קריירה ולימודים

יפה בן דוד גיבורה על ילדים, הכוחניות שלה פוגמת בחינוך

הסתבכנו עם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, נחת זרועה מורגשת היטב ואסור לעשות איתה עסקים. היא עדיין תקועה בשנות ה-80 ולא מנהלת דיאלוג אמיתי, אלא מונופול חינוכי. התנהלות אלימה וכוחנית על גבם של הילדים שלא מתאימה לזירת החינוך
אלעד ליפשיץ |  5
יפה בן דוד (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
יפה בן דוד מסתערת. הסתבכנו איתה, עכשיו היא תראה לכולנו מה זה. עוד הודעה שמתחילה ב"הורים יקרים", ועוד אחת ועוד. נחת זרועה של בן דוד מורגשת היטב. ביד האחת שליחיה כותבים הודעות שביתה שמתחילות ב"הורים יקרים", וביד השנייה הם מפוצצים את ההורים באגרופים. איך לומר, הסתדרות המורים עפה כמו פרפר ועוקצת כמו דבורה.
אסור לעשות עסקים עם יפה בן דוד. שתשבות כמה שהיא רוצה, עד שבית המשפט יחשוב מחדש ולא יאשר יותר את ההשתלחות האלימה הזו. היא אולי מזכ"לית הסתדרות המורים, אבל לא צריך לספור אותה יותר. בן דוד מקבלת יותר מדי תשומת לב יחסית למישהי שעוסקת, רגע, ובעצם, במה באמת בן דוד עוסקת? מהי תרומתה לחינוך בישראל? נדמה שכרגע היא גיבורה בעיקר על ילדים.
 
אנשים בדרגים שמקבילים לבן דוד בעולם העסקים – מנכ"לים או סמנכ"לים – נדרשים כיום למעוף במשרותיהם. מי שלא יצירתי, מוצא עצמו ללא עבודה. מי שלא מגייס פתרונות מחוץ לקופסא, הולך הביתה.
מהו בעצם המעוף של בן דוד? באילו שיטות חדשניות ומפרות היא נוקטת כדי להעלות את שכר המורים ולהשביח את החינוך בישראל? איזה דיאלוג היא מנהלת? כיצד היא מנסה לעודד שיח? נדמה כי בן דוד תגחך למשמע הרעיונות הללו, דיאלוג-שמיאלוג. בן דוד מיושנת. היא דוגלת בשביתות. המזכ"לית תקועה בשנות ה-80 של המאה הקודמת. אולד-סקול.
 
במדינה עם חזון, מישהו היה סולל כבר כביש עוקף בן דוד ומקים מערכת חינוך חליפית. מורים היו עובדים יותר שעות ויותר ימים, ומתוגמלים בשכר גבוה. עם רעיונות מחוץ לקופסא, ניתן להקים מערך חינוך חליפי ומתגמל, אבל בישראל, תחזיקו חזק, כמה מפתיע, אין כרגע חזון כזה. בן דוד מנהלת מונופול חינוכי, ומבצעת מהלכים בחוסר חמלה כלפי ילדים.   
עם האלימות והכוחנות הזו אי אפשר להשלים. ילדים לא צריכים לחשוש בימים אלה מהאפשרות של ביטול מסיבות הסיום שלהם. רמת החרדות שמעוררת בן דוד הופכת אותה לבלתי מתאימה לזירת החינוך. אסור לה להתעסק עם תחום שקשור בלימודים. שתצא אולי קצת לעולם העסקים, למגזר הפרטי, שתלמד במהרה שכסף לא צומח ככה סתם משרירים. זה יהיה עבורה בית ספר מצוין, אוניברסיטה של החיים.  
 
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    תביעה כנגד המוציא שם רע
    דניאל 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יפה היקרה. זכותך המלאה לתבוע אותם על הוצאת דיבה ולשון הרע.. וכן ראוי שכך תעשי.. זה ילמד אותם לסגור את הפה. בהצלחה
    סגור
  • 4.
    כבר נימאס מהמורים ומתלונותיהם
    רות 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מי שלא טוב לו שימצא מקצוע אחר..... כמה אפשר? הם עובדים 8 חודשים בשנה כלומר גם מי שבמישרה מלאה , אין דבר כזה מורה שמלמד 9 שעות 5 ימים בשבוע, עובד בעצם 3/4 מישרה. אבל ברצינות זה כבר סיפור אחר.... מורים טובים ומצליחים נותנים שעורים פרטיים ואז שכרם מעל 20,000 שח בחודש
    סגור
  • 3.
    בן דוד
    רם 07/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יפה כהורה שאיכפת לו מההשכלה של הילדים שלו יפה תמשיכי אל תעצרי.ככה יגיעו מורים טובים למערכת ולא
    סגור
  • 2.
    כאילו בכנסת יושבים אנשים טובים ואיכותיים
    שלומי 06/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם אנשים כאלה שיושבים בכנסת, למה אתם מצפים? יושבים כל מיני ערסים שמקללים ומגדפים, האם איתם אפשר לשבת ולדבר? מה אתם רוצים מיפה בן דוד? אם אני בעבודה ילך לעובד ערבי שעובד איתנו בחברה ויקרא לו מחבל, האם זה יעבור בשתיקה? האם אני ארגיש טוב עם עצמי שאמרתי את זה? והנה, דבר בדיוק כמו זה קורה אצלנו בכנסת. תגידו לי, עם מי אפשר לדבר?
    סגור
  • 1.
    תפסיק לכתוב
    מישהו 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בלי נימוקים בלי נתונים כל אחד מביע דעה
    סגור