שיווק ופרסום

הרווחים משירותי סטרימינג מוזיקליים ב-2019: הגבוהים אי פעם

במקביל לעלייה הדרמטית של המאזינים למוזיקה בסטרימינג, חלה צניחה ברווחים מהורדת קבצי מוזיקה וירידה קלה נוספת ברווחים ממכירות דיסקים

רועי בהריר-פרל | 
Spotify (צילום iStock)
אם מישהו היה זקוק במקרה להוכחה נוספת לכך שהאנושות כולה עברה בשנים האחרונות לצריכת מוזיקה בפורמט של סטרימינג, הנה היא: בשנת 2019 ההכנסות ממוזיקה "זורמת" היו הגבוהות ביותר בארצות הברית אי פעם.
על פי נתונים עדכניים שפרסם ה-RIAA (תאגיד תעשיית ההקלטות של אמריקה), מספר המנויים לשירותי מוזיקה בסטרימינג קפץ בשנת 2019 ב-29% (וחצה את רף ה-60 מיליון מנויים) ורווחי השירותים הללו זינקו ב-25% ועמדו אשתקד על 6.8 מיליארד דולר.

הרווחים ממכירת מנויים לשירותי הסטרימינג המוזיקלי בארצות הברית מהווים היום 61% מסך הרווחים שגורף שוק המוזיקה בכלליות. כשלוקחים בחשבון גם את הרווחים ממודעות, מתחנות רדיו בסטרימינג ומשירותי פרימיום למיניהם מגיעים לשווי שוק של 80%. במילים אחרות, אפשר כבר לומר בוודאות שאחרי שהדיסק הרג את התקליט וה-mp3 הרג את הדיסק, הסטרימינג חיסל את קבצי השמע למיניהם והפך לתצורה הפופולארית ביותר של צריכת מוזיקה.
עדות חלקית לכך אפשר למצוא בעובדה שהרווחים מהורדת קבצי מוזיקה צנחו אשתקד ב-19% (נתונים לגבי הורדות פיראטיות קשה יותר להשיג, מן הסתם, אבל קרוב לוודאי שגם שם נרשמה ירידה).
גם הרווחים ממכירות של מוזיקה בפורמט פיזי (דיסקים), שצונחים בהדרגה משנה לשנה, חוו ירידה קטנה נוספת ב-2019 של 0.6%. בינתיים, בכל אופן, נראה שטוב לה שם, לתעשיית המוזיקה, על העננים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה