קריירה ולימודים

ההסתדרות פנתה לשרי הביטחון והאוצר בעקבות המשבר ב"עשות"

 הנהלת המפעל הביטחוני מאשקלון מתכוונת למכור את השליטה בו לקרן פימי ללא שיתוף ההסתדרות והעובדים, מה שמעמיד בסכנה את המשך העסקתם. "המפעל אינו גוף המועבר מיד ליד על מנת להשיא רווחים לבעלי המניות על גב העובדים", ציין יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון רמי גואטה במכתב לשרים
מערכת ice | 
ההסתדרות (צילום ויקיפדיה)
"אסור לאשר כל הליך של מכירת מפעל עשות, מבלי שעובדי המפעל יהיו חלק ממנו", כך במכתב שהעביר היום (שני) יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון רמי גואטה לשר הביטחון בני גנץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן.
חברת עשות אשקלון עוסקת זה שנים רבות בפיתוח, ייצור ושיווק חלקים וחלפים בתחום הצבאי, בין היתר לכלי רכב משוריינים. עשות פעילה גם בתחום האזרחי והיא מייצרת ומשווקת ממסרות, מערכות הינע למטוסים ולמנועים, רכבי שטח ואף ציוד בנייה.
לאחרונה נודע על כוונת המחזיקה בעשות, חברת אלביט, למכור את המפעל לקרן פימי, וזאת מאחורי גבם של העובדים, ועד העובדים וההסתדרות. זאת, מבלי להבטיח את זכויותיהם ואת עתידם התעסוקתי של 400 העובדים במפעל, ובניגוד מוחלט ליחסי העבודה המקובלים במשק. 
במכתב שהעביר גואטה לשרים הוא מבקש את התערבותם המיידית בעניין, שישפיע ישירות על העובדים במפעל המהווה עוגן חשוב למאות משפחות שמתפרנסות ממנו. "המפעל אינו גוף המועבר מיד ליד על מנת להשיא רווחים לבעלי המניות על גבם של העובדים. עשות הינו מפעל מצליח ורווחי [...] ואנחנו לא רואים כל סיבה להעמיד כעת את החברה למכירה ולסכן את עתיד העובדים. כבר לפני מספר שבועות, ובעת שעלה חשד כי מנוהל מו"מ למכירת החברה, שיגרנו דרישה להנהלת החברה לעצור כל מהלך מתוכנן של מכירה ולהתמקד בפיתוח ושגשוג המפעל, כל זאת בגיבוי מלא של ועד עובדי המפעל וארגוני העובדים בתע"ש, שהצטרפו גם הם למאבקם של עובדי עשות", ציין גואטה.
למרות האמור לעיל, לא נרשמה כל התקדמות במגעים עם העובדים, ולפיכך נאלצה ההסתדרות להכריז לאחרונה על סכסוך עבודה במפעל עשות לאור התנהלות ההנהלה. "מפעל עשות יקר לנו מאוד", סיכם גואטה במכתבו, "יש כאן עובדים שהמפעל הזה הוא מפעל החיים שלהם. עובדים שנתנו למפעל הזה את השנים הטובות בחייהם, שהגיעו לעבודה בזמן שטילים התפוצצו מעל ראשיהם, שסיכנו את חייהם כדי לספק לצה"ל ולמדינת ישראל את הדרוש לביטחון המדינה. אנו מצפים מהנהלת החברה שתציג את ההתחייבויות שדרשנו לביטחון תעסוקתי ולהמשך השקעה במפעל, הן מהנהלת אלביט והן מהנהלת קרן פימי (הרוכשת המיועדת) על מנת להיכנס למשא ומתן עמם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה