כסף וצרכנות

איך עושים כסף דרך חשבון הפייסבוק שלכם?

מעוניינים לקדם מותג, לשווק מוצר או להפוך את עצמכם לאושייה? הכנו לכם מדריך קצר לניצול חשבון הפייסבוק שלכם לצרכים עסקיים בצורה הטובה ביותר

מערכת ice | 
איך לעשות כסף מהפייסבוק שלכם? (צילום Pixabay)
האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות הפכו מזמן לכיכר העיר ששם קורים הדברים. שם קונים ומוכרים, שם מתפרסמים ובשורה תחתונה שם עושים כסף. 
למה דווקא בפייסבוק?
הפייסבוק היא הרשת החברתית השניה הנפוצה בישראל כ- 6 מיליון משתמשים רשומים בישראל שהם כ- 75% מכלל האוכלוסייה בארץ, משתמש ממוצע בפייסבוק נכנס לרשת 8 פעמים ביום וזמן השהייה הממוצע שלו שם הוא כ-20 דקות.
כולם מקדמים את עצמם דרך הפייסבוק, החל מפוליטיקאים, חנויות, מסעדות, אמנים ואושיות רשת, מהסיבה שהוא מאפשר לפוסטים שלכם להופיע בפני קהל יעד ענק ופוטנציאלי (שבקידום ממומן אפשר להגדיר מראש לפי מיקום, גיל, תחומי עניין). לכן הפלטפורמה מתאימה בעיקר לעסקים שפונים לקהלי יעד ספציפיים, וכל צופה בפוסט הוא לקוח פוטנציאלי שלכם.
5 דרכים להצלחה שיווקית בפייסבוק:
1. פתיחת דף עסקי
ראשית, קידום אישיות או מוצר עובד יותר טוב דרך דף שמטרתו מוגדרת ולא דרך פרופיל אישי. אם מישהו מעוניין במוצר, סביר להניח שלא מעניינות אותו התמונות המשפחתיות שלכם, ולכן פחות סביר שיעקוב אחריכם בדף האישי.
שנית, הפייסבוק מנהל מערכת מיוחדת לדפים עסקיים הנקראת   business.facebook.com, שם תוכלו לקדם פוסטים באופן ממומן לקהל יעד מוגדר מראש. 
 
2. ניהול הפוסטים
הדרך הפשוטה ביותר, היא להשתמש בכלי הרגיל שפייסבוק נותן לכל משתמש סטנדרטי: פוסטים. 
אך בכלי הזה צריך גם לדעת איך להשתמש. חשוב להעלות פוסטים בתדירות קבועה, (לפחות פעם ביום) או לכל הפחות בזמנים סבירים. לדוגמא, 3 ימים בלי פוסט ואז ביום אחד 2 פוסטים זה לא ניהול חכם של הדף שלכם.
שנית, תשתדלו לצרף לכל פוסט תמונה, הרבה יותר ישימו לב אליו. מידי פעם טוב לעשות סרטון שיראה כמה אתם מגניבים/מצחיקים/כריזמטיים.
כמובן שאם אתם רוצים למשוך לקוחות בעזרת מבצעים או הגרלות, פרסמו אותם בענק בפייסבוק, נצלו עד הסוף את אותו מבצע לשיווק שלכם.
3. כניסה לקבוצות
הקבוצות בפייסבוק הפכו להיות כלי מאוד חזק לשיווק ופרסום, מהסיבה שמי שנמצא בקבוצה הוא חלק מקהילה גדולה וכל פוסט שלו יכול להגיע לקהל הרבה יותר גדול וכמובן רלוונטי יותר. 
אז כדי להגדיל את קהל החברים והעוקבים כדאי להצטרף למקום הזה שבאמת שמים לב אליכם. יש קבוצות מכל הסוגים והנישות שתוכלו למצוא והתפרסם דרכם בתחום שאתם מעוניינים
שימו לב לחוקים ומדיניות של קבוצות, יש קבוצות ייעודיות שמאפשרות פרסום ושיווק, ויש קבוצות שאוסרות את זה, ואם תפרו את הכללים כנראה שיסירו אתכם מהקבוצה
אם אין קבוצה הקשורה לתחום השיווק שלכם תוכלו לפתוח אחת כזאת בעצמכם וליצור קהילה ברשת.
4. שימוש ב- MarketPlace
עוד פלטפורמה שפייסבוק ייסד היא ה- MarketPlace שניתן למכור בו מה שאתם רוצים. השימוש בפלטפורמה הזו הוא בחינם, ותוכלו גם לפרסם שם פוסטים מהפרופיל שלכם עם תמונות ופרטי מוצרים, וגם לקדם אותם בתשלום.
אפשרות נוספת היא גם לעשות להפך, להעלות מכירה ב- MarketPlace בתוךר פוסט אצלכם בדף העסקי עם פרטי המכירה
5. שותפות עסקית
דבר שנהוג אצל אושיות רשת זה שיתופי פעולה עסקיים. השתדלו להתיידד עם סלבס, אושיות או עסקים אחרים שתוכלו לשתף איתם פעולה בכל מיני דרכים שיעזרו לשניכם.
אם טרנד כלשהו פתאום שוטף את הרשת או שראיתם פוסט ויראלי שתוכלו לרכב עליו תגובה, כדאי לקפוץ על ההזדמנות ולתת גם את הזווית שלכם לעניין, ורצוי שהיא תהיה מקורית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה