר בגזרת יונדאי שהפך לאחד ממותגי הרכב הנמכרים ביותר בישראל.
סיום ההתקשרות של כלמוביל עם שלמור אבנון עמיחי והמכרז המתקרב על תקציב הפרסום של מותגיה מחייה מחדש את סבב תקציבי הרכב בשוק הפרסום. כזכור, לפני כשבועיים החליטה קבוצת UMI לסיים את ההתקשרות עם פובליסיס גלר נסיס לאחר כ-5 שנים. החלטה זו תבוא לידי ביטוי בשוק הפרסום בעוד מספר חודשים.
הסיטואציה שנוצרה בה שתיים מקבוצות הרכב המובילות בישראל \'עומדות על המדף\' ומחפשות משרד פרסום עשויה להוביל לטרייד אין בין תקציבי הרכב בשוק. גורמים בסביבת UMI אמרו בעבר כי בחברה מודעים לכך שכמעט כל המשרדים המובילים בישראל מנועים מלהתמודד על התקציב שכן הם מטפלים במותגי רכב מתחרים.
עם זאת, ב-UMI ומטבע הדברים, גם בקבוצת כלמוביל מרגישים שזו תקופה טובה להרגיש מחוזרים ומכוונים למתווה בו משרד פרסום מוביל יוותר למענם על התקציב בו הוא מטפל בימים אלו ויעדיף לקחת את התקציב עתיר המזומנים שהן מציעות.
כעת, עם סיום דרכם של כלמוביל בשלמור אבנון עמיחי נותר המשרד ללא תקציב רכב - מה שהופך אותו למועמד ראוי עבור חברת UMI. למרות טרנד ההספדים שכבר נקשר בשמו של אחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל הוא יכול להביא לשולחן המכרז נסיון רב בקטגורייה זו. במידה ומשרד פרסום אחר מהעשירייה הראשונה יוותר עבור UMI או כלמוביל על התקציב בו הוא מטפל בימים אלו - ישתחרר לענף הפרסום טרף חדש. במקביל לשלמור גם פובליסיס גלר נסיס שימצא את עצמו בתוך מספר חודשים ללא תקציב רכב יכול להרגיש מועמד ראוי לתקציב כלמוביל.
תקציב הפרסום של קבוצת כלמוביל יצור ואקום לא קטן בשלמור אבנון עמיחי. על פי יפעת בקרת פרסום עמד תקציב הפרסום של הקבוצה על כ-23 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2011 התקציב אף גדל בניגוד למגמת קיצוץ ההוצאה לפרסום במשק ועמד על כ-28 מיליון דולר במחירי מחירון.
קבוצת כלמוביל נוסדה ב-1906 ונמצאת בבעלותה הפרטית של משפחת חרל\"פ. ד\"ר שמואל חרל\"פ, משמש כיושב ראש הקבוצה ויואב חרל\"פ כסגן יושב הראש הקבוצה.
משלמור אבנון עמיחי ומקבוצת כלמוביל לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הידיעה
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
9.התפרקות.אחד שהיה בתחום. 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0כל עוד תקציבי הפרסום מגיעים למשרדים על בסיס פוליטיקה ולא על בסיס יכולת, דברים כאלו ימשיכו לקרות... תתכוננו לזה כל המשרדים עם בעלי הבית עם השמות הגדולים, הם מתישהו ילכו ואחריהם התקציבים. זה רק עניין של זמן.סגור
-
8.יהי זכרם ברוךד. 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0היה משרד ואיננוסגור
-
7.נגמרו ההימורים, בגלובס כבר פורסםבגלובס כבר הודיעו 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0גליקמן-נטלר-סמסונוב יקבלו את מרצדס ויונדאי - החלק הגדול בתקציב, ואת מיצובישי, החלק הקן בתקציב יקבלו גלר-נסיססגור
-
6.תרשו לי להמרערן 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0התקציב יגיע לאדלרסגור
-
גג 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0הוא לא יכול להגיע לאדלר. יש שם את צ'מפיוןסגור
- טען עוד
-
5.ברכות משה-עושה בית ספר לגלובסקולגה 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0פעם לא הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי שואל את עצמי איפה החדשות החמות? היום, אייס משחקים אותה . ברכותסגור
-
4.האמת, כלמוביל אפסים ואני אסבירמרצדס 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0עם מיצובישי כל משרד פרסום בישראל נמכר. לסמארט אין בקושי תקציב פרסום והוא לא מותג שמיועד לשטוף את השוק בישראל. את מרצדס אי אפשר לשווק בפריים טיים בטלוויזיה כי לקוחות של 500 אלף שקל לאוטו לא צריכים פרסום. אז נשארנו עם יונדאי - וזה המבחן של שלמור וכלמוביל ופה הם שיחקו אותה בענק - הפכו את המותג הזה לרכב הנמכר ביותר בישראל. נקודה אבל בכלמוביל בחרו לזרום הלאה עם הטרנד העלוב של לעזוב את שלמור כי זה קל אלהיות בעדר זה חשוב להם כנראה. בקיצר, עלוביםסגור
-
3.בדרך לגלר נסיס... (ל"ת)אחת שיודעת... 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
את כנראה לא יודעת כלוםחבל שתאכלי את הכובע 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0בקרוב יתפרסם המשרד שבאמת קיבל את התקציב.... מקווה שהכובע שלך טעיםסגור
-
2.צביקה פולק היה מחובר בטבור לגדעון עמיחיאחת שיודעת 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0זה היה עניין של זמן תכלס, לא אשמת החדשים, עשו שם עבודה טובהסגור
-
1.רואים שבני הגיע (ל"ת)שלמורית 02/2012/20הגב לתגובה זו0 0סגור


