איך ליצור יתרון תחרותי ולמה זה חשוב?

יתרון תחרותי (Competitive edge) הוא מה שהופך את המוצר או השירות של החברה לבחירה המועדפת על פני מתחרים, כלומר מציעה ערך ייחודי ללקוח.
מערכת ice | 
ייתרון תחרותי עונה על הצורך המיוחד שהחברה דורשת שהמתחרים לא מספקים, לכן חיוני לראות את התוצר או השירותים מנקודת מבטו של הלקוח.
 
חברות מתחרות לרוב על ידי מתן הטבות דומות, אך יתרון תחרותי מדגיש את מה שהופך את ההצעה של חברה אחת למיוחדת או ייחודית במיוחד. זה יכול להיות בגלל עלויות ייצור נמוכות יותר שהופכות את המוצרים לזולים יותר (יתרון בעלות) או מהצעת משהו שנתפס כאיכותי יותר או שימושי יותר (יתרון בידול).
 
חשוב לא פחות הוא אופן שיווק המוצר ותדמית המותג, שיכולים להשפיע על בחירת הלקוח לא פחות מאיכות המוצר עצמו. גורמים אלה מניעים לקוחות להעדיף מוצר אחד על פני אחר, אפילו עם התכונות הטכניות דומות. עבור סטארטאפים, יתרון תחרותי ברור הוא קריטי למשיכת השקעות ולהבטחת הישרדות ארוכת טווח, תוך שימת דגש על הצורך לשרטט בצורה ברורה אסטרטגיה זו בתוכנית העסקית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה