שיווק ופרסום

הנהלת אל על: "מאיימים עלינו"; הוועד: "מנהל כושל שעסוק בפייק ניוז"

המשבר באל על מחריף: העובדים הכריזו על סכסוך עבודה בעקבות הפיצוץ במו"מ והבעירו צמיגים מול משרדי ההנהלה - שטוענת כי ספגה איומים

רביב שכטר | 
הפגנת עובדי אל על (צילום גל רותם, אלעד סאסי תקשורת)
מערכת היחסים הבעייתית בין הנהלת אל על לעובדי החברה עולה היום (ה') מדרגה. אתמול זה היה פיצוץ המו"מ, ואילו היום זה החל בהפגנה של 2,000 עובדים מול מטה החברה שכללה גם הבערת צמיגים. המשבר נמשך בתלונות של ההנהלה על איומים מצד העובדים, והסתיים (בינתיים) בהודעה חריפה מאוד של הוועד, שם טוענים שהיו מוכנים לוויתורים כואבים, אך נדחו על ידי הצד השני. 
אתמול כאמור פוצץ המו"מ בין הצדדים, והיום יצאו העובדים, החוששים לעתידם בחברה, למחאה קולנית מול ההנהלה במסגרתה הגיעו למשרדי החברה והבעירו צמיגים. מאוחר יותר האשים המנכ"ל, גונן אוסישקין, במכתב ששלח לכל עובדי אל על, כי במהלך המחאה היו איומים על מנהלים בחברה, אך בוועד הכחישו זאת.
 
עוד טענו שם כי היו מוכנים לוויתורים כואבים בסך מיליארד דולר לאורך תקופה של שבע שנים, אך נדחו על הסף. "מנכ"ל החברה הכושל שמוליך את החברה לקריסה עסוק בפייק ניוז ומנסה לצייר את עובדי החברה כאלימים וכאלה שהביאו את החברה למצבה הנוכחי", נמסר ממטה המאבק של העובדים, "עובדי החברה נלחמים על האוכל של הילדים שלהם, עושים ויעשו זאת ללא אלימות ובדרכים חוקיות. מנכ"ל החברה מוכיח שהוא לא כושל רק כמנהל אלה כאדם מוסרי כלפיי עובדיו. תתבייש".
מי שעוד הצטרפה למאבק היא ההסתדרות, שאישרה לוועד להכריז על סכסוך עבודה. "בתום מו"מ מרתוני שהובלתי במשך שתי יממות רצופות, הנהלת אל על דחתה את כל ההצעות שגיבשנו בשיתוף עם עובדי החברה", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בן דוד, "יש כאן משבר שלא היה כמותו וההנהלה מסרבת להפנים את גודל השעה ואת האחריות הכבדה שמוטלת על כתפיה. אני חרד לגורלה של אל על וקורא להנהלה להתעשת. על ההנהלה לקבל את הצעת ההסתדרות ולשוב לשולחן המו"מ". 
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק הוסיף כי "עובדי אל על הציעו היום להנהלת החברה שווי התייעלות של מיליארד דולר בשבע שנים תוך ויתורים כואבים מאד וזאת מבלי שבעלי החברה הזרימו לחברה במשבר זה דולר אחד.  הנהלת החברה והבעלים החליטו לנצל את המצב ולנסות לסחוט את העובדים ולזה לא ניתן יד".
בצד השני בינתיים לא באמת מגיבים. מלבד המכתב של המנכ"ל אוסישקין, בו פורטו הצעדים אותם חושבת ההנהלה  לעשות כדי לצאת מהמשבר החריף, יש בעיקר נסיונות להרגיע את העובדים.
על הפיצוץ במו"מ כותב אוסישקין: "ההצעה נדחתה על ידי ההסתדרות ונציגות העובדים מתוך חוסר רצון להתמודד עם ההכרח להיפרד מעובדים שאינם חיוניים בעת זו, על מנת להביא את החברה לחוף מבטחים אנו מחויבים להיפרד מחברים לעבודה ולהפעיל את החברה באופן יעיל".
הרקע לסכסוך בחברת התעופה הלאומית הוא המשבר הקשה בענף וחילוקי הדעות לגבי הצעדים שצריך לנקוט כדי להבריאה.
השהיית פעילות החברה
הערב הודיעה אל על כי לאור המשבר היא תשהה את פעילותה למרבית היעדים באופן הדרגתי החל מיום ראשון הקרוב, ה-15 במרץ, אך תוסיף לשמר קשר אווירי קבוע לארצות הברית, קנדה, אנגליה, צרפת ודרום אפריקה.
אל על תאפשר ללקוחותיה להקדים הזמנות שמועדן עד סוף מרץ ללא תשלום דמי שינוי, טיפול והפרשי מחיר לטיסות מוקדמות יותר. 
"בימים ובשעות האחרונות גוברים הדיווחים על עצירה מלאה של פעילות החברות הזרות בנתב"ג נוכח ההנחיות השונות והירידה בביקוש. לאחר ביצוע הערכת מצב, אל על נאלצת להשהות באופן הדרגתי את פעילותה למרבית יעדיה החל מיום ראשון בערב, 15/3/20. אנו עוקבים אחר המצב ומתוך אחריות לאומית נמשיך לשמר קשר אווירי סדיר לניו יורק, ניוארק, טורונטו, לונדון, פאריס ויוהנסבורג לצורך הובלת נוסעים ומטען בהתאם ללוח הזמנים המפורסם", אמר אוסישקין. 
פעילות החברה ליעדיה באירופה, פרט ללונדון ופריז, תופסק בהדרגה עד יום ראשון בערב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה