קריירה ולימודים
התחבורה הציבורית בסכנה? סכסוך עבודה בשלוש חברות אוטובוסים
איגוד ועדי התחבורה ב"כוח לעובדים" הכריז על סכסוך עבודה בחברות אגד תעבורה, סופרבוס ודן בדרום. ועדי הנהגים מוחים על תנאי העסקתם ושכר הנהגים. יו"ר ועד העובדים בסופרבוס: "שרת התחבורה מצדיקה את הכאב שלנו, אבל בכדי להציל את הענף נדרשת הרבה יותר מאמפתיה"
איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים הכריז אמש (חמישי) על סכסוך עבודה בחברות אגד תעבורה, סופרבוס ודן בדרום. בעוד שבועיים יוכל האיגוד להשבית את תנועת האוטובוסים בערים נתניה, קווים מרכזיים בירושלים ועוטף ירושלים, אשקלון, עפולה טבריה שדרות, באר שבע ועוד. ועדי הנהגים מוחים על תנאי העסקתם ובראשם שכר הנהגים.
תם פרומוביץ, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים אמר כי: "לדאבוננו רק צעדי שביתה הובילו להעלאת שכר הנהגים. כך קרה כששבתנו ב-2015 וב- 2018 ומסתמן לצערנו שכך גם הפעם. החברות סובלות כבר כמה שנים ממחסור חמור בנהגים. נהגים בערים בהם פועלות החברות מעדיפים לשבת בבית ולא לחזור למקצוע ההזה, הגיע הזמן להתעורר ויפה שעה אחת קודם".
לאור סכסוך העבודה מול החברות קוראים באיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים למשרד התחבורה להתערב במשבר, אהרון שובש, יו"ר ועד העובדים בסופרבוס אמר: "שרת התחבורה מצדיקה את הכאב שלנו, אבל בכדי להציל את הענף נדרשת הרבה יותר מאמפתיה. נהגי האוטובוס הפכו לעובדי קבלן- מאבדים את הותק שצברנו בכל פעם שנכנס זכיין או ליתר דיוק קבלן חדש. מפעילים את התחבורה הציבורית אבל לא נחשבים עובדי ציבור. סופגים אלימות מצד נוסעים אך תיקי התקיפה נסגר מחוסר עניין לציבור משום שאין דין הנהג המותקף כדין הרופאה או העובד הסוציאלי. לנהגים נמאס להיות שק החבטות של הציבור! הגיע הזמן לשנות."
ברביעי האחרון הפגינו עשרות נהגים מן החברות השונות בירושלים. צעדי מחאה נוספים צפויים בשבועיים הקרובים. "אנו קוראים לארגוני העובדים האחרים, להצטרף אלינו למאבק משותף. להפגנות יש משמעות סמלית חשובה אך הן לא משנות מציאות. כפי שניתן לראות גם בימים אלה- רק השבתה גורמת למעסיקים ולמשרדי הממשלה לחפש פתרונות מעשיים" אמרו בארגון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(14):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
13.נהג ותיקנהג אגד 10/2021/10הגב לתגובה זו0 0כל הכבוד שוקל לעבור אליכם מההיסתדרות אתם לפחות מקדמים ונלחמים ההסתדרות 0 תוצאות 0 מאבק!!!סגור
-
12.שכר נהגיםיוסי 10/2021/10הגב לתגובה זו1 044 ש'ח זה שכר יפה מאוד ומשקף את ההעבודה נהגים לא רוצים לעבוד רוצים מנוחה אחרי כל נסיעה וזה לא כל כך מקובל אין הבדל בין עובד במפעל לבין נהג)מנסיון( מה שכן צריך לשפתר את הביטחון של הנהגסגור
-
קשקשן צמרתדעתן 10/2021/10הגב לתגובה זו0 0ברור שאתה לא מכיר ולא יודע כלום על עבודת הנהגים קשקשן צמרתסגור
-
11.נהג אוטובוס זה מקצועיוסי 10/2021/10הגב לתגובה זו2 0הגיע זמן לשנות את חוק קודם כל משכורת הגיונית ולא לעבוד 12 שעות בכאילו בעצם אתה עובד 17 שעות הפסקות אין מספיק שירותים אין בכל מקום חושבים נהגים הם פראיירים לא יכל להיות נהג אוטובוס יקבל משכורת פחות משמגיע לומדים חצי דנה וזה לא מקצוע לשנות את חוק ולעלות משכורת גבוהסגור
-
10.יופידוד 10/2021/09הגב לתגובה זו2 0תזדיינו בתחתסגור
- טען עוד
-
9.הנהגים צודקיםאן 10/2021/09הגב לתגובה זו2 0וראויים לשכר הוגן ותנאים הוגנים, אבל גם להדרכה מקצועית כולל שינוי ביחסם לנוסעים. הם משרתים את ציבור הנוסעים ונוהגים בנוסעים כאילו הם אןיבים שלהםסגור
-
8.כח לעובדים זורעת חולשה בקרב העובדיםתחברו כבר להסתדרות 10/2021/09הגב לתגובה זו1 1כוחנו באחדותנו זו לא סיסמה, זאת עובדת חיים כואבתסגור
-
7.נצלנותנהג אוטובוס 10/2021/09הגב לתגובה זו7 0מאז פרצה הקורונה החברות מנצלות את הנהגים בסידורי עבודה צפופים עד כדי אבסורד ממש. כל זה על מנת להרוויח יותר נסיעות על כל נהג. כי לפי המכרז מקבלים ממשרד התחבורה כסף לפי ק"מ. במיוחד חברת קווים.ממש הורגים טת הנהגיםסגור
-
6.עבדות מודרניתשי 10/2021/09הגב לתגובה זו1 5המדינה פועלת באותה דרך בכל נושא,מכרז כל כמה שנים וכך יקבלו מחיר שמגלם שכר מינימום כל פעם בלי תשלום פרמיה לוותק,כך עושים בנקיון אחזקה ועכשיו גם תחבורה ציבורית,נהגי אוטובוס ירוויחו שכר מינימום לעולמים ויעבירו אותם מחברה לחבהרה בכל מכרז חדשסגור
-
5.לא מיישמים את תקנה 168עו"ד תעבורה 10/2021/09הגב לתגובה זו7 0ברוב החברות עוברים על החוק. נהג חייב לקבל בכל 4 שעות חצי שעה הפסקה רצופה. במשמרת שאורכה מעל 9 שעות ההפסקה השנייה חייבת להיות בת שעה רצופה.סגור
-
4.ההסתדרות מכרה אותנו כל נהג כבר יודעשלומי 10/2021/09הגב לתגובה זו4 1גוף שצריך להגן על העובדים עושה בדיוק הפוך משוחדיםסגור
-
3.נושאים לדיוןגל 10/2021/08הגב לתגובה זו4 01. שכר הנהגים לא מספק ביחס למאמץ ולאחריות הנדרשת מהם 2. תנאי המנוחה של הנהגים לא ראויים החל משירותים לא הולמים, העדר מינימום של תנאים כמו שתיה קרה וחמה לנהגים במהלך ההפסקות 3. אוטובוסים בתחזוקה גרועה והנהגים צריכים להתמודד 4. אלימות מצד נוסעים ללא מענה מתאים 5. השתלטות הקורקינטים והאופניים החשמליים על נתיבי התחבורה הציבורית והעדר אכיפה או מתן אפשרות לנהוג בביטחהסגור
-
2.הם צודקיםגימלאי צהל 10/2021/08הגב לתגובה זו1 0ארגון כח לעובדים נראה לנו שיש לו באמת כח יותר מהסתדרות למשל ברמת גן ישנם עמותות עירוניות והעובדים דם סובלים ההסתדרות מחוברת לגורמים עירונים אולי כח לעובדים יוכלו להכנס שם.סגור
-
1.זרזירפהים 10/2021/08הגב לתגובה זו2 1אני נהג באגד .צריך להכיר בנהגות כמקצוע.עברתי אלימות מצד הנוסעים.אם זה יקרה לי עוד הפעם זה יגמר אחרת בצורה קשה מאודסגור


