דיגיטל וטק

קבוצות הוואטסאפ יוגדלו ל-512 משתתפים: כך יושפע גורל העיתונאים

פייסבוק תאפשר הגדלת קבוצות וואטסאפ ל-512 משתתפים במקום 256. כך זה ישפיע על גורלם של עיתונאים רבים | החוג לתקשורת
אלעד ליפשיץ | 
וואטסאפ (צילום unsplash)
גם הגדלת קבוצות וואטסאפ ל-512 איש, במקום 256, יכולה להשפיע על פרנסתו על עיתונאי כזה או אחר. עיתונות היום איננה כלב שמירה, אלא בסך הכל פרפר, מי יודע מה יעלה בגורלה בהמשך היום או מקסימום מחר. והנה אפקט הפרפר: אם המקום בו מועסק העיתונאי יצליח להעצים חשיפה, כך יגדלו סיכוייו של העיתונאי להמשיך להתפרנס. לכן, קבוצות הוואטסאפ מכשכשות בעיתונאי.
זוהי המציאות התקשורתית בשנת 2022: מעט מדי תלוי בעיתונאי עצמו, גורלו מושפע משיטות ההפצה והחשיפה של גוף התקשורת שמעסיק אותו, קבוצות וואסטסאפ, למשל. אכזרי, אבל מי שמגיע לעבוד בתקשורת מבין שזה לא בדיוק שהוא נקלט בחברת החשמל.
בכל אופן, ההחלטה של פייסבוק להגדיל את קבוצות הוואטסאפ ל-512 משתתפים יכולה לשרת רבים בענף שבו הגישה אל הלקוח חשובה הרבה יותר מהמוצר. מה מקבל יותר משקל - התחקיר, או מספר הצופים בתחקיר? ובכן, לא סתם מתוארת התקשורת כתעשייה, או כשוק – מילים כלכליות:  הנגשת התוכן אל הציבור משמעותית יותר מהתוכן עצמו.
 
זה עובד כך: גופי תקשורת מזמינים בכל עת גולשים או צופים להצטרף כחברים לקבוצות הוואטסאפ שלהם. במילים אחרות, מזמינים אתכם לשבי. תהיו קהל שבוי - תהיה לכם חברות בקבוצה, אתם תחשפו לתוכן במהירות, הכל יונגש אליכם בקלות באמצעות לינקים. ככל שאתם מצטרפים, כך הכוח של הגוף התקשורתי גדול יותר. אתם כוח הקנייה שלו. לכן, שווה לפרסם אצלו. הבנתם מי המוצר, כן?
מתמטיקה פשוטה: המשוואה הנוכחית היא ש-512 בקבוצת וואטסאפ זה פי שניים מ-256 חברים שאושרו עד כה. נראה לכם זניח, אולי סתם פרט סטטיסטי בעיניכם, אבל במחוזות רבים זה שווה המון כסף. אלה מספרים שלמעשה מכפילים את יעילות הגיוס. אתם חיילים. בלי מדים, ובלי שכר. אבל עושים שירות.
כך מתנהל שוק בקרב הישרדות - נאחז אפילו בקבוצות וואטסאפ. מפרסמים כבדים שואלים בפגישות את אנשי השיווק בתקשורת - מה בעצם הכוח שלכם? המפרסמים לא דופקים חשבון, כמובן, ואנשי השיווק מחפשים מענה שיישמע אטרקטיבי. למה אצלכם כן ואצל אחרים לא - איזו שאלה בלתי נסבלת לכל איש שיווק. המפרסמים מציינים שיש חוסמי פרסומות, ומבליטים אפיקי צפייה עוקפי פרסומות כגון שידורים מוקלטים או צפיית וי.או.די.
הדרישה מאנשי השיווק בגופי התקשורת היא למצוא תשובות מחוץ לקופסא.  אז הם אומרים - יש לנו כוח גדול בקבוצות וואטסאפ. וכעת יוכלו כמובן לספר ולפאר שהכוח הוכפל. הנה, מחוץ לקופסא. כך גופי תקשורת שורדים - ונשאר עכשיו רק הנושא הזניח של להחזיק כמה עיתונאים נורמליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה