קריירה ולימודים

התאגיד בהלם: איומים, השפלות ועובדים שנוטלים כדורים נגד דיכאון

ועד עובדי התאגיד שיגר מכתב לעובדים שחשף ממצאי שאלון עובדים מדאיגים במיוחד: החמרה במצב הבריאותי, השפלות, איומים וכדורים נגד דיכאון וחרדה. התאגיד: "ההנהלה מתחייבת להפוך את הארגון לחברת מופת"
אביחי דלאל |  6
כאן תאגיד השידור (צילום ויקיפדיה, freepik, pexels)
ועד עובדי תאגיד השידור הציבורי "כאן" שיגר היום (שלישי) מכתב לעובדים עם תגובה להחלטת מועצת התאגיד לאחר סדרת דיונים ארוכה בעקבות ועדת פרוקצ'ה, בעקבות טענות העובדים על כך שהם מרגישים מרומים מממצאי הוועדה. יחד עם זאת, נחשף שאלון עובדים שחושף ממצאים מדאיגים.
במייל שנשלח לעובדים נכתב על פתיחת תכנית "מחוברים לעובדים" שנפתח ביולי האחרון עם תכנית הרצאות, ההרצאה הראשונה עסקה בהתעמרות בעבודה ואחרי הופצו שאלונים לבחינת סביבת העבודה בתאגיד וההיענות להם הייתה גבוהה מאוד לפי מה שנכתב בהודעת הוועד. 250 עובדים מילאו את השאלון בנוגע להתעמרות וסביבת עבודה בתאגיד.
ממצאי השאלון עליו ענו לפני מספר חודשים עובדי התאגיד: 
"הממצאים חשפו את מה שרבים מכם חווים באופן אישי ומחזקים את האמור בדו"ח של ועדת פרוקצ'ה" נכתב בהודעה הוועד ופירטו תיאורים של העובדים להחמרה במצבם הבריאותי "עובדים תיארו תופעות כגון: רעידות בידיים, לחצים בחזה, התקפי חרדה, דיכאון, שימוש בתרופות בריאות הנפש, אובדן ערך עצמי, חוסר רצון לחיות, לחץ דם גבוה, התמוטטות עצבים, אובדן תאבון מוחלט".
בהמשך המכתב, ועד עובדי התאגיד הביע תמיהה. לדבריהם, ממצאי וועדת הבדיקה לא הגיעו למסקנות לגבי מיצוי הדין עם הפוגעים, ולא נתנו טיפול קונקרטי לפגיעה בעובדים. כמו כן, לא הייתה התייחסות מספקת לאחריות של משאבי אנוש כמי שאמור להגן על העובדים מפני התעמרות, הטרדות  מיניות והתנהלות פוגענית.
"קראנו את החלטות מועצת התאגיד שהחליטה לאמץ את רוב ההמלצות של וועדת פרוקצ'ה וקבעה לוח זמנים להגשת תוכניות עבודה לשיפור יחסי העבודה, אך נדמה שההחלטות אלה אין בהן כדי לחולל את השינוי, להגן על העובדים ועל נפשם הפגועה, ואין בהן מסקנות אישיות כלפי מנהלים שכבר פגעו בעובדים וגרמו נזקים. מרגע שהופצו מסקנות המועצה, אנו מקבלים פניות רבות מעובדים אשר חשים מרומים ומצרים על כך שניגשו לוועדת פרוקצ'ה בהמלצת המועצה והולכו שולל" נשלח בכתב.
 
אתמול,  מועצת תאגיד השידור הישראלי פירסמה את החלטותיה לאחר שערכה סידרה של דיונים שעסקו בדו"ח הוועדה הציבורית לעניין יחסי עבודה בתאגיד שמונתה באוגוסט האחרון.  עיקרי ההחלטות: גיבוש קוד אתי בתחום יחסי העבודה ותוכנית מקיפה, מפורטת לתיקון התרבות הארגונית ויחסי העבודה, קביעת מנגנון ברור בנוגע לטיפול בתלונות על הטרדה מינית והקמת ועדת משנה בראשות יו"ר התאגיד שתבחן ותגבש מתווה בנוגע לשאר ההמלצות. 
בסיום המכתב לעובדים נכתב כי: "ועד העובדים מצפה להחלטות נחרצות שיתנו מענה הולם לעובדים שנפגעו וחשים כי עובדים בסביבת עבודה אלימה ונקיטת צעדים משמעותיים כנגד הפוגעים,  ובכך להפוך את תאגיד השידור למקום ששואף למצוינות ומהווה סביבת עבודה בריאה, בטוחה ונעימה לעובדיו".
תגובת הנהלת כאן לדו"ח פורקצ'ה והחלטות המועצה בעקבותיו: "ההנהלה מתחייבת להפוך את הארגון לחברת מופת,  לא רק בתוכן, בשיווק, במיתוג ובניהול התקציב,  אלא גם ביחסי העבודה. נתקן את כל אשר צריך".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כאן 11 סמל לעבדות המודרנית
    מכיר מבפנים 01/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה
    סגור
  • 4.
    ביב שופכין שמאלני, מליארד שח בשנה מהכיס שלנו (ל"ת)
    Dd 01/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    ולחשוב שעל הרבה פחות חיסלו את הרשות ופיטרו 1800 עתונאים (ל"ת)
    בושה 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • 2.
    איפה שעובדים שמאלנים יש נוירוזה?
    בבה בובה 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 5
    לקרוא את התשובות לשאלון ולחשוב מעניין מי הפאקינג עובדים המפונקים האלה? נראה אותם עובדים באמת בעבודת סטרס? אובדנות? כדורים פסיכיאטרים? מי ישמע הם עובדים בקן הקוקיה או מחנה ריכוז חלילה.אני מהמר ש 95 אחוז הם שמאלנים בכיינים שחשיםש " משפילים" אותם עלק. איך בדיוק? על ארבע עם שוט והמנהל זועק יאללה לעבודה? חדלי אישים היו לפני הפירוק גם. דפקו שעון נוכחות והחכו לצלם חתונה. פרזיטים. לפרק לפרק לפרק
    סגור
  • 1.
    כח אדם לא איכותי בהנהלה
    חן 01/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 2
    שמגייס כח אדם עם מוטיבציה גבוהה בשכר זעום,ועוד מתעמר בו בדרך קבע. אז התוכן טוב אבל זה מחברות ההפקות. הניהול זוועה. בהנהלה אנשים לא טובים כפשוטו.
    סגור
  • הדג מסריח מהראש (ל"ת)
    טבח 01/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור