שיווק ופרסום
בדקה ה-90: המהלך של דיאט קולה יצא למכרז בגלל שאידיאולוג'יק היו "עמוסים"
שבועיים לפני העלייה לאוויר בדיאט קוקה קולה מצאו את עצמם עם הגב לקיר ללא פתרון מאידיאולוג'יק והבהילו 3 משרדים למכרז מהיר תוך שבוע
13 שנים מבלי שאף משרד הצליח לדחוק את אידיאולוג\'יק מתקציב הפרסום בדיגיטל של קוקה קולה ומותגיה הגיעו לסיומן עם קמפיין דיאט קולה Stay extraordinary שעלה לאחרונה באמצעות Q דיגיטל. ההתנהלות מאחורי הקלעים על הקמפיין האחרון שופכת אור על יחסי העבודה בין אידיאולוג\'יק וקוקה קולה מבית החברה המרכזית למשקאות קלים שתקציביה מטופלים באידיאולוג\'יק.
לאייס נודע כי שבועיים לפני עליית מהלך Stay extraordinary לאוויר עוד התנהל מכרז בדיאט קולה בין 3 משרדים: Teenk, לעומק התודעה ו-Q דיגיטל שבסופו של דבר היה זה שזכה בקמפיין הנוכחי. גורמים הקרובים לנושא מוסרים לאייס כי \"הדברים התפתחו כך שהבחירה במשרד ובמהלך הגיעה רק בדקה ה-90 מכיוון שבדיאט קוקה קולה לא היו שבעי רצון מהטיפול של אידיאולוג\'יק בבריף שהועבר אליהם, כבר חודשיים לפני\".
3 המתמודדים קיבלו זימון מפתיע למשרדי החברה שם הוצג בפניהם הבריף והודגשה בהילות העניין - הדרישה הייתה לפתרון קריאיטיבי בתוך ימים ספורים. גורם המקורב לנושא מסר לאייס כי \"בדיאט קוקה קולה מודעים לכך שאידיאולוג\'יק לא נחלשה באיכות הקריאייטיב אך הביעו אי שביעות רצון מהמחויבות שלהם והתייחסותם לבריף שהועבר אליהם\".
למתחרי אידיאולוג\'יק בעולם הדיגיטל יש כמובן אינטרס מובהק להציג את הדברים באופן שישדר התקררות ביחסים בין משרד הפרסום לחברה המרכזית. אובדן של פעילות בשווי מדיה של כמיליון שקל וקולות של חוסר שביעות רצון אכן מצביע על תכונה חדשה. מדי שנה עומדת אידיאולוג\'יק מאחורי קמפיין הקיץ של דיאט קוקה קולה, במקביל לפעילות הגואה בקיץ באופן טבעי עם שאר המותגים. באוגוסט של השנתיים האחרונות התמקדה פעילות הקיץ של דיאט קוקה קולה באמצעות אידיאולוג\'יק בארוע \"5 כוכבים וירח\".
עם זאת מוקדם עדיין לרוץ למסקנות. אידיאולוג\'יק זוכה לאמון רב מצד החברה המרכזית למשקאות קלים שתופסת מקום של כבוד בין המפרסמים המובילים בישראל. יש להניח כי לקראת הקיץ עובדים בימים אלו קשה בחדר המכונות של אידיאולוג\'יק על הקמפיינים לקיץ הקרוב, בנוסף לפרויקט הדגל של קוקה קולה שעולה מדי שנה בתקופה זו.
דורון טל, מבעלי אידיאולוג\'יק אומר לאייס: \"הדברים אינם נכונים. לעיתים נוצר לחץ בעבודה וזה לא חדש. המהלך הזה יצא למכרז מכיוון שהיה עומס ובמקרים כאלה החברה המרכזית מוציאה פרויקטים למקומות אחרים וזה נעשה בהחלטה משותפת איתנו. אנחנו מטפלים במקביל במעל 10 מותגים של החברה המרכזית ועסוקים כעת בקמפיינים רבים שיעלו בקרוב\".
מקוקה קולה ו-Q דיגיטל סירבו להגיב.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(24):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
16.לפטר את השיווקטל 05/2012/16הגב לתגובה זו0 0לפני שנדבר על אידיאולוג'יק... מנהלי מותג, מנהלי תחום ומנהלי שיווק בחברה המרכזית שהרשו לעצמם לחכות עם רעיון לקמפיין הכי משמעותי שלהם ב5 השנים האחרונות ונאלצו לתת בלחץ בריף ל-3 משרדים תוך שבוע... הם לא מקצועיים, לא רציניים ולא אחראים. כשרואים את התוצאה המשמימה... מבינים כמה זה נכון וכמה פשרות עשו כאן.לא היה כאן שום עומס באידיאולוג'יק... הם כנראה פשוט לא פגעו עם הרעיונות.סגור
-
דוקא התוצאה ממש לא משמימה. אחלה קמפיין (ל"ת)דותן 05/2012/17הגב לתגובה זו0 0סגור
-
15.העיקר שלא בחרו את...סנו 05/2012/12הגב לתגובה זו0 0חברת הפרסום שלא יצאה עדיין מבתי השימושסגור
-
ככל ששונאים אותנו יותר - סימן שאנחנו טובים (ל"ת)לעומק התודעה 05/2012/14הגב לתגובה זו0 0סגור
-
14.כמה נשמות טובות ופירגוןאחת שיודעת... 05/2012/12הגב לתגובה זו0 0לא פלא שהפרסום הדיגטלי בשנה וחצי האחרונות יורד לביבים זה לא רק העבודות הבינוניות פלוס מינוס זה היחס השורר בין המשרד ללקוח והיחס בתוך המשרדים עצמם השימוש הגובר בפרילנסים למינהם שכל עבודה ניראת שונה בצורתה ובאיכותה.סגור
- טען עוד
-
כל הכבוד על העבודה שעשיתם, קיו דיגיטל!!! (ל"ת)יעקב מחולון 05/2012/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
כל הכבוד על העבודה שעשיתם, קיו דיגיטל!!! (ל"ת)יעקב מחולון 05/2012/12הגב לתגובה זו0 0סגור
-
13.דורון , אתה צריך יועץ תקשורת בהקדםינון 05/2012/11הגב לתגובה זו0 0דבר איתי בהקדם אני בטוויטר @enonlסגור
-
12.עבר זמנם. בדיוק כמונו (ל"ת)לונדון וקירשנבאום 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
מה זה שילוט החוצות המשעמממממממם הזה? (ל"ת)רמי 05/2012/11הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.למי שלא יודע טינק = אידיאולוג'יקגדי 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0ינון מחזיק 50% בטינק.סגור
-
10.קיו דיגיטל בשקט בשקט עושים מהפכותדותן ( לקוח בקרוב) 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0בלי הרבה רעש וצלצולים, החבר׳ה האלה עושים עבודה .סגור
-
9.לעומק התודעה אימפריה (ל"ת)מכיר 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.ליצנילוג'יקאמיר 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0חבורה של ליצנים. הרבה רוח, ורק קצת נשמה.סגור
-
7.כתבה טובה לאידאולוגיקחוזה 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0עוד אפשר להתבלבל ולחשוב שמדובר בשחקן בשוק ולא במשרד בירידה מתמדת שיורם ב. עומד לערוף.סגור
-
בטח ...מעולה :-) (ל"ת)ZIV 05/2012/21הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.פאנטה כבר שנתיים לא מטופל באידיאולוג'יקכתום 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0בפאנטה כנראה הבינו כבר לפני שנתיים את מה שדיאט קולה מתחילים להבין רק עכשיו... טינק עושים להם את כל הדיגיטל מאזסגור
-
5.באמת חובבנים (ל"ת)אתם בדרך החוצה 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.מה זה המהלך הזה משנות ה 80? (ל"ת)ורואים מה יצא..... 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
לא כזה רע. מתאים לקונספט (ל"ת)חיליק 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
גם בשנות ה-80 היו אומרים שזה מהלך משנות ה-60 (ל"ת)אנונימי 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.סחטיין לדני, נקווה שתמיד יהיה עומס :) (ל"ת)אנונימי 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.מי את שתקראי לנו חובבנים יא פישרית! (ל"ת)אנונימי 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.חובבנים (ל"ת)איילת 05/2012/10הגב לתגובה זו0 0סגור


