אייס
אל על פורעת הבטחה של 'הכי בבית בעולם', עם חידוש מרענן
עטרה בילר, אסטרטגית של מיתוג, מתייחסת למהלך החדש של חברת התעופה, שמשנה מסר עמו רצה שנים רבות. ואיך זה קשור למחאה החברתית?
אחרי שנים של \"הכי בבית בעולם\", מחליטה אל על לקיים את ההבטחה. כנראה שבכוונה מתחילה החברה לדבר כמו אסם, עוף טוב, סלקום או תנובה - תבנית נוף המשפחה הישראלית. בכך היא מצטרפת רשמית למותגי ה\'בית הישראלי\' אחרי שנים שהמסר \"הכי בבית בעולם\" דוקלם אך לא הוכיח את עצמו.
אל על אומרת לנו שהיא יודעת שאנחנו קשורים להרגלים הישנים שלנו, ושהיא למדה אותנו מקרוב ומכירה אותנו, ולכן היא יצרה עבורנו את מהלך \'לטוס כמו שאתה אוהב\', שמאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו להמשיך את הרגלי הילדות והבית גם בטיסה.
הבחירה בשניצל, ישיבה ליד החלון כדי לישון עם הלחי מרוחה עליו, או לא לאהוב לעמוד בתור - מגיעות הישר מלב הפולקלור הישראלי. האוכל עליו גדלנו, החיילים שהיינו כשנסענו באוטובוסים, הילדים שהיינו.
שינה ליד החלון
השאלה היא מדוע בחרה אל על דווקא עכשיו להציף מחדש את הביתיות הישראלית ולהתרחק מעולמות השמים הפתוחים, היעדים האקזוטיים, הקווים רחוקי הטווח והשפה הבינ\"ל של מותגי תעופה.
התשובה נעוצה כנראה לא רק במיצובה הברור מאליו של אל על כאייקון תרבות ישראלי, אלא בתקופה הנוכחית של המחאה החברתית. העידן הנוכחי פוגש אותנו במצב רוח שמנפץ כל מה שדבק בו אבק כוכבים וניצוצות הג\'ט סט.
אחרי שנים של השתוות מאומצת למותגים בינ\"ל, אנחנו חוזרים למקורות, ואל על מדברת איתנו \'עברית\' גם בשניצלים ובפוזת השינה החיילית על החלון. במקום לנסות לנתק את חבל הטבור הישראלי שהוא לפעמים חונק ומבודד, מעדיפה אל על דווקא להאריך אותו ולמתוח אותו עד לנחיתה ביעד רחוק.
שניצל
עם זאת, חשוב להדגיש שהאסטרטגיה המחודשת לא מבטאת התרפקות נוסטלגית בבחינת חברת התעופה עליה גדלה המדיה. לא, נהפוך הוא: למרות שהשפה היא שפת \"לגדול בבית ישראלי\", מדובר בהשקה של חידוש.
דווקא הפוקוס על הרגלי עבר הוא זה שיצר את כלי העבודה האינטרנטי \"לטוס כמו שאתם אוהבים\", בעזרתו ניתן לבחור את הארוחה, מקום הישיבה ולבצע אקספרס צ\'ק אין כדי לדלג על התור. באופן הזה מצליחה אל על גם לפנות אלינו ממקום רלוונטי השמור לה במוח הציבור, וגם לצייד אותנו בממשק חדשני, ולמעשה כזה שבסופו של יום משתווה לסטנדרד בינ\"ל שמעניק לה יתרון תחרותי אמיתי.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(11):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.פרסומת מקסימה, חבל שירדו מהאוויר (ל"ת)ערן 12/2011/23הגב לתגובה זו0 0סגור
-
9.מעולם לא ראיתי את אלעד כל כך רציניjo 12/2011/21הגב לתגובה זו0 0שמנמן חמודסגור
-
נראה אם יהיה לך אומץ להגיד לו את זה בפנים... (ל"ת)oj 12/2011/25הגב לתגובה זו0 0סגור
-
8.לעומת מה שאל על עשו קודם העבודה הזו היא בקנהשושו-איסט-17 12/2011/19הגב לתגובה זו0 0מידה היסטורי. רק תזכרו בעמרי כספי...סגור
-
7.פרסומת לא מעניינתרוברטו ייצוג אומנים 12/2011/19הגב לתגובה זו0 0ממש כמו הכתבה הזוסגור
- טען עוד
-
6.ניתוח מענייןארז 12/2011/19הגב לתגובה זו0 0אבל אני חושב שאל על קצת מפספסתסגור
-
5.ניתוח מצויין וראיית עומקאסתי ג' 12/2011/18הגב לתגובה זו0 0כמו תמיד, מצליחה עטרה בילר, לצלול לעמוק התודעה של התרבות הפרטית והקולקטיבית, ולהאיר את עיננו, כי פרסומת היא עוד כלי יצירתי המייצג את התרבות ואת הלכי הנפש שלנו.סגור
-
4.קמפין מדהים וניתוח מאלף (ל"ת)רון 12/2011/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
3.איזה ניתוח!!!!!!!!!!!!!!!!!מני 12/2011/18הגב לתגובה זו0 0בסה"כ עדכנו מספר אופציות באתר הזמנות... למה לדפוק ניתוח כזה?! א. שגוי ב. מחורטת? בדיחה.סגור
-
2.Big like! (ל"ת)שחר 12/2011/18הגב לתגובה זו0 0סגור
-
1.אני בכלל חשבתי שמדובר בפרסומת לשניצליםנוסע מתמיד 12/2011/18הגב לתגובה זו0 0"אתה בוחר מה לאכול" וואלה הצחיקו אותי ,אתה מקסימום יכול לבחור בין עוף יבש לבשר עבש ..שניצל עסיסי כו בפרסומת יש רק בבית. לטוס כמו שאתה אוהב-נו אם אתה אוהב לשלם ביוקר,שרות גרוע,מושבים צפופים ואוכל מתחת לבינוני.אז תאהב את אלעל. מבחינתי זה קמפיין רע הן בביצוע שלו שממסמס את המסר,אולי זה בעצם טוב כי המסר עצמו לא אמין לחלוטין. אהה..אני משתדל לטוס בכל חברה מלבד אלעלסגור


