שיווק ופרסום

מנכ"ל איגוד הפרסום: "אפשר לבחור משרד גם מבלי להוריד לו את המכנסיים"

יגאל בראון מתייחס למכרזים כגון זה של רשות שדות התעופה ואומר לאייס: "ההתייחסות לשוק הפרסום בגדר 'וישחקו הנערים לפנינו' חצתה את כל הקווים האדומים; הגיע הזמן שלקוחות ישקלו תשלום למשתתפים במכרז"
יגאל בראון. נחצו הקווים האדומים (צילום: ניר שאנני) (צילום ניר שאנני)
המכרז על תקציב הפרסום שפרסמה רשות שדות התעופה, וגרר טענות מצד משרדי הפרסום עקב תנאיו הנוקשים ודרישותיו המוגזמות זוכה לביקורת נוספת מטעם הענף. הפעם, מצידו של מנכ\"ל איגוד חברות הפרסום, יגאל בראון. בראון אמר לאייס: \"הסיטואציות שבהן אנחנו רואים חברות שמתייחסות לשוק הפרסום בגדר \'וישחקו הנערים לפנינו\' חצתה את כל הקווים האדומים\".
בראון שביקש להאיר על תופעת המכרזים כולה אמר: \"לא ייתכן שגוף מסחרי יכריז על מכרז פרסום ללא הגבלה, משתתפים ללא הגבלה ודרישות ללא הגבלה. לא מדובר במגרש משחקים. למשרדים יש עלויות אדירות בכל מכרז והגיע הזמן שלקוחות ישקלו לפחות תשלום מינימלי, ואם לא, לפחות שיגבילו את הדרישות. אפשר לבחור משרד פרסום גם בלי להוריד לו את המכנסיים, ותמיד אפשר לבחון אותו על סמך תיק עבודות\".
על יכולת ההתערבות של איגוד חברות הפרסום בנושאים מסוג זה אומר בראון: \"איגוד חברות הפרסום הוא גוף הפועל על פי החוק להגבלים עסקיים ומתוקף היותו מאגד יחד מתחרים מאותו השוק אסור לו להתערב בתחרות. הדבר היחיד שנותר לנו לעשות הוא להצר על קיומם של מכרזים מסוג אלו\".
כזכור, רשות שדות התעופה דורשת ממשרדי הפרסום המתמודדים במכרז לא פחות מ-3 אסטרטגיות וכיוונים קריאטיביים. עוד נדרש כי כל אחת מחלופות הקמפיין המוצעות צריכה להיות בנויה משלושה מקטעי פרסום/מחזורי העלאת הקמפיין לאוויר, ויש עוד: כל אחת משלושת החלופות לקמפיין תכלול אספקטים המיועדים הן לצרכנים והן לקמעונאים ועוד. בהשוואה למכרזים בשוק הפרטי ומכרזים ציבוריים אחרים שהתפרסמו לאחרונה, דרישות הרשות נחשבות לבעייתיות לכאורה.
בראון הוסיף ואמר: \"לאיגוד אסור לקחת חלק אך למשרד בודד או כל חבר באיגוד ישנה הזכות לפעול בנושא. המשרדים גם יכולים להדיר רגליהם ממכרזים שכאלו ואז ימצא עצמו המפרסם ללא מתמודדים, כפי שהיה בעבר\" (במכרז על תקציב רכבת ישראל אליו ניגש בסופו של דבר רק זרמון גולדמן, מ\"ב).
לשאלתנו על החוסר בסולידריות פנימית בקרב משרדי הפרסום, כזו שעשויה להועיל במקרים מסוג אלו אומר בראון: \"משרדי פרסום הם מתחרים - מדובר בשוק הכי תחרותי בישראל והלוואי והיו לנו 60-70 שחקנים מתחרים בכל תחום. בענף תחרותי שכזה קשה לבנות על סולידריות\".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    מכרז טמבור-בושה
    א. 05/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אחרי ש-3 משרדים פרשו מן המכרז, עדיין נשארו 6!!!! חברה כמו טמבור, צריכה מספיק להכיר את השוק ואת משרדי הפרסום כדי לקבל החלטה ולצמצם ל-3. זה יראה גם מקצועיות וברות מצידה, במקום ישחקו הנערים... בואו נראה את המשרדים עכשיו מחרימים את טמבור יחד ואת מר בראון נותן לזה חסות.
    סגור
  • כל הכבוד לטמבור
    יואב 05/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיני כל הכבוד לטמבור בחרו 7 משרדים, התמקדו רק בניתוח אסטרטגי והרוויחו הכרות הרבה יותר עמוקה עם שוק הפרסום שיפסיקו האחרים להתבכיין, במצב הנוכחי מי שלא ניגש למכרז כזה פשוט פחות טוב ומפחד מהאחרים
    סגור
  • 7.
    מנכ"ל בלאי - הביתה! (ל"ת)
    רונן 05/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    למה לא להוריד להם את המכנסיים כשהם מוכנים גם
    מד מן 05/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפתוח את הרגליים. הרי לטנגו הזה צריכים שניים ומסתבר שחלק לא קטן מהמשרדים וגם הגדולים שבהם מוכנים להיאנס ע״י לקוחות פוטנציאליים האיגוד הרי לא עושה כלום ( חוץ מתחרויות) וחסר שיניים הקולגיאליות בענף שואפת לאפס לכן לקוחות מרשים לעצמם
    סגור
  • פשוט לא לגשת למכרזים עם יותר מ 4 משתתפים
    אנונימי 05/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקוח שרואה יותר מ 4 מחפש לגנוב רעיונות מכל היתר
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    מכרזים מרובי משתתפים מבזים את הענף  
    אנונימי 05/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פרסומאי ששכל בראשו לא מתקרב לכזה מכרז. אלא אם הוא יודע שהמכרז תפור לו.
    סגור
  • אתה יוצא מתוך הנחה שיש כבוד עצמי (כלשהו)בענף.
    פרסומת 05/2012/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז זהו שאין אפילו שמץ.כל המשרדים פקה-פקה אבל בסוף היום רובם יגשו למכרז ויספרו שהשיקול בכלל כלכלי ובלב בלה.בקיצור החרטטנות ממשיכה
    סגור
  • 4.
    הגיע הזמן שמשרדי פרסום יפסיקו להיות זונות
    דניאל 05/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום שהאיגוד רק יוציא כותרות, תתחילו לעבוד, היחס של הלקוחות למשרדי הפרסום הוא משפיל מאין כמוהו, משרדי פרסום ירדו לשפל המדרגה והגיע הזמן שמישהו יקח את הנושא הזה וימתג אותו. אנחנו דואגים למיתוג של כולם אך לא דואגים לעצמינו
    סגור
  • 3.
    איגוד מיותר
    ניר 05/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי צריך את האיגוד, את מי הוא מייצג? בטח לא את העובדים שנדרסים באינסוף שעות עבודה. פוליטיקאים קשקשנים.
    סגור
  • 2.
    שמשרדי הפרסום יפסיקו לעשוק - לא יעשקו אותם
    YYY 05/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המודל של משרדי הפרסום גם לא קיים בעולם. בגלל שהלקוחות מרגישים דפוקים (עמלות מדיה, סופרים וכו') הם מרשים לעצמם מידי פעם עם להיות בצד האקטיבי...
    סגור
  • 1.
    בוקר טוב אליהו! (ל"ת)
    שי 05/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • קוראים לו יגאל (ל"ת)
    דה 05/2012/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור