שיווק ופרסום

בדקה ה-90: המהלך של דיאט קולה יצא למכרז בגלל שאידיאולוג'יק היו "עמוסים"

שבועיים לפני העלייה לאוויר בדיאט קוקה קולה מצאו את עצמם עם הגב לקיר ללא פתרון מאידיאולוג'יק והבהילו 3 משרדים למכרז מהיר תוך שבוע
13 שנים מבלי שאף משרד הצליח לדחוק את אידיאולוג\'יק מתקציב הפרסום בדיגיטל של קוקה קולה ומותגיה הגיעו לסיומן עם קמפיין דיאט קולה Stay extraordinary שעלה לאחרונה באמצעות Q דיגיטל. ההתנהלות מאחורי הקלעים על הקמפיין האחרון שופכת אור על יחסי העבודה בין אידיאולוג\'יק וקוקה קולה מבית החברה המרכזית למשקאות קלים שתקציביה מטופלים באידיאולוג\'יק.
לאייס נודע כי שבועיים לפני עליית מהלך Stay extraordinary לאוויר עוד התנהל מכרז בדיאט קולה בין 3 משרדים: Teenk, לעומק התודעה ו-Q דיגיטל שבסופו של דבר היה זה שזכה בקמפיין הנוכחי. גורמים הקרובים לנושא מוסרים לאייס כי \"הדברים התפתחו כך שהבחירה במשרד ובמהלך הגיעה רק בדקה ה-90 מכיוון שבדיאט קוקה קולה לא היו שבעי רצון מהטיפול של אידיאולוג\'יק בבריף שהועבר אליהם, כבר חודשיים לפני\".
3 המתמודדים קיבלו זימון מפתיע למשרדי החברה שם הוצג בפניהם הבריף והודגשה בהילות העניין - הדרישה הייתה לפתרון קריאיטיבי בתוך ימים ספורים. גורם המקורב לנושא מסר לאייס כי \"בדיאט קוקה קולה מודעים לכך שאידיאולוג\'יק לא נחלשה באיכות הקריאייטיב אך הביעו אי שביעות רצון מהמחויבות שלהם והתייחסותם לבריף שהועבר אליהם\".
למתחרי אידיאולוג\'יק בעולם הדיגיטל יש כמובן אינטרס מובהק להציג את הדברים באופן שישדר התקררות ביחסים בין משרד הפרסום לחברה המרכזית. אובדן של פעילות בשווי מדיה של כמיליון שקל וקולות של חוסר שביעות רצון אכן מצביע על תכונה חדשה. מדי שנה עומדת אידיאולוג\'יק מאחורי קמפיין הקיץ של דיאט קוקה קולה, במקביל לפעילות הגואה בקיץ באופן טבעי עם שאר המותגים. באוגוסט של השנתיים האחרונות התמקדה פעילות הקיץ של דיאט קוקה קולה באמצעות אידיאולוג\'יק בארוע \"5 כוכבים וירח\".
עם זאת מוקדם עדיין לרוץ למסקנות. אידיאולוג\'יק זוכה לאמון רב מצד החברה המרכזית למשקאות קלים שתופסת מקום של כבוד בין המפרסמים המובילים בישראל. יש להניח כי לקראת הקיץ עובדים בימים אלו קשה בחדר המכונות של אידיאולוג\'יק על הקמפיינים לקיץ הקרוב, בנוסף לפרויקט הדגל של קוקה קולה שעולה מדי שנה בתקופה זו.
דורון טל, מבעלי אידיאולוג\'יק אומר לאייס: \"הדברים אינם נכונים. לעיתים נוצר לחץ בעבודה וזה לא חדש. המהלך הזה יצא למכרז מכיוון שהיה עומס ובמקרים כאלה החברה המרכזית מוציאה פרויקטים למקומות אחרים וזה נעשה בהחלטה משותפת איתנו. אנחנו מטפלים במקביל במעל 10 מותגים של החברה המרכזית ועסוקים כעת בקמפיינים רבים שיעלו בקרוב\".
מקוקה קולה ו-Q דיגיטל סירבו להגיב.
תגובות לכתבה(24):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    לפטר את השיווק
    טל 05/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנדבר על אידיאולוג'יק... מנהלי מותג, מנהלי תחום ומנהלי שיווק בחברה המרכזית שהרשו לעצמם לחכות עם רעיון לקמפיין הכי משמעותי שלהם ב5 השנים האחרונות ונאלצו לתת בלחץ בריף ל-3 משרדים תוך שבוע... הם לא מקצועיים, לא רציניים ולא אחראים. כשרואים את התוצאה המשמימה... מבינים כמה זה נכון וכמה פשרות עשו כאן.לא היה כאן שום עומס באידיאולוג'יק... הם כנראה פשוט לא פגעו עם הרעיונות.
    סגור
  • דוקא התוצאה ממש לא משמימה. אחלה קמפיין (ל"ת)
    דותן 05/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    העיקר שלא בחרו את...
    סנו 05/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברת הפרסום שלא יצאה עדיין מבתי השימוש
    סגור
  • ככל ששונאים אותנו יותר - סימן שאנחנו טובים (ל"ת)
    לעומק התודעה 05/2012/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 14.
    כמה נשמות טובות ופירגון
    אחת שיודעת... 05/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פלא שהפרסום הדיגטלי בשנה וחצי האחרונות יורד לביבים זה לא רק העבודות הבינוניות פלוס מינוס זה היחס השורר בין המשרד ללקוח והיחס בתוך המשרדים עצמם השימוש הגובר בפרילנסים למינהם שכל עבודה ניראת שונה בצורתה ובאיכותה.
    סגור
  • טען עוד
  • כל הכבוד על העבודה שעשיתם, קיו דיגיטל!!! (ל"ת)
    יעקב מחולון 05/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כל הכבוד על העבודה שעשיתם, קיו דיגיטל!!! (ל"ת)
    יעקב מחולון 05/2012/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    דורון , אתה צריך יועץ תקשורת בהקדם
    ינון 05/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דבר איתי בהקדם אני בטוויטר @enonl
    סגור
  • 12.
    עבר זמנם. בדיוק כמונו (ל"ת)
    לונדון וקירשנבאום 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה זה שילוט החוצות המשעמממממממם הזה? (ל"ת)
    רמי 05/2012/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    למי שלא יודע טינק = אידיאולוג'יק
    גדי 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ינון מחזיק 50% בטינק.
    סגור
  • 10.
    קיו דיגיטל בשקט בשקט עושים מהפכות
    דותן ( לקוח בקרוב) 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בלי הרבה רעש וצלצולים, החבר׳ה האלה עושים עבודה .
    סגור
  • 9.
    לעומק התודעה אימפריה (ל"ת)
    מכיר 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    ליצנילוג'יק
    אמיר 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבורה של ליצנים. הרבה רוח, ורק קצת נשמה.
    סגור
  • 7.
    כתבה טובה לאידאולוגיק
    חוזה 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד אפשר להתבלבל ולחשוב שמדובר בשחקן בשוק ולא במשרד בירידה מתמדת שיורם ב. עומד לערוף.
    סגור
  • בטח ...מעולה :-) (ל"ת)
    ZIV 05/2012/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    פאנטה כבר שנתיים לא מטופל באידיאולוג'יק
    כתום 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בפאנטה כנראה הבינו כבר לפני שנתיים את מה שדיאט קולה מתחילים להבין רק עכשיו... טינק עושים להם את כל הדיגיטל מאז
    סגור
  • 5.
    באמת חובבנים (ל"ת)
    אתם בדרך החוצה 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    מה זה המהלך הזה משנות ה 80? (ל"ת)
    ורואים מה יצא..... 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא כזה רע. מתאים לקונספט (ל"ת)
    חיליק 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • גם בשנות ה-80 היו אומרים שזה מהלך משנות ה-60 (ל"ת)
    אנונימי 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    סחטיין לדני, נקווה שתמיד יהיה עומס :) (ל"ת)
    אנונימי 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מי את שתקראי לנו חובבנים יא פישרית! (ל"ת)
    אנונימי 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חובבנים (ל"ת)
    איילת 05/2012/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור