קריירה ולימודים

איך לעשות כסף מהאינסטגרם שלכם?

מעוניינים לקדם מותג, לשווק מוצר או להפוך את עצמכם לאושייה? הכנו לכם מדריך קצר לניצול חשבון האינסטגרם שלכם לצרכים עסקיים בצורה הטובה ביותר

מערכת ice | 
איך לעשות כסף מהאינסטגרם שלכם? (צילום pexels, Pixabay)
האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות הפכו מזמן לכיכר העיר ששם אנשים נמצאים, שם קונים ומוכרים, שם מתפרסמים ובשורה תחתונה שם עושים כסף. 
למה לפרסם באינסטגרם?
האינסטגרם היא הרשת החברתית השלישית הנפוצה בישראל (אחרי ווטסאפ ופייסבוק) וכמו שאר הרשתות החברתיות.
 
כולם מקדמים את עצמם דרך האינסטגרם, החל מפוליטיקאים, חנויות, מסעדות, אמנים ואושיות רשת, מהסיבה שהוא מאפשר לפוסטים שלכם להופיע בפני קהל יעד ענק ופוטנציאלי (שבקידום ממומן אפשר להגדיר מראש לפי מיקום, גיל, תחומי עניין)
רוב קהל היעד באינסטגרם הוא בין הגילאים 18-32, ורובן נשים. לכן הפלטפורמה מתאימה בעיקר לעסקים שפונים לקהל יעד הזה. כל צופה בפוסט וסטורי הוא לקוח/ה פוטנציאלי/ת שלכם.
5 דרכים להצלחה שיווקית באינסטגרם:
1. קידום ממומן באינסטגרם
האינסטגרם מנהל מערכת מיוחדת לדפים עסקיים הנקראת business.instagram.com, שם תוכלו לקדם פוסטים וסטוריז באופן ממומן לקהל יעד מוגדר מראש. 
שנית, קידום אישיות או מוצר עובד יותר טוב דרך דף שמטרתו מוגדרת, ולא דרך פרופיל אישי. אם מישהו מעוניין במוצר, סביר להניח שלא מעניינות אותו התמונות המשפחתיות שלכם, ולכן פחות סביר שיעקוב אחריכם בדף האישי.
 
2. להשקיע מחשבה בפרופיל והביו שלכם
ברגע שעוקב פוטנציאלי נתקל בפוסט שלכם ונכנס לפרופיל, תוך שניות הוא אמור לקבל את ההחלטה אם לעקוב אחריכם או להמשיך הלאה, והפרופיל שלכם זה המקום שאמור לשכנע אותו ללחוץ על כפתור ה"Following".
תמונת פרופיל באינסטה זה לא משהו שמחליפים כל יום לכן השתדלו להשקיע בתמונת פרופיל מעוצבת, צבעונית ובאיכות גבוהה. 
בביו שלכם השתדלו לעניין אך לא לחפור יותר מידי, אם אתם רוצים שיראו אתכם כמעניינים כתבו משפט או ציטוט מקורי שלא רואים אצל כולם, אם יש לכם עסק תוכלו לכתוב שם סלוגן קצר וקולע, ומתחתיו את הטלפון של העסק/ קישור לאתר/ פרופיל הפייסבוק של העסק.
3. עודדו מעורבות של העוקבים
תנו לעוקבים שלכם הרגשה שאתם תמיד שם ולא רק כשאתם מפרסמים. כלומר תענו להם (ולא אחרי יום), תנו להם לייק ותגובה חזרה.
משהו שתמיד עוזר לפרסום הוא תחרות/אתגר שבו אתם מפעילים את העוקבים שלכם וגורמים להם להתעניין ולהיות מאותגרים, והם גם נהנים וגם מתייגים אתכם בסטורי לעוקבים שלהם.
4. היו עקביים והכינו אסטרטגיית פעילות
השתדלו להעלות פוסט וסטורי לפחות פעם ביום. ואם לא אז לפחות בצורה עקבית. לדוגמא כמה ימים בלי פוסט ואז ביום אחד 3 פוסטים זה מאולץ ומוזר למראה.
לגבי סטורי, השתדלו שכל הזמן יהיה באוויר לפחות אחד כך שבכל רגע עוקב פוטנציאלי שיבוא לבקר בפרופיל שלכם יראה את העיגול מסביב לפרופיל שלכם, יבין שאתם חיים וירצה לראות את הפעילות שלכם.
כלי שהאינסטגרם מציע לכם הוא ה- Insight שאליו תוכלו להיכנס דרך הפרופיל שלכם או דרך ההגדרות, ושם תראו את הסטטיסטיקות של העוקבים שלכם כמו באיזה שעה הכי הרבה אנשים צופים בפוסטים שלכם ולפי זה תדעו מה להעלות ומתי.
לדוגמא, אם אתם פונים לקהל דתי/חרדי תכינו כבר בשישי פוסט מעניין שתוכלו להעלות ישר עם צאת השבת שכולם יפתחו את האינסטה.
5. תהיו חלק מהאינסטה
גם אינסטגרם עצמם הם עסק והם דואגים להתחדש בפיצ'רים ואפשרויות מתקדמות. השתמשו בחכמה בכל הכלים שהם מציעים לכם  - סרטונים, סטוריז, פיצ'רים, האשטגים ועוד ועוד 
עוד דבר שנהוג באינסטגרם זה שיתופי פעולה עסקיים. השתדלו להתיידד עם סלבס, אושיות או עסקים אחרים שתוכלו לשתף איתם פעולה בכל מיני דרכים שיעזרו לשניכם.
אם טרנד כלשהו פתאום שוטף את האינסטה או שיצא פילטר חדש, כדאי לקפוץ על ההזדמנות ולתת גם את הזווית שלכם לעניין, ורצוי שהיא תהיה מקורית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה