קריירה ולימודים

יפה בן דוד מפריעה למהפכת החינוך ההכרחית

הסתדרות המורים ברשות המזכ"לית בן דוד מלמדת את כל המדינה שיעור חשוב: אי אפשר לתת יותר אמון במערכת החינוך הממסדית. אין ספק שבמערכת החינוך בישראל מוכרחה להתחולל מהפכה, אך המזכ"לית למעשה מפריעה לה להתרחש | החוג לתקשורת

אלעד ליפשיץ |  3
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
אז מה בעצם סדר היום של יפה בן דוד? אולי ככה כדי להתחיל את היום כמו שצריך, היא יושבת למשל לאכול ארוחת בוקר מזינה, ביצה וסלט, נעים לחיך, טעים, מה רע. ייתכן שבכלל היא משלבת עם איזושהי פעילות גופנית נחמדה, עולם אופטימי סך הכל, עוד יום מצוין לעשות בו שרירים.
 
האם בן דוד חושבת על הילדים שעה שהיא נוגסת בחביתת הבוקר שלה? נדמה כי בן דוד הפכה קהת חושים כלפי ילדים. אם לדבר בשפה פחות פדגוגית, אז הרי שמזכ"לית הסתדרות המורים לא רואה ילדים מחצי מטר. כל מה שהיא רואה זה מספרים. בן דוד איבדה את היכולת להיות רגישה כלפי נפש של ילד. היא כל כך תקועה בלופ עם המאבק של עצמה, שאין לה כבר שום רגישות אחרת. נפש של ילד זה כנראה בלבול מוח של חלשים.
מה שבן דוד ושאר המורים העומדים מאחוריה לא משכילים להבין זה את העובדה שהם שונים: אם מפעל טקסטיל שובת – אז אין טקסטיל, ואם חברת טיסות שובתת – אין טיסות, אבל אם המורים שובתים – ילדים קטנים נפגעים. הם חווים שיברון לב, ביטול אירועי סיום, מהפכים מהלילה לבוקר. טיסות שמתבטלות בשביתה, ימריאו מחר או מחרתיים, או בעוד שבוע. ילד שנפשו נשרטה, ובכן, אי אפשר לתקן זאת מחרתיים.
 
בימים אלה הסתדרות המורים ברשות המזכ"לית בן דוד מלמדת שיעור חשוב את כל המדינה: אי אפשר לתת יותר אמון במערכת החינוך הממסדית של ישראל. אם המאבקים מתבצעים על גב ההורים, אם הילדים הם כלי משחק של המזכ"לית מול האוצר, אז זוהי המסקנה הברורה: לא ניתן יותר לתת אמון במערכת. והנה מה שצריך ללמוד מהשיעור הזה: יש להקים מערך חינוך פרטי חלופי.
מורים יתוגמלו בשכר גבוה יותר במערך חלופי שכזה. ניתן להחליט כי שכרו של מורה יהיה ב-40 אחוז גבוה יותר מהשכר הממוצע בישראל. מנגד, יש לוודא כי המורים אכן יצטיינו ויהיו ראויים לשכר שכזה: יש ליעל את עבודתם, להדיח את מי שאיננו עומד בקריטריונים של מצוינות, ובנוסף, יש להביא לכך שיום העבודה של מורה יסתיים בשעות אחר הצהריים, וכמו כן החופשים יקוצרו ויותאמו למספר ימי החופש במגזר הפרטי במשק. זה הכל. על ההוראה להפוך לזירה מקצוענית המותאמת לתקופה הנוכחית. זה לא לימודי היסטוריה, אלה לימודי עתידנות.
 
המזכ"לית בן דוד לא יכולה להוביל מהלך כזה. היא לא מתאימה. היא דמות עסקנית הדוגלת בשיטות כוחניות וארכאיות. בן דוד מאמינה בשביתות של עובדים משל היא מנהלת כורי פחם במאות הקודמות. המזכ"לית למעשה מפריעה למהפכת החינוך הנדרשת להתרחש ולא נותנת לשיעור העצום הזה להתקיים. המזכ"לית צריכה לצאת מהכיתה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חשוב להדגיש
    סבתא 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה מבצעת את תפקידה כראוי, היא מובילה מהלך לתגמול הולם למורים שרובם, אגב, משקיעים מעל ומעבר לנדרש בהסכם השכר, לכך היא נבחרה, בטוחה שהיא עוד תעשה מהפך.. תפקידו של משרד החינוך לדאוג לפדגוגיה.
    סגור
  • 2.
    כמה שילמו לכם על הכתבה?
    ממ 06/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמה שילמו לכם על הכתבה?
    סגור
  • 1.
    בולדוג בן דוד
    ח״ן 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בן דוד מפריעה - נ ק ו ד ה ! פגר שעושה קולות כדי שיחשבו שהיא עוד חיה - רק שריר השביתה פועל אצלה- משותקת מהמוח עד הרגליים - אין עם מי לדבר - רק נזק!
    סגור