קריירה ולימודים

נהגי האוטובוסים: קנס למי שיתלה דגל ישראל, האם מרב מיכאלי אשמה?

נהגי האוטובוסים התלוננו על כך שמי שתולה באוטובוס שלו דגל ישראל יספוג קנס של 2,500 שקל ומאשימים את שרת התרבות החדשה מרב מיכאלי, לטענת משרד התחבורה החוק התחיל בימי רגב וזו הסיבה האמיתית
אביחי דלאל |  9
אוטובוסים אילוסטרציה (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
הראפר והפעיל הציבורי הימני, יואב אליאסי הידוע בכינויו הצל עורר הבוקר (חמישי) סערה לאחר שפירסם הודעה שקיבל מאחד מנהגי האוטובוס שטען כי מי שיתלה דגל ישראל באוטובוס ייקנס בסכום של 2,500 שקל.
הצל כתב בפוסט בפייסבוק בצירוף עם תמונה של דגל ישראל באוטובוס והודעות לנהגים: "שלום הצל, אני נהג בדן. תוך יומיים מהשבעת הממשלה החדשה וכבר קיבלנו איום שמי שישים דגל ישראל באוטובוס יקנס ב 2500 ש"ח, אני לא יודע מה לחשוב ומה להגיד. רק תזכיר לי מי שרת התחבורה? ומה הכעיס את אמא שלה שתלו ביציאה של הפועל תל אביב.זהו אין מה להוסיף יאוש גדול".
בהמשך היום הצל העלה לרשתות החברתיות וידאו של נהג אוטובוס נוסף שעלה מברית המועצות ובדמעות פנה לשרת התחבורה החדשה לבטל את החוק. הצל צוטט את הנהג בפוסט: "עליתי מברית המועצות, שם קראו לי יהודי מלוכלך שירתתי שירות קרבי, משפחתי נספתה בשואה ובכיתי באושוויץ עטוף בדגל הזה. 30 שנה הדגל תלוי באוטובוס שלי ועכשיו תלשו לי אותו. זה הרגיש כאילו תלשו לי את הלב".
 
הסיפור עורר סערה, ארגון נהגי האוטובוסים בישראל מההסתדרות הלאומית שיחררו תגובה בנושא: "אוטובוס הוא סמל שלטוני וככזה ראוי וחובה שיהיה בו דגל ישראל כל עוד הוא לא מסתיר את שדה הראיה של הנהג. נהגי האוטובוסים נמצאים תמיד בחזית האירועים ודגל המדינה הוא חלק בלתי נפרד משליחותם ומסירותם בעבודתם למען אזרחי מדינת ישראל".
במשרד התחבורה הסבירו והתייחסו לסערה: "משרד התחבורה לא קונס בשום צורה ואופן את הנהגים אשר עוברים על ההנחיות אלא את מפעילות התחבורה הציבורית. הקנס המדובר ניתן בעת כהונת השרת רגב והרבה לפני כניסת השרה מיכאלי לתפקיד. באשר להנחיות הנהוגות למעלה מעשור, מטעמי בטיחות ושמירה על ביטחון הנהגים וכלל ציבור הנוסעים נקבעה הנחיה שאוסרת על הצבת כל פריט שהוא, לרבות דגלים, אשר עלולים לפגוע בשדה הראייה, להשתקף על השמשות, להסיט את תשומת הלב ולגרום לכל הסחה שהיא אשר תסכן את ביטחון הנהגים והנוסעים. דגל ישראל הוא הדגל של המדינה האהובה שלנו. צריך לשמור עליו. לא להפוך אותו לכלי לניגוח פוליטי ולא לתלות אותו באופן שעלול לסכן חיי אדם בתחבורה הציבורית של כולנו".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    צודקים
    אזרח 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כיום יש דגל אחר במדינה שנמצא בהרבה ערים גם בירושליםוגם חלק מחברי כנסת מניפים את הדגל דגל פלסטין הדגל החדש של המדינה
    סגור
  • 6.
    לכבוד הממשלמה המלחמה מתחילה (ל"ת)
    איחל 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    תגובות של אנשים שלא קראו את הכתבה
    עדה 06/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החוק נקבע לפני 10 שנים, יש בו הגיון כי הדגל הגדול עלול להשתקף בחלון הנהג ולהפריע את שדה הראיה של החוק, אני בטוחה שמרב מיכאלי עוד לא הספיקה תוך שבוע להכיר את כל החוקים. אז למה ישר לכעוס ולהשמיץ?
    סגור
  • 4.
    הכל היסטרי וקיצוני כאן, מה נהיה?
    יואב 06/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    להזכיר לכם איך היו נראים פעם החלונות של נהגי אוטובוסים, כמו חלון ראווה לנפשו של הנהג, משרד פרטי... תמונות משפחתיות, קמעות ודגלוני קבוצת הכדורגל שלו... שלא לומר שרשרות לשמחה ומזל. ניקו את תא הנהג והחלון, נהגים לובשים מדים (גם זה לא היה פעם) ולאט לאט אנשים יפסיקו לדבר עם הנהג וישאירו אותו לבצע את תפקידו,לנהוג, בצורה מקצועית. איפה הבעיה? סתם לצעוק
    סגור
  • 3.
    אף ישראלי לא נקנס על כך שמניף ותולה ברכבו דגל פלסטין
    גרגמל 06/2021/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם אסור לנו לצעוד בבירתנו ירושלים! סוף העולם!
    סגור
  • 2.
    העיקר להשמיץ ולא להבהיר שהקנס ניתן לפני שמיכאלי הפכה
    אחד 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    6 2
    בכלל לשרץ התחבורה. אה זו היתה רגב אה? אדון צל. לא הצליח לך . טיפש
    סגור
  • 1.
    אגד היא תאגיד תחבורה ציבורי ולא סמל של המדינה
    ניר 06/2021/17
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ודגל חולים על תורן בצורה מכובדת ולא משתמשים בו בתור ווילון
    סגור
  • היא תאגיד שחייה על כספי משלמי המיסים (ל"ת)
    אזרח 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אל תיפגע אבל אתה לא תגיד לאף אחד איך לתלות דגל.
    אברהם קרן 06/2021/18
    הגב לתגובה זו
    4 0
    (כל עוד הוא נתלה בצורה מכובדת).
    סגור