פרויקטים

התחדשות עירונית, תיירות והייטק נוסח אשדוד: "המודל הוא ברצלונה"

עם למעלה מ-15 אלף יחידות דיור חדשות בפינוי-בינוי, 32 מלונות ורובע הייטק – עיר הנמל נערכת למתיחת פנים נרחבת. "נספק מגורים איכותיים, מוקדי תעסוקה ונהפוך את אשדוד לעיר חכמה", מצהיר סגן ראש העיר שמעון כצנלסון. עו"ד קובי מיכאל: "התחדשות עירונית היא Game Changer לאשדוד"

באשדוד מבינים היטב כי התוכניות למיתוג העיר כמוקד תיירות והייטק, מחייבות מתיחת פנים נרחבת, העוברת גם בשיקום וריענון פני השכונות הוותיקות. בהתאם לכך, למעלה מ-15 אלף יחידות דיור מתוכננות במסגרת מיזמי פינוי-בינוי, ועתידות להגדיל משמעותית את היצע הדיור באשדוד ולספק אופק לדור הצעיר.
המהנדס שמעון כצנלסון, סגן ראש העיר, הממונה על מינהלי ההנדסה והתפעול, רואה בהתחדשות עירונית עוגן לצמיחתה של אשדוד. "עם 13 פרויקטים ברחבי העיר שייתנו מענה לכ-60 אלף תושבים – אשדוד תהפוך לעיר אחרת", הוא מצהיר. "אנחנו נשאיר את האשדודים בעיר, ולצד מגורים איכותיים נספק להם גם מוקדי תעסוקה".  
עו"ד קובי מיכאל מבעלי משרד מיכאל אדרי ושות', המלווה שישה מיזמי התחדשות עירונית באשדוד, מדגיש כי פרויקטים של תמ"א 38 ופינוי-בינוי בעיר הנמל הם בגדר הכרח: "אשדוד היא דוגמה קלאסית לעיר ותיקה, שרבים ממבניה הוקמו בשנות ה-60 של המאה שעברה וזקוקים להתחדשות מיידית. מעבר לזה, צריך לזכור שרק בחודש מאי האחרון, נורו על אשדוד 168 רקטות בשמונה ימים במהלך מבצע 'שומר החומות' –  כך שחשוב מאוד למגן את המבנים הישנים וההתחדשות עירונית מספקת את הפתרון".
לדברי עו"ד מיכאל, "התחדשות עירונית היא Game Changer  לאשדוד ולמעשה לכל יישוב בישראל. כדי לקדם את התחום יש להתגבר על חסמים רבים ולייצר היתכנות כלכלית לפרויקטים. הסכמי המסגרת שעתידה המדינה לחתום עם 12 רשויות מקומיות ובהן אשדוד, יעניקו לעיריות מענקים על כל דירה שתתווסף בהתחדשות עירונית – וזה בהחלט מהלך מבורך".  
סגן ראש העיר כצנלסון, מדגיש עוד כי ההתחדשות העירונית משתלבת היטב עם שורה של פרויקטים נוספים המתרוממים באשדוד ועתידים להוביל את העיר לעידן חדש: "המודל שלנו הוא ברצלונה, לשם אנחנו רוצים להגיע", הוא מבהיר. "אנחנו הולכים להפוך את אשדוד לעיר תיירותית מובילה, כשהמוטו שלנו הוא 'תל אביב OUT – אשדוד IN'. יהיו כאן 32 בתי מלון, מרינה, טיילת ועוד מגוון אדיר של אטרקציות. בנוסף, אנחנו הולכים לשדרג את התחבורה הציבורית, לבנות רובע הייטק ייחודי ולהפוך את אשדוד לעיר חכמה".
צפו בראיון המלא עם סגן ראש היער אשדוד, שמעון כצנלסון ועו"ד קובי מיכאל.