תקשורת ומדיה

פורום העיתונאים נגד דובר צה"ל: "מחבל בעבודת כלי התקשורת"

פורום העיתונאים המאגד כ-50 עיתונאים מהמגזר הדתי והחרדי נגד דובר צה"ל: " בוחר להדיר את כלי התקשורת הדתיים והחרדים בכל פעם מחדש", זה הצעד המחאתי יוצא הדופן
מערכת ice | 
רן כוכב מפקד יחידת דובר צה"ל (צילום פלאש 90)

פורום העיתונאים, ארגון ללא כוונת רווח המאגד בתוכו כ-50 עיתונאים מהמגזר ומכלי התקשורת החרדים והדתיים, מחא אתמול (שלישי) נגד דובר צה"ל שלדבריו, "שמחבל באופן תדיר בעבודתם של כלי התקשורת מהמגזר הדתי והחרדי". הפורום הודיע כי החליט להפר "אמברגו" , כלומר לפרסם ידיעה שהפיץ דובר צה"ל תחת תנאי לפרסם אותה רק בשעה מסוימת , ולא לעמוד בתנאי שהוצב, בניגוד למקובל בעולם התקשורת.
 


"פורום העיתונאים מגנה בחריפות את דובר צה"ל על שלוחותיו, שמחבל באופן תדיר בעבודתם של כלי התקשורת מהמגזר הדתי והחרדי. דו"צ בוחר להדיר את כלי התקשורת הדתיים והחרדים בכל פעם מחדש, מההודעות שעליהן מוטל אמברגו ומיידע אותם לאחר הפרסום. בעקבות כך, הפורום החליט להפר את האמברגו שהוטל הערב ", נכתב בעמוד הטוויטר של הפורום, זאת לצד קישור לידיעת דו"צ שצורפה.
 

אמברגו כאמור, הוא כלי יחצני נפוץ ומקובל בקרב דוברים ומוכר על ידי כל גופי התקשורת המוכרים. ההודעה מועברת מראש, תחת תנאי לפרסם אותה במועד מאוחר יותר, זאת במטרה לאפשר לכתבים די זמן כדי ללמוד את הנושא ולהעמיק בו, ולמנוע מצב שהתחרות בין כלי התקשורת על פרסום ראשון פוגעת באיכות הידיעה. למרות זאת, פעמים רבות משמש האמברגו כדי "לסחור במידע" ולמנוע מגופי תקשורת להגיע אליו באופן עצמאי ולפרסמו, כפי שעולה מההודעה של פורום העיתונאים.

 "למשל, את ההודעה על ייצוג נשים בצה"ל קיבלנו רק בשש, אחרי האמברגו. מערכות החדשות - למשל 12 ו-13 - קיבלו את הזמן להיערך בהתאם ואנחנו לא. הבעיה הגדולה יותר היא של השבועונים. הם יוצאים ביום חמישי. לא אחת ולא שתיים קרה שיוצאות הודעות בחמישי בבוקר ואנחנו מקבלים אותן רק אחרי שהעיתון מופץ. התקשורת הדתית, אגב, סובלת מזה עוד יותר" סיפר יוחאי דנינו מייסד הפורום ועורך העיתון התורני "מיום ליום" בראיון לאתר העין השביעית, המסקר את תחום התקשורת.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה