פרויקטים

התחדשות עירונית בחולון: צפו בכנס המלא!

חולון נערכת לעידן חדש: מתיחת הפנים לשכונות הוותיקות מהווה פלטפורמה להגדלת היצע המגורים והאצת הצמיחה. האם תוכנית ח-619 מספקת את הוודאות הנדרשת? מה החלופה שמקדמת העירייה לתמ"א 38? ומדוע נדרשת המדינה להכניס את היד לכיס ולסייע? ראש העיר מוטי ששון ועו"ד אילן גלזר עושים סדר בסוגיות הבוערות


כמי ששורשיה נטועים בשנות ה-40 של המאה הקודמת, התחדשות עירונית בחולון היא בגדר הכרח. עדות מהשטח סיפק הבניין שהתמוטט ברחוב סרלין בחודש ספטמבר האחרון, וחידד עוד יותר את הנחיצות שבמתיחת הפנים לשכונות הוותיקות על עשרות אלפי תושביהן.
את גבולות הגזרה לפעילות בחולון אמורה לייצר תוכנית כוללנית להתחדשות עירונית, ח-619, הנמצאת כעת בהפקדה וכבר מוגדרת כ"פורצת דרך". "יצרנו ודאות תכנונית", קובע ראש העיר, מוטי ששון, בכנס של אתר ice, שעמד בסימן התחדשות עירונית בחולון. לדבריו, "אפשר לדעת מה התוכניות לכל רחוב ורחוב ולכל בניין ובניין, וזה כבר מוריד לחץ מהיזמים".
עו"ד אילן גלזר, הבעלים של משרד גלזר ושות', המלווה דיירים בפרויקטים של התחדשות עירונית, בין היתר בחולון, מסכים כי "מדובר בתוכנית מבורכת וחכמה, שרואים שהושקעו בה זמן ומאמצים והיא מפזרת את הערפל בהרבה מקרים". עם זאת, הוא מוסיף כי על אף הכוונות הטובות, "עדיין יש אזורים בעיר שבהם נדרשת עוד ירידה ברזולוציות".
בהמשך הדיון התייחסו השניים לסיומה המתקרב של תמ"א 38 ולאלטרנטיבה לתוכנית שמובילה שרת הפנים איילת שקד, כמו גם לחוק ההסדרים שעבר לאחרונה בכנסת ולתפקידה של המדינה בקידום ההתחדשות העירונית. "כל ההתנהלות מול משרדי הממשלה היא חלטורה אחת גדולה", מצהיר ראש העיר ששון. "אל תביאו לי כל מיני נוסחאות כאלה ואחרות, כי אני זה שנמצא בשטח". צפו בכנס המלא.