קריירה ולימודים

זו הסיבה שעיתונאים יוחרגו מאיסור הנסיעה למדינות אדומות

לאחר הדרישה שהעלה ארגון העיתונאים, קבעו משרדי הבריאות והמשפטים כי עיתונאים ואנשי תקשורת יוכלו להכנס למדינות האסורות, רק אם מדובר בטיסה לשם מילוי תפקידם
כפיר אדר | 
עיתונאיות ישראליות בדובאי
בעקבות דרישת ארגון העיתונאים, עיתונאים ועובדי תקשורת יוחרגו מאיסור הנסיעה למדינות אדומות, בכפוף לכך שהם נוסעים לצורך מילוי תפקידם, כך קבעו היום משרדי הבריאות והמשפטים.
לפני מספר ימים אחראית חופש העיתונות בארגון העיתונאים, ענת סרגוסטי, הופיעה בפני ועדת החוקה, שאמורה לאשר את הנהלים והסבירה את חשיבות חופש התנועה עבור עיתונאים, ואת העובדה שעיתונאים הם משרתי ציבור והחרגתם מאיסור נסיעה לחו״ל הוא אינטרס ציבורי. 
״חופש תנועה של עיתונאים הוא מרכיב מהותי ביכולתנו לעשות עבודה מקצועית ולשרת את האינטרס הציבורי ואת זכות הציבור לדעת״, ציינה סרגוסטי כנימוק לבקשה לאפשר לאנשי המקצוע את הכניסה למדינות האדומות.
היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עו״ד ד״ר מורן סבוראי ועו״ד אמיר בשה: ״משבר וירוס הקורונה אינו ׳מוציא לחופשה׳ את ערכיי הדמוקרטיה ושלטון החוק, אלא דווקא בימים אלה יש חשיבות רבה בשמירה וטיפוח של ערכים אלה, ושל שקיפות ציבורית וחופש הביטוי. אנו מברכים על כך משרדי הבריאות והמשפטים נעתרו לפנייתנו ועיתונאים יוחרגו מהוראות התקנות, כך שלא יצטרכו לעבור את ועדת החריגים״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה