שיווק ופרסום

איש השיווק של אפריל: אורי אלדר מנהל שיווק חטיבת הבירות בטמפו

בירת גולדסטאר משנה את המיתוג: כבר לא בירה לגברים בלבד אלא פונה גם לנשים צעירות במהלך שיווקי חדש לאחר שנים. מי עומד מאחורי השפה החדשה של המותג ואיך זה קשור ללהקת נירוונה? 
מערכת ice | 
אורי אלדר מנכ ל גולדסטאר (צילום המצלם ויעקב נעמי פלש 90)
מותג הבירה גולדסטאר, מבית טמפו, משנה מיתוג מחדש לאחר שנים כאשר ליבת הקמפיין מפנה את הבירה לגברים ונשים כאחד תחת הסלוגן: "תבוא כמו שאתה", "תבואי כמו שאת". ברצף של סרטונים ויראליים בדיגיטל ובטלוויזיה, הבירה הישראלית שוב פרצה לקדמת המסך.
מי שעומד מאחורי המיתוג והשפה החדשים של גולדסטאר, כמו גם המהלך השיווקי בקמפיין הוא אורי אלדר, מנהל שיווק חטיבת בירות בטמפו, שהעביר את המיתוג של הבירה מצעירים וגברים בלבד, לבירה שמתאימה גם לנשים, ולכלל הישראלים. על המהלך והדרך המבריקה והמשעשעת, בחרנו להעניק לו את איש השיווק של אפריל.
מי אתה אורי אלדר?
"אורי אלדר, בן 37, נשוי+ 3, מתל אביב. מזה כשלוש שנים מנהל השיווק של חטיבת הבירות בחברת טמפו. בתפקיד הקודם הייתי מנהל אסטרטגיה במקאן תתל אביב".
מה הוביל אותך לעולם השיווק?
"האמת שלמדתי תואר שני בפסיכולוגיה, שם הבנתי שמה שמעניין אותי במיוחד זה דווקא הפסיכולוגיה של הצרכנים והזווית השיווקית. להבין את התפיסות והעמדות של אנשים כלפי מותגים, מה מניע אותם לקנות ומה לא ואיך ניתן להשפיע על ההתנהגות שלהם".
מה הביא את גולדסטאר לשנות דווקא עכשיו את הקמפיין?
"גולדסטאר הוא מותג אייקוני שהפך עם השנים להיות חלק מהתרבות בישראל. כמותג כזה הוא גם תמיד צריך לשמור את עצמו עדכני – הן מבחינת הנראות של המותג והן מבחינת המסרים והסגנון. הבנו שהגיע הזמן לרענן את הנראות של המותג – מבחינת העיצוב שעל האריזה לכזאת ששומרת על האייקוניות של הכוכב של גולדסטאר ואפילו מדגישה אותו, ובמקביל גם מוסיפה לעיצוב נופך עכשווי. גם מבחינת הקמפיין, הבנו שהגיע הזמן להציג זוויות חדשות של המותג, כאלו שתמיד היו שם אבל עכשיו החלטנו לשים עליהם יותר פוקוס".
"בנוסף, החודש השקנו מהדורה מיוחדת של גולדסטאר בשם גולדסטאר WILD BATCH, מהדורה מיוחדת ובכמות מוגבלת, במטרה לייצר לצרכנים שלנו גיוון והתנסות בטעמים חדשים ונועזים יותר".
הלכתם על רעיון גם לכיוון נשים, תבואי כמו שאת, תבואו כמו שאתם – זה כיוון חדש מהצד העסקי?
"ברמה העסקית – גולדסטאר הוא מותג שנצרך על ידי כולם, גם על ידי גברים וגם על ידי נשים כמובן. מבחינה תקשורתית, חשוב להזכיר שהקמפיין התדמיתי הקודם שעשינו הובל על ידי אישה, ונכון שבקמפיין הזה הפנייה היא אפילו עוד יותר מגוונת. חשוב גם לציין, שבאופן כללי רוב ה-ENGAGMENT שאנחנו רואים בפעילויות שלנו מגיע דווקא מהמין הנשי. בשורה התחתונה, גולדסטאר מזמין את כולכם פשוט לבוא כמו שאתם. ו-לשתות משהו".
סתם לשם הסקרנות: הושפעתם מנירוונה come as you are?
"האמת שכן. אחד הרגעים שבהם הבנו שאנחנו בכיוון היה בקבוצת מיקוד כשאחד המשתתפים בתגובה לקונספט עצר אותנו והתחיל לדקלם את כל מילות השיר של COME AS YOU ARE... שם הבנו שנגענו במשהו".
מהו מנהל שיווק טוב ומקצועי בעיניך?
"מן הסתם יש יותר מדבר אחד. כמובן שצריך תמיד להיות מחובר למה שחדש בקטגוריה ובכלל בעולם השיווק, לרצות לדעת עוד ועוד, להיות אחד שיודע לסחוף אנשים אחרי ה-VISION שלו ואחרי האופן שבו הוא רואה את הדברים. בסוף זה משחק בין שני גורמים – מצד אחד חשיבה על הטווח הקצר – איך מוציאים לפועל בצורה הטובה ביותר פעילויות שיתרמו למותג תוך שבוחנים כל הזמן את העמידה ביעדים ובמספרים, ומצד שני חשיבה על הטווח הארוך – לאן הכי נכון לקחת את המותג, הן מבחינת המוצר, זירות פעילות חדשות, מנועי צמיחה, קהלים חדשים ועוד".
איזה טיפ היית נותן למנהל שיווק בתחילת דרכו?
מיקוד הוא סופר קריטי. בסוף יש אינסוף כיוונים ודרכים שאפשר ללכת בהם, והאתגר הוא להבין תמיד מה באמת ייצר את האימפקט הנדרש וללכת עליו בכל הכוח, ולנסות מהמנע ככל האפשר מהרעשים והסחות שיש בדרך".
"וכמובן, חשוב לא להפסיק לחשוב. לנסות כל הזמן לחשוב צעד אחד קדימה, על מה עוד אפשר וצריך לעשות כדי לקדם את המותגים שלך, זה גם מה שהכי כיף במקצוע - שבסופו של דבר, מחשבה אחת שהגיעה ככה פתאום, יכולה להיות הדבר הגדול הבא שייקח את המותג קדימה. וחשוב לא פחות - לעשות ילדים. אני עשיתי שלושה וזה עזר לי להטביע את עצמי בעבודה..."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה